Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hva er uklart/ukjent med TMS?

Startet av tk74, lørdag 20. april 2013, klokken 17:28

« forrige - neste »

thoberre

Sitat fra: Foleson på tirsdag 09. april 2013, klokken 23:48
Noen som har sjekket med forsikringsselskapene om man får lavere forsikring ved å velge alarmpakken?

Jeg var såvidt innom og sjekket noen få - for jeg mente jeg hadde sett tidligere at jeg måtte spesifisere alarm. Jeg husker jeg bare antok at det måtte da Tesla ha. Nå sjekket jeg Nemi og IF kjapt - og der var det ikke noe valg.

Samme kan det være - billig for alarm!
--

Model S Performance Signature S433 Black All-In
Model X TBD P206 upgrade til Signature på vei

Desdi

Sitat fra: thoberre på onsdag 10. april 2013, klokken 00:16
Sitat fra: Foleson på tirsdag 09. april 2013, klokken 23:48
Noen som har sjekket med forsikringsselskapene om man får lavere forsikring ved å velge alarmpakken?

Jeg var såvidt innom og sjekket noen få - for jeg mente jeg hadde sett tidligere at jeg måtte spesifisere alarm. Jeg husker jeg bare antok at det måtte da Tesla ha. Nå sjekket jeg Nemi og IF kjapt - og der var det ikke noe valg.

Samme kan det være - billig for alarm!

Sjekket Tryg i full fart. (selv om de ser ut til å være dyre på Tesla. ca 10K pr anno) Og de slår av godt 500,- i året dersom bilen har alarm.

RunarBT

Sitat fra: Desdi på onsdag 10. april 2013, klokken 08:47
Sitat fra: thoberre på onsdag 10. april 2013, klokken 00:16
Sitat fra: Foleson på tirsdag 09. april 2013, klokken 23:48
Noen som har sjekket med forsikringsselskapene om man får lavere forsikring ved å velge alarmpakken?

Jeg var såvidt innom og sjekket noen få - for jeg mente jeg hadde sett tidligere at jeg måtte spesifisere alarm. Jeg husker jeg bare antok at det måtte da Tesla ha. Nå sjekket jeg Nemi og IF kjapt - og der var det ikke noe valg.

Samme kan det være - billig for alarm!

Sjekket Tryg i full fart. (selv om de ser ut til å være dyre på Tesla. ca 10K pr anno) Og de slår av godt 500,- i året dersom bilen har alarm.

Da er denne spart inn på 5år.

Eller.. har standard bilen ei eller anna form for alarm og, slik at dette fradraget er noke ein får uansett?

OleJA

Sitat fra: Desdi på onsdag 10. april 2013, klokken 08:47
Sitat fra: thoberre på onsdag 10. april 2013, klokken 00:16
Sitat fra: Foleson på tirsdag 09. april 2013, klokken 23:48
Noen som har sjekket med forsikringsselskapene om man får lavere forsikring ved å velge alarmpakken?

Jeg var såvidt innom og sjekket noen få - for jeg mente jeg hadde sett tidligere at jeg måtte spesifisere alarm. Jeg husker jeg bare antok at det måtte da Tesla ha. Nå sjekket jeg Nemi og IF kjapt - og der var det ikke noe valg.

Samme kan det være - billig for alarm!

Sjekket Tryg i full fart. (selv om de ser ut til å være dyre på Tesla. ca 10K pr anno) Og de slår av godt 500,- i året dersom bilen har alarm.
De fleste selskapene har krav om FG godkjent alarm for å kunne gi rabatt:

http://fgsikring.no/no/Hoved/FG-innbrudd/Bil--og-batsikring/Bilalarmer/


Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Runex

Sitat fra: OleJA på onsdag 10. april 2013, klokken 09:08

De fleste selskapene har krav om FG godkjent alarm for å kunne gi rabatt:

http://fgsikring.no/no/Hoved/FG-innbrudd/Bil--og-batsikring/Bilalarmer/

Jeg har aldri vært borti selskaper som ikke godkjenner original fabrikkmontert alarm.
Tesla Model S85 sept 2013 (solgt)
Tesla Model S85D juni 2015
Tesla Model X #96 (2015?)

petersv

Jeg signerte dokumentene 2 min før denne nyheten kom, or ringte derfor Tesla for en oppklaring. Det jeg er mest usikker på er vinterpakken, han i andre enden kunne ikke gi noen god forklaring på hva denne hadde, bortsett fra at det var en "bedre" kjølevæske. Dette skulle igjen føre til lavere forbruk i kaldt vær. Denne kjøper jeg ikke, da varmeledningsevnen til kjølemediumet neppe er flaskehalsen her. Jeg har bedt om bedre info om dette, og kommer mest sannsynlig til å sende en mail til GB om forklaring på hva man faktisk betaler for.

Er det noen som har sett noen offisielle uttalelser fra Tesla ang. denne vinterpakken?

Ellers virker de andre pakkene greie.

eclipse

#66
Sitat fra: kjølholdt på tirsdag 09. april 2013, klokken 19:46
Hva skal man gjøre. Innser at jeg må ha vinterpakke og nok smart med P sensor, men fortsatt lyst på performance . P med de to ovennevnte 650000, (svart, luft tech, bakovervendte seter,pano, skinn)innser at det fortsatt er billig  for denne bilen. Alternativt models med pano ,tech, bakovervendte , 19 tommer, skinn og luft fjæring, vinterpakke og P sensor, svart blir 579 tusen

Hvorfor må man ha vinterpakken? Jeg har aldri tidligere hatt behov for oppvarmede bakseter og ser ikke hvorfor jeg trenger det nå, jeg bruker ikke varme i forsetene engang. Forbedret batterivæske varmer må vi få mer detaljer om, det er mulig denne alene forsvarer vinterpakken
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

Cirion

Sitat fra: petersv på onsdag 10. april 2013, klokken 09:55Er det noen som har sett noen offisielle uttalelser fra Tesla ang. denne vinterpakken?
Mener du noe mer enn dette?

Vinterpakke: Hold varmen når været blir kaldere med nye oppvarmede seter på andre rad, varmeapparat på frontrutens dyser og kåpe, forbedret avriming i grillen, og en oppgradert batteri-kjølevæskevarmer som forbedrer kjøretøyets ytelse og rekkevidde i kaldt klima.

I følge Elon Musk hjemme hos ambassadøren, så har ikke Model S batteri-kjølevæskevarmer, men det som gjøres er at kjølemedie loopen lukkes, slik at den sirkulerer mellom batteri og motor. Dermed varmes batteripakken av motoren og får tilbake sin rekkevidde over tid. Motoren får kjøling av batteriet...

Så det jeg leser av den dårlige oversatte beskrivelsen er følgende oppgradering.

1. Kjøleveske varmer som varmer batteripakken i kaldt vær.
Står bilen plugget inn, vil den kansje holde optimal temperatur på batteripakken om dette synker for lavt.
Er ikke bilen plugget inn vil denne varme opp batteripakken raskere enn hva varme fra motoren vil gjøre.

2. Setevarmere også i baksetet (ikke i barnesetene, foran er std).

3. Spylerveske varmer (Tilsvarende som Webasto Hot Shot).

4. Oppgradert frontrute viftekanaler slik at den avrimes raskere, muligens også til siderutene.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

gbzdoc

Ang.nr.3 så ville jeg ikke vært så sikker på at det er spylevæskevarmer det er snakk om. (Som sørger for oppvarmet spylevæske på frontruta.) Er nok bare spyledysevarmer som sørger for at ikke dysa fryser, noe den lett kan gjøre i -20 når veivesenet fra helvete velger å dynge på med saltlake på E6 i slike lave temperaturer...

Min gamle Audi hadde dette, Toyotaen har det ikke. Savner det... ;)

Cirion

Du har nok rett i at nr 3 bare er en varmetråd som holder dysa frostfri...

Når det gjelder Performance Plus pakka, er Tesla foreløbig ganske harde på dette med at man skal betale for hele pakken, uten fratrekk for 21" hjulene.

Jeg har ikke helt gitt meg på den enda. Er det noen andre enn meg som tar den diskusjonen med Tesla?
Eventuelt, skal vi samle oss?

Jeg ser på det som at vi både må betale for 21" hjul og Performance Plus pakka og bare få med de som følger med Performance Plus.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

ohh

Sitat fra: Cirion på onsdag 10. april 2013, klokken 11:04
Du har nok rett i at nr 3 bare er en varmetråd som holder dysa frostfri...

Når det gjelder Performance Plus pakka, er Tesla foreløbig ganske harde på dette med at man skal betale for hele pakken, uten fratrekk for 21" hjulene.

Jeg har ikke helt gitt meg på den enda. Er det noen andre enn meg som tar den diskusjonen med Tesla?
Eventuelt, skal vi samle oss?

Jeg ser på det som at vi både må betale for 21" hjul og Performance Plus pakka og bare få med de som følger med Performance Plus.
Jeg snakket med Tesla om dette i går da de ringte meg, og etter litt frem og tilbake skulle de sjekke dette med US. Iflg en på TMC forumet er saken nå hos The Man himself, Elon Musk.

Uaktuelt for meg å betale for 21" igjen...
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

petersv

Har nettopp gått for vinterpakkeoppgradering, i tillegg til noen av de andre nye pakkene.

Jeg ble fortalt at vinterpakka gir bedre defrosting av frontruta pga nye kanaler. Jeg spurte spesifikt om dette ikke var dekket av duggproblematikk-fixen, men da fikk jeg beskjed om at den oppgraderingen (som kommer på alle biler) kun gjelder for sidevinduer foran. Så det er mao. samme greia, men denne gang for frontruta, og du må betale for det.

Jeg håper den er så effektiv of rask, at jeg kan slippe å skrape om vinteren de få gangene jeg ikke står i oppvarmet garasje. Det vil spare forntrutekostnader pga. unngåtte riper.

Muffinman

Sitat fra: Nuvolari på tirsdag 09. april 2013, klokken 22:28
Her har jeg klaget over høye bilpriser i 22år. Når jeg først kan kjøpe en high performance bil til tyske priser skal jeg jaggu gjøre det ordentlig. Det blir første og siste gangen i vår levetid vi får denne muligheten. Hva er 70.000,- +/- da :)
Jeg er selvfølgelig helt enig, selv om det aldri har vært snakk om noe annet enn performance for min del. Sykkelen selges til fordel for diverse pakker - sannsynligvis.

:)

trygvelo

#73
Sitat fra: Cirion på onsdag 10. april 2013, klokken 11:04
Du har nok rett i at nr 3 bare er en varmetråd som holder dysa frostfri...

Når det gjelder Performance Plus pakka, er Tesla foreløbig ganske harde på dette med at man skal betale for hele pakken, uten fratrekk for 21" hjulene.

Jeg har ikke helt gitt meg på den enda. Er det noen andre enn meg som tar den diskusjonen med Tesla?
Eventuelt, skal vi samle oss?

Jeg ser på det som at vi både må betale for 21" hjul og Performance Plus pakka og bare få med de som følger med Performance Plus.

Regner med at du har Signature? Jeg har vanlig P reservasjon, men ønsker Performance Plus uten 21" felger, altså BARE oppgraderingene i understellet + de nye dekkdimensjonene i vognkortet (viktig). Jeg vil ha bilen levert med 19" med vinterdekk og kjøpe felger + sommerdekk selv, sannsynligvis 20" med samme dimensjon som P+ pakken.

Jeg er med på en underskriftskampanje til Tesla for å få delt denne pakken i to.

ebbrey

Når det gjelder forsikring kan man vel huke av for "gjenfinningssystem" tviler på man får bedre rabatt enn det :)
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA