Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hva er uklart/ukjent med TMS?

Startet av tk74, lørdag 20. april 2013, klokken 17:28

« forrige - neste »

SimenT

Jeg skulle også ønske jeg fikk mer informasjon uoppfordret av Tesla Norge. Litt overrasket at de ikke har kjappe nyhetsoppdateringer på tesla showroom siden. Hadde de spart seg for mye merarbeid.

Når det skal være sagt har jeg aldri vært med på en mer nøysom prosess hvor flere hundre kunder river bilen fra hverandre og diskuterer hver skrue med 50 forumposter, misforstå meg rett - jeg setter pris på det. Hvor mange andre bilmodeller på markedet har vært så grundig analysert år i forveien av leveranse.Det er en veldig spesiell prosess kunden går igjennom med mange følelser, og en er sulten på informasjon. Hvis jeg skal specke en BMW blir jeg bare forvirret og vet ikke hva forskjellen er på de ulike opsjonene.

Min mening er at flere forhold hauses opp og knyttes for mange følelser til.
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

Nuvolari

Sitat fra: SimenT på onsdag 07. august 2013, klokken 09:08
Jeg skulle også ønske jeg fikk mer informasjon uoppfordret av Tesla Norge. Litt overrasket at de ikke har kjappe nyhetsoppdateringer på tesla showroom siden. Hadde de spart seg for mye merarbeid.

Når det skal være sagt har jeg aldri vært med på en mer nøysom prosess hvor flere hundre kunder river bilen fra hverandre og diskuterer hver skrue med 50 forumposter, misforstå meg rett - jeg setter pris på det. Hvor mange andre bilmodeller på markedet har vært så grundig analysert år i forveien av leveranse.Det er en veldig spesiell prosess kunden går igjennom med mange følelser, og en er sulten på informasjon. Hvis jeg skal specke en BMW blir jeg bare forvirret og vet ikke hva forskjellen er på de ulike opsjonene.

Min mening er at flere forhold hauses opp og knyttes for mange følelser til.

Vi er kundene fra helvete på godt og vondt.

På godt fordi det skjerper tesla at 100 kunder analyserer produktet hver dag og informerer tesla om ethvert avvik.

På vondt fordi det generere mye arbeid for tesla å håndtere disse kundene.

Summen er jeg sikker på er i positiv favør for tesla.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Havebigfun

Sitat fra: Nuvolari på onsdag 07. august 2013, klokken 09:12
Vi er kundene fra helvete på godt og vondt.

På godt fordi det skjerper tesla at 100 kunder analyserer produktet hver dag og informerer tesla om ethvert avvik.

På vondt fordi det generere mye arbeid for tesla å håndtere disse kundene.

Summen er jeg sikker på er i positiv favør for tesla.
Helt enig i din betraktninger- jeg tror desverre elbilforumister oppfattes som "pain-in-the-ass"
Ikke bare ønsker de tre prøvekjøringer- de spotter og spotter og sender mail uten ende :o 8)

DonPedro

Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

svimtapp

Sitat fra: svimtapp på tirsdag 06. august 2013, klokken 17:57
Hvis det er kunstskinn på dash, armlener osv, hva mener de da med " Skinn i stor utstrekning." som det står i beskrivelsen av interiør? Det tyder jo på at det bør være annet enn skinnseter?

Sendte et spørsmål til Tesla om de kunne definere "skinn i stor utstrekning". Fikk da dette svaret:

"Som model S performance eier vil du ha Nappa skinn seter, med litt nappa skinn i dørene og du vil ha lyst alcantara i taket innvendig."

Dette er rimelig langt unna "skinn i stor utstrekning" og beskrivelsene av interiøret i performance og signatur er jo identisk.

Skinninteriør var en stor del av beslutningen for å gå for performance-utgaven, så mest sannsynlig blir det en kansellering her fra denne kanten på grunn av denne villedende informasjonen. Hvor vanskelig kan det være å ha korrekte beskrivelser av de ulike valgene?

D.O

Sitat fra: svimtapp på mandag 12. august 2013, klokken 12:09
Sitat fra: svimtapp på tirsdag 06. august 2013, klokken 17:57
Hvis det er kunstskinn på dash, armlener osv, hva mener de da med " Skinn i stor utstrekning." som det står i beskrivelsen av interiør? Det tyder jo på at det bør være annet enn skinnseter?

Sendte et spørsmål til Tesla om de kunne definere "skinn i stor utstrekning". Fikk da dette svaret:

"Som model S performance eier vil du ha Nappa skinn seter, med litt nappa skinn i dørene og du vil ha lyst alcantara i taket innvendig."

Dette er rimelig langt unna "skinn i stor utstrekning" og beskrivelsene av interiøret i performance og signatur er jo identisk.

Skinninteriør var en stor del av beslutningen for å gå for performance-utgaven, så mest sannsynlig blir det en kansellering her fra denne kanten på grunn av denne villedende informasjonen. Hvor vanskelig kan det være å ha korrekte beskrivelser av de ulike valgene?
Jeg var også sikker på at dette var likt signatur som jeg prøvde. Men jeg la ikke merke til om dashbord hadde ekte eller kunst skinn. Regnet med det var ekte. armlenet i midtkonsollen var i allefall ekte. Har du sendt mail tilbake om dette? Tenkte på at der står det samme på signatur og P ?
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Oreo

Sitat fra: OW på onsdag 07. august 2013, klokken 08:05
Sitat fra: RunarBT på onsdag 07. august 2013, klokken 07:54
Får me alcantara i tak på vanlig performance så er det ein stoor overraskelse og pluss, all den tid dette blei droppet fra us performance for måneder siden?!? Er enda i tvil eg da, trur det ikkje før eg ser det.

Ja, vi skal få alcantara i taket på Performance. Det har jeg også fått skriftlig bekreftet fra Heidi, og var en stor grunn til at vi valgte Performance. De andre tingene i Performance pakka var også viktige selvfølgelig, men kona var nok mest opptatt av alcantara da hun syntes det ga en mye lunere og bedre følelse i kupeen enn standard taktrekk.

Det ble produsert noen Performance i US som kom uten alcantara i taket. Dette var vist en feilproduksjon. Med nye options i US så vil det jo ikke lenger være standard, men i Norge er beskjeden jeg har fått at alcantara er standard for de som velger Performance (inntil videre?).
Den blå Performancen de har stående i Trondheim (haddde før ihvertfall), har ikke vært innom på en stund), har stoff i taket. Jeg kunne opplyse betjeningen om at dette var en feilproduksjon og at dette skulle være alcantara. Betjeningen så ut som et spørsmålstegn.
Den røde P+'en de fikk inn senere hadde Alcantara. Jeg tar det som en selvfølge at min kommer med Alcantara, spesielt med Heidi's bekreftende mail.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

PHsigP85

Sitat fra: svimtapp på mandag 12. august 2013, klokken 12:09
Skinninteriør var en stor del av beslutningen for å gå for performance-utgaven, så mest sannsynlig blir det en kansellering her fra denne kanten på grunn av denne villedende informasjonen.

Ok. Høres ut som selve definisjonen av et i-landsproblem for meg, men vi har alle forskjellige terskler for avvik...
Lykkelig eier av Model S Signature siden aug 13.
Spent og utålmodig Model X #114.

svimtapp

I-landsproblemet er vel heller å betale for ting man ikke får, noe jeg ikke er noen stor tilhenger av enten jeg elsker bilen eller ikke

aryx

Sitat fra: svimtapp på mandag 12. august 2013, klokken 12:09
Skinninteriør var en stor del av beslutningen for å gå for performance-utgaven, så mest sannsynlig blir det en kansellering her fra denne kanten på grunn av denne villedende informasjonen. Hvor vanskelig kan det være å ha korrekte beskrivelser av de ulike valgene?

Om du avbestiller kan jeg tipse om bilen min, den har skinn stort sett overalt. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=42285146
15 Tesla Model S P85D svart/svart 5-seter med alt utstyr
Tidligere: 13 Tesla Model S P85+ svart/svart 5-seter med alt utstyr, 12 Mercedes ML 350CDI Edition1, 08 Mercedes C 220CDI, 81 DeLorean DMC-12

svimtapp

Sitat fra: aryx på mandag 12. august 2013, klokken 21:55
Sitat fra: svimtapp på mandag 12. august 2013, klokken 12:09
Skinninteriør var en stor del av beslutningen for å gå for performance-utgaven, så mest sannsynlig blir det en kansellering her fra denne kanten på grunn av denne villedende informasjonen. Hvor vanskelig kan det være å ha korrekte beskrivelser av de ulike valgene?

Om du avbestiller kan jeg tipse om bilen min, den har skinn stort sett overalt. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=42285146

Jeg ser nå at det jeg skrev kan misforstås, det er ikke snakk om å kansellere hele bestillingen, men heller gå for en Standard utgave.

Nuvolari

Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

D.O

Sitat fra: Nuvolari på mandag 12. august 2013, klokken 22:13
Koppholder i baksetet kommer snart:

http://shop.teslamotors.com/products/2nd-row-cupholder
Tja... Ble ikke sykt imponert, men det der fungere sikkert greit nok. Er liksom ikke helt i premium klassen. Burde vært noe som kom ut av senterkonsollen.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TerjeV

Når får vi vite om de "ekte" EU versjonene ( ikke sig) får beholde crom ved de nedre lyktene? My Tesla animasjonen inikerer at også dette er tatt bort!
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

Hotshot86

#464
Sitat fra: TerjeV på mandag 12. august 2013, klokken 23:13
Når får vi vite om de "ekte" EU versjonene ( ikke sig) får beholde crom ved de nedre lyktene? My Tesla animasjonen inikerer at også dette er tatt bort!

Jeg håper det bare er "vinkelen på bildet", for bilen ser mye bedre ut med krom ved de nedre lyktene.
Jeg har tech pakken og dermed kurvelys, og disse ser også ut til å være svarte på bildet (skal jo være reflektorer i kurvelysene)

Her er min bil med gammel og ny illustrasjon:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA