Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hva er uklart/ukjent med TMS?

Startet av tk74, lørdag 20. april 2013, klokken 17:28

« forrige - neste »

Nuvolari

Sitat fra: Cirion på tirsdag 09. april 2013, klokken 17:46
Hmm... ikke lett å velge en fullspekket bil lenger....

Fikk nettop følgende priser på min Signature:
Performance Plus                      36,700.00 NOK
Cold Weather Package              8,500.00 NOK
Security Package                      2,300.00 NOK
Lighting Package                      2,300.00 NOK
Parking Sensors                        2,850.00 NOK

Det stod skrevet i den opprinnelige mailen at Lys pakken skulle følge med Signature.
Så der er det vel en forglemmelse, men PP pakken blir for dyr, Grå 21" følger allerede med, så å betale full pris blir for mye.

På tmc forum har de fått fratrukket prisen på 21" slik at ham betalt $3000 for pp pakken.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

glaserud

Sitat fra: thoberre på tirsdag 09. april 2013, klokken 18:14
Slightly off topic, men hører gjerne hva folk mener om dette. Jeg fikk prisene på mail relativt tidlig, men har lagt merke til følgende signatur i alle mailene fra Tesla:

Standard amerikansk disclaimer.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

ohh

Sitat fra: Nuvolari på tirsdag 09. april 2013, klokken 18:21
Sitat fra: Cirion på tirsdag 09. april 2013, klokken 17:46
Hmm... ikke lett å velge en fullspekket bil lenger....

Fikk nettop følgende priser på min Signature:
Performance Plus                      36,700.00 NOK
Cold Weather Package              8,500.00 NOK
Security Package                      2,300.00 NOK
Lighting Package                      2,300.00 NOK
Parking Sensors                        2,850.00 NOK

Det stod skrevet i den opprinnelige mailen at Lys pakken skulle følge med Signature.
Så der er det vel en forglemmelse, men PP pakken blir for dyr, Grå 21" følger allerede med, så å betale full pris blir for mye.

På tmc forum har de fått fratrukket prisen på 21" slik at ham betalt $3000 for pp pakken.
jeg har snakket med Tesla om dette, da jeg heller ikke er villig til å betale for 21" en gang til. Da jeg viste til innlegget på TMC skulle de sjekke (en gang til - de hadde visstnok sjekket dette allerede).
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

Cirion

Sitat fra: ohh på tirsdag 09. april 2013, klokken 18:29jeg har snakket med Tesla om dette, da jeg heller ikke er villig til å betale for 21" en gang til. Da jeg viste til innlegget på TMC skulle de sjekke (en gang til - de hadde visstnok sjekket dette allerede).
Jeg får finne den tråden og henvise til den. Er vi mange nok, så får vi det vi ber om :)
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Cirion

Sitat fra: Nuvolari på tirsdag 09. april 2013, klokken 18:21På tmc forum har de fått fratrukket prisen på 21" slik at ham betalt $3000 for pp pakken.
Har du link?
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

SimenT

Sitat fra: OleJA på tirsdag 09. april 2013, klokken 16:12
Sitat fra: RuneW på tirsdag 09. april 2013, klokken 15:37
Lurer på hva "forbedret avriming i grillen" skal bety.

Blir letter å forstå om en dropper 'Google Translate' og ser på den
engelske beskrivelsen:  'improved defrost grill'. Tipper dette
er luftekanalene / ristenpå toppen av dashbordet for å fjerne kondens på
frontruta.

Derimot sliter jeg med heater windshield wiper nozzles & cowl.
Trodde først at Tesla nå tilbyr oppvarmet frontrute, men ser ut som det
kun er snakk om varme i vindusspylerdysene. Dette trodde jeg ikke
engang var et problem i Europa hvor spylervesken tåler minst -20C.
Derimot så er det vistnok ikke tillatt med like mye alkohol i spylervesken
i US så der kan nok dysene fryse.

Jeg har opplevd flere ganger at spylevæskekanalen har fryst igjen, og da får du ingen sprut for å si det sånn :D
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

ohh

Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

kjølholdt

#52
Hva skal man gjøre. Innser at jeg må ha vinterpakke og nok smart med P sensor, men fortsatt lyst på performance . P med de to ovennevnte 650000, (svart, luft tech, bakovervendte seter,pano, skinn)innser at det fortsatt er billig  for denne bilen. Alternativt models med pano ,tech, bakovervendte , 19 tommer, skinn og luft fjæring, vinterpakke og P sensor, svart blir 579 tusen
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Muffinman

Må vel innrømme at det frister å selge motorsykkelen som nesten ikke blir brukt og legge pengene i en fullspekket P85 minus panotak....  ;D

Nuvolari

Her har jeg klaget over høye bilpriser i 22år. Når jeg først kan kjøpe en high performance bil til tyske priser skal jeg jaggu gjøre det ordentlig. Det blir første og siste gangen i vår levetid vi får denne muligheten. Hva er 70.000,- +/- da :)
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

ohh

Sitat fra: Nuvolari på tirsdag 09. april 2013, klokken 22:28
Her har jeg klaget over høye bilpriser i 22år. Når jeg først kan kjøpe en high performance bil til tyske priser skal jeg jaggu gjøre det ordentlig. Det blir første og siste gangen i vår levetid vi får denne muligheten. Hva er 70.000,- +/- da :)
Og når bilen faktisk er dyrere i Tyskland... ;)
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

kjølholdt

Jada jeg er enig i argumentet ditt om 70 tusen, bikker den veien :)
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

glaserud

P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Milzit

Spørs om jeg ikke ryker på denne listen....men jeg har klart å styre unna hattehylle og dobbellader da! Ikke dårlig det.

Foleson

Noen som har sjekket med forsikringsselskapene om man får lavere forsikring ved å velge alarmpakken?
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA