Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hva er uklart/ukjent med TMS?

Startet av tk74, lørdag 20. april 2013, klokken 17:28

« forrige - neste »

Dix Hallpike

Pdf fra gamle "My design" vedlagt (før jeg tok bort dobbellader)

Det eneste jeg ser er at de har fått fliser på gulvet (i butikken) og at chrom over tåkelys er endret til grå/sort..?

EDIT: La til nye "My design" til sammenlikning
X100D. 6s. 2018
Pearl White. P85+. Trondheim. Levert 29.10.13. (Solgt)

Amper

Dix Hallpike

når du tok vekk dobbeltladeren ble bilene vår helt identiske...  ::)
P85D :o)

laumb

Kjenner at jeg snart må lage en liste over ting jeg forventer at Tesla fikser dersom de ikke er på plass når jeg får bilen.

- Tåkelys
- Krom ved tåkelysgrillen
- Noe mer?

Epleskreller

Sitat fra: laumb på mandag 05. august 2013, klokken 11:58
Kjenner at jeg snart må lage en liste over ting jeg forventer at Tesla fikser dersom de ikke er på plass når jeg får bilen.

- Tåkelys
- Krom ved tåkelysgrillen
- Noe mer?

Du nevnte vel noe om stoffsetene tidligere, dersom disse ikke hadde kunstskinn på sidene.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Dix Hallpike

Sitat fra: Amper på mandag 05. august 2013, klokken 11:57
Dix Hallpike

når du tok vekk dobbeltladeren ble bilene vår helt identiske...  ::)

Du har god smak da  ;)
X100D. 6s. 2018
Pearl White. P85+. Trondheim. Levert 29.10.13. (Solgt)

laumb

Sitat fra: Epleskreller på mandag 05. august 2013, klokken 11:59
Du nevnte vel noe om stoffsetene tidligere, dersom disse ikke hadde kunstskinn på sidene.

Korrekt!

Cato76

Ser at det er en endring i taket også (over speilet). Er dette en ny høytaler...?
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Hyperstress

Sitat fra: OleJA på lørdag 03. august 2013, klokken 16:39
Ser at lydpakka har blitt mye dyrere nå, og endret navn til 'Ultra High Fidelity Sound' - Er det noen som klarer å se om den faktisk også inneholder mer enn den gamle lydpakke, eller er det bare prisen som er skrudd kraftig opp?

Det er visst samme pakken, og bare prisen som er skrudd opp dessverre :(
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Øyvind.h

Med de prisjusteringene som er gjort på mye av utstyret har de gjort gode kjøp de som allerede har bestilt. Og det er vel ikke urimelig å forvente at de europeiske prisene justeres slik som i USA ila kort tid?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

TS

Sitat fra: Hyperstress på mandag 05. august 2013, klokken 17:51
Ser at lydpakka har blitt mye dyrere nå, og endret navn til 'Ultra High Fidelity Sound' - Er det noen som klarer å se om den faktisk også inneholder mer enn den gamle lydpakke, eller er det bare prisen som er skrudd kraftig opp?

Her til lands koster den fortsatt 6050 NOK og heter lydstudiopakke
http://www.teslamotors.com/no_NO/models/options

Jeg tipper at de gjør en forbedring av pakken, men de røper ikke hva og hvem som får det..
Ellers dumper de gamle høyttalerne til oss Europa og tilbyr en bedre lydpakke når det er gjort..
Forsto det slik at de selv utvikler og produserer høyttalerne.

rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

mrm

Hva er kilden på det?

I følge denne posten, kan det høres ut som om det er nye høyttalere og annen kabling: http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/19750-Retrofitting-new-options

Tesla Model S P85 mars 2014 * solgt *
Citroen C-Zero 2014
Tesla Model S 70D mars 2016

Hyperstress

Sitat fra: mrm på mandag 05. august 2013, klokken 18:17

Hva er kilden på det?

I følge denne posten, kan det høres ut som om det er nye høyttalere og annen kabling: http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/19750-Retrofitting-new-options

KA Wold, Tesla. Det var overveldende sannsynlig at prisen går opp her i Europa også, da den nå er feilpriset..  ???
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

noto

Har vært en del kritikk av lydpakken, så ganske rimelig at de har gjort en oppgradering av komponentene selv om de tekniske spesifikasjonene er tilsynelatende like.

Kallagtunet

Sitat fra: noto på mandag 05. august 2013, klokken 21:39
Har vært en del kritikk av lydpakken, så ganske rimelig at de har gjort en oppgradering av komponentene selv om de tekniske spesifikasjonene er tilsynelatende like.

Samme type "oppgradering" som de har gjort av pano taket, 21" felgene og luftfjæringen som har økt i pris?

Jeg tror i alle fall ikke at noe er endret før jeg ser at noen har vist meg bilder av nye komponenter :D Det er "bekreftet" av fler kilder til TMC medlemmer fra rimelig høyt i systemet hos Tesla at det ikke er endringer i lydpakken. Hvorfor skulle en gjøre det hvis det faktisk er endringer i den?

noto

Lydpakken stiger vel prosentvis mye mer enn de andre komponentene du nevner og har i tillegg fått nytt navn som inkluderer ordet ultra.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA