Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hva er uklart/ukjent med TMS?

Startet av tk74, lørdag 20. april 2013, klokken 17:28

« forrige - neste »

Hodne

@Epleskreller

Er ikke veldig begeistret for premium anlegget slik det er i dag, så forhåpentligvis har de gjort en oppgradering, men for meg ser det ut som samme anlegg med ny, mer fancy beskrivelse..
P#1646, Levert.

Balrog

Jeg har mistanke om at Tesla simpelthen justerer prisene ihht etterspørselen. Har mange bestilt lydpakka ser de at de kan øke prisen, og bestiller få vinterpakka reduserer de prisen på den. Samtidig endres spesifikasjonene og pakkekonfigurasjonene, slik at det ikke umiddelbart ser ut som profittmaksimering. Dette må jo gjelde for nye bestillinger, men ikke-produserte biler bør tilbys med tilsvarende opsjoner. Jeg vi fx gjerne ha den nye dekk/felgpakka som gir lenger rekkevidde, også fordi jeg har god erfaring med michelin. Dette vil jo ikke koste Tesla noe annet enn mer fornøyde kunder...
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

D.O

Sitat fra: Muffinman på lørdag 03. august 2013, klokken 16:35
Sitat fra: Alfa Bergen på lørdag 03. august 2013, klokken 16:13
"Extended Nappa leather Trim" koster 2500$. Jeg lurer veldig på hva de vil kle dashbordet, armlenet og airbagen i rattet med når jeg får bilen. Har forsøkt å tenke tilbake på om dette i det hele tatt var beskrevet da jeg finalized, men kan ikke huske det. Alle interiørfoto jeg har sett på designstudio har vist dette i skinn, eller kunstskinn. Kan Tesla levere bilen min med dashbordet og armlenet i hardplast og vise til at Extended nappa leather trim er ekstrautstyr?

Nå er det for øvrig bare mulig å se et interiørbilde i norske designstudio. Bildet hvor jeg så rattet midt imot er borte.

Jeg er også veldig spent på hva som skjer her. Bildet av førermiljøet er fjernet fra designstudio, og knappen "view design"på My Tesla er borte. I den PDF``en mener jeg det _muligens_ lå et bilde av førermiljøet. Håper de ikke endrer/forringer mer uten å varsle, og førsøker og selge det inn som en forbedring i etterkant...
Hadde vært flott om noen fikk en bekreftelse på at bilen kommer levert som den var da bestillingen ble gjort. Altså med skinn på dashbord og napa + alcantara... Så hvis noen skal innom Tesla, spør for å berolige oss andre ;)
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

jkirkebo

Sitat fra: D.O på mandag 05. august 2013, klokken 00:11
Hadde vært flott om noen fikk en bekreftelse på at bilen kommer levert som den var da bestillingen ble gjort. Altså med skinn på dashbord og napa + alcantara... Så hvis noen skal innom Tesla, spør for å berolige oss andre ;)

Jeg kan ikke huske å ha lest at noe annet enn Signature kommer med skinn på dashbord og dører? På min Performance forventer jeg ihvertfall kunstskinn på disse stedene.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

D.O

Sitat fra: jkirkebo på mandag 05. august 2013, klokken 04:18
Sitat fra: D.O på mandag 05. august 2013, klokken 00:11
Hadde vært flott om noen fikk en bekreftelse på at bilen kommer levert som den var da bestillingen ble gjort. Altså med skinn på dashbord og napa + alcantara... Så hvis noen skal innom Tesla, spør for å berolige oss andre ;)

Jeg kan ikke huske å ha lest at noe annet enn Signature kommer med skinn på dashbord og dører? På min Performance forventer jeg ihvertfall kunstskinn på disse stedene.
jeg har i allefall bestilt en bil med performance interiør og forventer nettopp dette. Ikke kun stolene, slik som det nå har blitt på USA sidene, med valg av stoler og interiør hver for seg.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

jkirkebo

Sitat fra: D.O på mandag 05. august 2013, klokken 08:43
Sitat fra: jkirkebo på mandag 05. august 2013, klokken 04:18
Sitat fra: D.O på mandag 05. august 2013, klokken 00:11
Hadde vært flott om noen fikk en bekreftelse på at bilen kommer levert som den var da bestillingen ble gjort. Altså med skinn på dashbord og napa + alcantara... Så hvis noen skal innom Tesla, spør for å berolige oss andre ;)

Jeg kan ikke huske å ha lest at noe annet enn Signature kommer med skinn på dashbord og dører? På min Performance forventer jeg ihvertfall kunstskinn på disse stedene.
jeg har i allefall bestilt en bil med performance interiør og forventer nettopp dette. Ikke kun stolene, slik som det nå har blitt på USA sidene, med valg av stoler og interiør hver for seg.

Men har det stått noe sted at performance-interiøret inkluderer skinn på dashbord ogmdører da? Jeg kan ihvertfall ikke huske å ha sett det. Jeg husker dog at det var en del av Signature-pakken, ble vel kalt "extensive leather throughout" eller noe sånt.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

OW

Det er kanskje feil tråd å legge det i, og det er kanskje skrevet tidligere, men for de som ikke vet det så er "view design" knappen tilbake på MyTesla. I alle fall for meg....
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

Balrog

Ser at tåke/kurvelys er fjernet fra bildet av bilen min på mytesla. Dette skjedde i går da view design-knappen kom tilbake.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

tk74

Sitat fra: OW på mandag 05. august 2013, klokken 11:01
Det er kanskje feil tråd å legge det i, og det er kanskje skrevet tidligere, men for de som ikke vet det så er "view design" knappen tilbake på MyTesla. I alle fall for meg....

Syntes kanskje det mangler noe i bilde av bilen i spesifikasjonene "view design" knappen :-)

Bestilt Tesla Model X 90D 08.09.2016
Utlevering: 13.12.2016

Dual Motor All Wheel Drive
Pearl White Multi-Coat Paint
20" Silver Wheels (Vinterhjul)
Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Full Self-Driving Capability
High Amperage Charger Upgrade
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Ultra High Fidelity Sound
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package

Tesla Model S P85+ Solgt 30.11.2016
Bestilt: 31.12.2012
Betalt depositum: 07.01.2013
Faktura nummer: 463 8 mai 2013
#2406 Tesla Model S

Jimpec

En interesassant disclaimer fra "kvitteringen" på designet.

"Design, spesifikasjoner, pris og produksjonsdato kan endres uten varsel og gjelder
spesifikt for norske kjøretøyer. Enkelte funksjoner og alternativer kan være utilgjengelige når kjøretøyet settes i produksjon."
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

laumb

Sitat fra: tk74 på mandag 05. august 2013, klokken 11:24
Syntes kanskje det mangler noe i bilde av bilen i spesifikasjonene "view design" knappen :-)

Kjipern.
Ser ut som du må skaffe deg hjul selv. :)

Sitat fra: Jimpec på mandag 05. august 2013, klokken 11:24
En interesassant disclaimer fra "kvitteringen" på designet.

"Design, spesifikasjoner, pris og produksjonsdato kan endres uten varsel og gjelder
spesifikt for norske kjøretøyer. Enkelte funksjoner og alternativer kan være utilgjengelige når kjøretøyet settes i produksjon."

Denne kunne blitt interessant å teste i retten. Hva står i kontrakten?

(Angrer på at jeg ikke la til et felt i kontrakten "Innbetalt sum fra kjøper kan endres uten varsel og gjelder spesifikt kjøpers bil. Enkelte innbetalinger kan være utilgjengelige når kjøretøyet leveres kunde." )

Muffinman

Noen som tok vare på den opprinnelige pdf``en med designet? Kunne være interessant å se hva som er endret.

OW

Sitat fra: tk74 på mandag 05. august 2013, klokken 11:24
Sitat fra: OW på mandag 05. august 2013, klokken 11:01
Det er kanskje feil tråd å legge det i, og det er kanskje skrevet tidligere, men for de som ikke vet det så er "view design" knappen tilbake på MyTesla. I alle fall for meg....

Syntes kanskje det mangler noe i bilde av bilen i spesifikasjonene "view design" knappen :-)

Jeg må være heldig, jeg får med hjul til bilen :P

Jeg har bestilt perlehvit, og det er tydelig at bildet i "view design" har endret seg. På nettsidene er det nå også tydeligere forskjell på hvit og perlehvit.
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

Alfa Bergen

Sitat fra: Muffinman på mandag 05. august 2013, klokken 11:38
Noen som tok vare på den opprinnelige pdf``en med designet? Kunne være interessant å se hva som er endret.
Jeg har tatt utskrifter av alt jeg har fått fra Tesla og på et hvert trinn i bestillingen fra desember og frem til i dag.
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

fonberg

Sitat fra: Muffinman på mandag 05. august 2013, klokken 11:38
Noen som tok vare på den opprinnelige pdf``en med designet? Kunne være interessant å se hva som er endret.

Når jeg sammenligner min nye og gamle pdf, er det kun eksteriørbildet av bilen som er endret. Alle prisene er de samme, og det er også teksten nederst med betingelser (forbehold om prisendringer) osv.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA