Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hva er uklart/ukjent med TMS?

Startet av tk74, lørdag 20. april 2013, klokken 17:28

« forrige - neste »

Nuvolari

Ser at Alcantara i taket nå koster $1500 i US. Er det noen som vet om vi får Alcantara i taket på P85 EU versjon slik den nå er bestilt? Det var alcantara i taket på de tidlige US modellene men så mener jeg det forsvant på et tidspunkt?
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Alfa Bergen

"Extended Nappa leather Trim" koster 2500$. Jeg lurer veldig på hva de vil kle dashbordet, armlenet og airbagen i rattet med når jeg får bilen. Har forsøkt å tenke tilbake på om dette i det hele tatt var beskrevet da jeg finalized, men kan ikke huske det. Alle interiørfoto jeg har sett på designstudio har vist dette i skinn, eller kunstskinn. Kan Tesla levere bilen min med dashbordet og armlenet i hardplast og vise til at Extended nappa leather trim er ekstrautstyr?

Nå er det for øvrig bare mulig å se et interiørbilde i norske designstudio. Bildet hvor jeg så rattet midt imot er borte.

Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

JohanH

Godt å  ha vært tidlig ute! Nå skjønner jeg hvordan de skal oppnå 25% gross margin :)

Det er rett fra Apples playbook: iPad/iPhone - 16/32/64 Gb skiller $100/1000 kr per økning (koster vel Apple maks $20).

Godt de har George Blankenship :)

Edit: Det er slik det gjøres når man er "production constrained" og ikke "demand constrained"

Edit 2: Model X blir dyyyr :(

Muffinman

Sitat fra: Alfa Bergen på lørdag 03. august 2013, klokken 16:13
"Extended Nappa leather Trim" koster 2500$. Jeg lurer veldig på hva de vil kle dashbordet, armlenet og airbagen i rattet med når jeg får bilen. Har forsøkt å tenke tilbake på om dette i det hele tatt var beskrevet da jeg finalized, men kan ikke huske det. Alle interiørfoto jeg har sett på designstudio har vist dette i skinn, eller kunstskinn. Kan Tesla levere bilen min med dashbordet og armlenet i hardplast og vise til at Extended nappa leather trim er ekstrautstyr?

Nå er det for øvrig bare mulig å se et interiørbilde i norske designstudio. Bildet hvor jeg så rattet midt imot er borte.

Jeg er også veldig spent på hva som skjer her. Bildet av førermiljøet er fjernet fra designstudio, og knappen "view design"på My Tesla er borte. I den PDF``en mener jeg det _muligens_ lå et bilde av førermiljøet. Håper de ikke endrer/forringer mer uten å varsle, og førsøker og selge det inn som en forbedring i etterkant...

noto

Norge billigst i verden på velutstyrt MS akkurat nå, så lenge det varer. Fortsatt levering i 2013 for nye bestillinger i følge teslamotors.com/NO.

OleJA

Ser at lydpakka har blitt mye dyrere nå, og endret navn til 'Ultra High Fidelity Sound' - Er det noen som klarer å se om den faktisk også inneholder mer enn den gamle lydpakke, eller er det bare prisen som er skrudd kraftig opp?
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

JohanH

Sitat fra: OleJA på lørdag 03. august 2013, klokken 16:39
Ser at lydpakka har blitt mye dyrere nå, og endret navn til 'Ultra High Fidelity Sound' - Er det noen som klarer å se om den faktisk også inneholder mer enn den gamle lydpakke, eller er det bare prisen som er skrudd kraftig opp?

Er det 12 høytalere i Premium? Jeg burde vite for jeg skal betale 6500 for det :p

Knut Øygard

Luftfjæring har steget fra 9550 til 13600 på norsk side. Skjedde det nå eller kom det tidligere?
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

Lacaixxa

Bildet av Bilen min på "my dashboard" virker nå å være endret. Til europeisk utgave mtp lys etc? Ser i alle fall svært bra ut der den står og frister i gråfargen sin:)
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

laumb

Får håpe at stoffinteriøret mitt fortsatt inneholder skai på sidene.
Kommer den i samme utførelse som de nye barnesetene bak nekter jeg å ta i mot bilen.

At skaien ga litt spill i interiøret er en av tingene som gjorde dette interiøret finere enn vanlig skinn.

kimlillebo

Sitat fra: laumb på lørdag 03. august 2013, klokken 17:36
Kommer den i samme utførelse som de nye barnesetene bak nekter jeg å ta i mot bilen.

At skaien ga litt spill i interiøret er en av tingene som gjorde dette interiøret finere enn vanlig skinn.
LOL
Ser ikke for meg at du står å blånekter å ta imot etter å ha ventet så lenge :-p
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

OW

Sitat fra: Nuvolari på lørdag 03. august 2013, klokken 16:05
Ser at Alcantara i taket nå koster $1500 i US. Er det noen som vet om vi får Alcantara i taket på P85 EU versjon slik den nå er bestilt? Det var alcantara i taket på de tidlige US modellene men så mener jeg det forsvant på et tidspunkt?

Alcantara i taket var en av hovedgrunnene til at vi bestilte Performance. Fordi det har vært litt frem og tilbake rundt hvorvidt dette fortsatt er inkludert i Performance så krevde jeg en skriftlig bekreftelse fra Tesla på at det skulle være inkludert. Det fikk jeg av Heidi Torgnes på mail. Det viste seg at noen Performance var feilprodusert, og manglet alcantara taktrekk, men det var altså en feil og ikke sånn det skal være.

Jeg skjønner at Tesla innimellom ønsker å forbedre og levere et bedre produkt, og ta høyere pris, men det kan kun gjelde de som ikke har bestilt bil. Om jeg får mindre enn jeg var lovet på bestillingsøyeblikket, eller får beskjed om å betale mer for det samme så avbestiller jeg på øyeblikket. Tesla har et helt supert produkt, og jeg forventer at de leverer etter avtale. Hvis ikke så vil jeg ikke ta risikoen med å være Tesla eier.
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

Epleskreller

Sitat fra: JohanH på lørdag 03. august 2013, klokken 16:46
Er det 12 høytalere i Premium? Jeg burde vite for jeg skal betale 6500 for det :p

Fra "egenskaper og priser":
Lydstudiopakke
Lydstudiopakken innsvøper passasjerene i studio lydkvalitet fra 12 presist plasserte høyttalere. Model S er en av de roligste sedanene på veien takket være det helelektriske drivverket og lydstudiopakken forvandler kabinen til en konsertsal.
  • DAB og DAB+ digital radio
  • 580 watt, 12 høyttaler Dolby ProLogic 7.1 system

Men, ser ut som om de har gjort noe mer ut av det..

"Ultra High Fidelity Sound envelops passengers in a concert hall like environment that uses 12 precisely positioned speakers to accurately reproduce sound and deliver it directly to passengers' ears. Its digital signal processing was developed with well known record producers and is precisely tuned for the speakers' placement inside the car. Our sound engineers even accounted for acoustic differences in the roof material by creating a different signal processing codec for standard and all glass panoramic roofs.

The package includes:12 speakers with neodymium magnets including an 8" subwoofer"
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Epleskreller

Sitat fra: laumb på lørdag 03. august 2013, klokken 17:36

På de norske sidene er skai'en inkludert hvertfall

Sitat: http://www.teslamotors.com/no_NO/models/options
Tekstil STANDARD
Utpreget interiør med overflater av stoff og syntetisk lærmateriale. 12-veis elektrisk justerbare, oppvarmede seter.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

tesx47

Sitat fra: koop på lørdag 03. august 2013, klokken 13:06
Hmmm.

Og vinterpakka for de koster "bare" 3 ganger prisen for pakkehylle (1.600).
Det vil si de betaler 4.800,- mens vi måtte betale 8.500  :-[

Jeg syntes nå at bilene såpass billige i det store og det hele i forhold til hva de betaler for tilsvarende i andre land, slik at vi kan klare oss med denne forskjellen allikevel  ;D
Levering Juli 2014!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA