Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hva er uklart/ukjent med TMS?

Startet av tk74, lørdag 20. april 2013, klokken 17:28

« forrige - neste »

glaserud

Sitat fra: Cato76 på fredag 19. april 2013, klokken 15:57
Egentlig så bør man kjøpe 19" ved kjøp av bil, for så å kjøpe 21" på Tesla Store for $5200 (ca 29 500,-). Fordi: Konfigurerer du bilen med 21" så betaler en 22 500,- -for så å punge ut med 15-20 000 for 19" med vinterdekk i tillegg. :)

Ved å kjøpe på tesla Store og få levert med bilen så betaler en kun 7000 for ekstra sett med hjul! (dersom prisene blir like i Norge da, inkl mva)

http://shop.teslamotors.com/collections/model-s/products/21-grey-performance-wheel

Alternativ kalkyle:

US-pris for 21": 3500 USD => 20200,-
US-pris for 21" i store: 5200 USD => 30 179,-

Vi vet at de 20200,- er blitt til 22580,-, så de 30179,- blir vel tilsvarende 33734,-. Og så tror jeg nok du kan slenge på mva på de kronene igjen, så får du 42167,-.

Eller et tillegg på 42167 - 22580 = 19587,- for 19" + 21" fra store.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

jkirkebo

Sitat fra: Cato76 på fredag 19. april 2013, klokken 15:57
Egentlig så bør man kjøpe 19" ved kjøp av bil, for så å kjøpe 21" på Tesla Store for $5200 (ca 29 500,-). Fordi: Konfigurerer du bilen med 21" så betaler en 22 500,- -for så å punge ut med 15-20 000 for 19" med vinterdekk i tillegg. :)

Ved å kjøpe på tesla Store og få levert med bilen så betaler en kun 7000 for ekstra sett med hjul! (dersom prisene blir like i Norge da, inkl mva)

Husk at du må ut med ca. 13.000 kroner for 4 stk. Nokian Hakkapeliitta R2 med omlegging i tillegg da. For de 19" som kommer med bilen har sommerdekk, det får du ikke gjort noe med. Du kan sikkert få noen kroner for de, men det tar vel litt tid før førstemann har slitt ut et sett med 19" dekk.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Celter

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 19. april 2013, klokken 14:22
Sitat fra: Celter på fredag 19. april 2013, klokken 14:13
...Kjører stort sett motorvei mellom Oslo og Bohuslän og der bør 21" gå bra....
Hytte der nede? Da blir det flere Model S i området rundt Grebbestad de neste somrene :)
Artig å endelig kunne kjøre en bil som er dyrere i Sverige enn i Norge!

Sommerhus i Fjällbacka. Da møtes vi i hver vår Tesla neste sommer.  :)
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Celter

Sitat fra: Nuvolari på fredag 19. april 2013, klokken 15:20
Sitat fra: Celter på fredag 19. april 2013, klokken 14:13
Pr. i dag heller jeg til "full pakke" minus ekstraseter og dobbeltlader. Hadde egentlig tenkt å gå for 19", også på sommerhjulene, men Performance Plus frister litt for mye. Kjører stort sett motorvei mellom Oslo og Bohuslän og der bør 21" gå bra. Da ender jeg opp på ca. 744 000 med vinterhjul. Dette er blitt dyrere enn først antatt, men "klarer du den så klarer si den" mentaliteten overvinner sannsynligvis fornuften.

Hvor mye la du inn som kost på vinterdekk? Jeg har samme oppsett men kommer til 735.000,-. Da har jeg lagt inn 20.000,- for vinterdekk på orginale tesla felger.

Jeg la også inn 20.000 til vinterhjul. 723' +20' Har du glemt noe?
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

TW838

Ang. vinterpakken er det forresten interessant å lese den tyske Tesla-siden. Der står det i tillegg at "pakken anbefales for regioner der temperaturen jevnlig går mot null grader". Burde nesten vært selvfølgelig i Norge da?!
Trondheim
Tesla Model S - nov 2013

OleJA

En annen ting en legger merke til på de tyske sidene er at vinterpakka koster 1500,- euro, mens luftfjæring, ekstra lader og bakovervendte seter koster 1550,- euro. I Norge er de samme prisene hhv. 8.500,- og 9.550,-. Dvs. 50,-  euro resulterer i en prisforskjell på 1.050,-... Merkelig...  :o
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

laumb

Sitat fra: OleJA på tirsdag 23. april 2013, klokken 11:52
En annen ting en legger merke til på de tyske sidene er at vinterpakka koster 1500,- euro, mens luftfjæring, ekstra lader og bakovervendte seter koster 1550,- euro. I Norge er de samme prisene hhv. 8.500,- og 9.550,-. Dvs. 50,-  euro resulterer i en prisforskjell på 1.050,-... Merkelig...  :o

sssssh... Ikke si det til Tesla. ;-)

Nuvolari

Svar fra Heidi T i tesla på et par spm jeg hadde:

Hei,

Jeg har reservert en tesla s og har noen spm.

1)   Er belysningen i lyspakken den samme som følger med i tech pakken?
2)   Blir bilen stivere og mer ukomfortabel med Plus pakken? Skal uansett ha 21 tommers dekk så det kan du se bort i fra i vurderingen.
3)   Kan du si noe om batterivarmeren i vinterpakken. Jeg forstår at den varmer batteriet men jeg trodde batteriene ble varmet når bilen står tilkoblet selv uten denne pakken?



Takk for e-posten.

Se nærmer svar på dine spørsmål under:

1)   Belysningen i lyspakken er ekstra lys i dørene (nederst i dørene), i baggasje rommet samt under framsetet. Ambient-belysningen i tech-pakken inneholder lys i dørhåndtakene invendig.
2)   Bilen bli litt stivere når man kjører i svinger med Perforamnce Plus, men vi har utviklet denne oppgraderingen uten at komforten har blitt noe mindre. Bakhjulene på performance plus er 0.5'' bredere og skal man kjøre mye på dårlige veier kan dette skape en mindre komfortabel kjøreopplevelse.
3)   Batterivarmeren er en oppgradert batteri-kjølevæskevarmer som forbedrer kjøretøyets ytelse og rekkevidde i kaldt klima. Når bilen er tilkoblet varmer den batteriene. Når bilen er kald og settes til lading må den varmes opp før selve ladingen kan begynne. Med batterivarmeren vil denne oppvarmingen skje litt mere effektivt og ladingen vil beynne snarere. Med andre ord er det en pakke som tilbyr mere effektivt bruk av batteriet under kaldere temperaturer. 

Jeg håper dette var til hjelp.
Ha en fin dag.

Med vennlig hilsen

Kind Regards

Heidi Torgnes | European Ownership Experience Advocate
Kings Chase, King Street | Maidenhead, SL6 1DP | UK
t +44 (0)1628 450646  | f +44 (0) 1628 450610 |  e htorgnes@teslamotors.com
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

stor66

Sitat fra: OleJA på tirsdag 23. april 2013, klokken 11:52
En annen ting en legger merke til på de tyske sidene er at vinterpakka koster 1500,- euro, mens luftfjæring, ekstra lader og bakovervendte seter koster 1550,- euro. I Norge er de samme prisene hhv. 8.500,- og 9.550,-. Dvs. 50,-  euro resulterer i en prisforskjell på 1.050,-... Merkelig...  :o
Momsfordel i Norge kanskje?
-S- #1791 - VIN 15893 - Kongsberg - lev: 30/9 kl.10.00
Tesla S Std. 85kWh 19" hjul +alt, men ikke -bakoverseter -sikkerhet -pakkehylle -dobbeltlader

Epleskreller

Sitat fra: stor66 på tirsdag 23. april 2013, klokken 13:48
Sitat fra: OleJA på tirsdag 23. april 2013, klokken 11:52
En annen ting en legger merke til på de tyske sidene er at vinterpakka koster 1500,- euro, mens luftfjæring, ekstra lader og bakovervendte seter koster 1550,- euro. I Norge er de samme prisene hhv. 8.500,- og 9.550,-. Dvs. 50,-  euro resulterer i en prisforskjell på 1.050,-... Merkelig...  :o
Momsfordel i Norge kanskje?

Moms på €50 blir ikke så mye ;)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

fonberg

Et par spørsmål angående ekstrautstyrspakker, samt radio:

1) Vinterpakke: "Forbedret avrimingsfunksjon på frontrute"
-betyr dette at den kjente duggproblematikken på venstre side av frontruta kun blir løst om man kjøper vinterpakken, eller er dette også fikset uten vinterpakken?

2) Lydanlegg: Noen som kjenner til gode sammenligninger av standard og oppgradert lydanlegg? (Jeg er kun interessert i selve lyden; lagringskapasiteten er irrelevant).

3) Er det offisielt bekreftet fra Tesla at Model S i Europa kommer med DAB-radio? Eller har den en annen god radioløsning bortsett fra FM?
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Epleskreller

Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

OleJA

Sitat fra: fonberg på tirsdag 23. april 2013, klokken 14:33
Et par spørsmål angående ekstrautstyrspakker, samt radio:

3) Er det offisielt bekreftet fra Tesla at Model S i Europa kommer med DAB-radio? Eller har den en annen god radioløsning bortsett fra FM?

Fikk denne mailen fra Heidi T idag:

Takk for henvendelsen.

Hvis du velger å kjøpe Model S med Lydstudiopakken vil du få DAB radio.

Ha en fin kveld.

Med vennlig hilsen


Spurte også om DAB+ var støttet, men det fikk jeg ikke svar på...
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

laumb

Sitat fra: fonberg på tirsdag 23. april 2013, klokken 14:33
Et par spørsmål angående ekstrautstyrspakker, samt radio:

1) Vinterpakke: "Forbedret avrimingsfunksjon på frontrute"
-betyr dette at den kjente duggproblematikken på venstre side av frontruta kun blir løst om man kjøper vinterpakken, eller er dette også fikset uten vinterpakken?

Fra "Lead HQ Product Specialist":
SitatI have a hopefully clearer answer. The cars, US and Canada included, DO have a vent, but it is not of the "grille" type. It is very fine holes and is not readily apparent in pictures, unlike the grille.

This fine vent is the standard equipment and the grille is the improved version.

TorkEL10

Merkverdig dersom kunden blir nødt til å kjøpe en ny pakke hver gang Tesla fikser en barnesykdom.
P2245

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA