Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hva er uklart/ukjent med TMS?

Startet av tk74, lørdag 20. april 2013, klokken 17:28

« forrige - neste »

Cirion

Noen som har fått med seg at parkeringsensor nå krever tech pakke?
Nå er jo både designer og alternativer oppdatert...

Parkeringsassistent
Spot farer og beskytt bilens støtfangere med våre audiovisuelle parkeringssensorer. Motta lydsignaler og visuelle meldinger på bilens berøringsskjerm som aktiveres når bilen står i revers eller reiser under 8 km/h.

kr. 2850
(Requiers Tech Package)
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

luffe

Sitat fra: Cirion på fredag 19. april 2013, klokken 11:57
Noen som har fått med seg at parkeringsensor nå krever tech pakke?
Nå er jo både designer og alternativer oppdatert...

Parkeringsassistent
Spot farer og beskytt bilens støtfangere med våre audiovisuelle parkeringssensorer. Motta lydsignaler og visuelle meldinger på bilens berøringsskjerm som aktiveres når bilen står i revers eller reiser under 8 km/h.

kr. 2850
(Requiers Tech Package)


Jepp, ganske irriterende. For de som kun vil ha det koster det plutselig 26.700,- (satt på spissen...).
Får klare meg med kun ryggekamera.
Stolt eier av S85 Dolphin Grey :)

Muffinman

Må nesten le, jeg har overbevist meg selv om at jeg MÅ ha alt utenom P+ og dobbeltlader.

Jaja, bra det er noen måneder igjen før handel :)

OleT

P+ gjorde det enklere for meg: Jeg var godt på gli mot P, men når det finnes en enda "bedre" modell blir det mye enklere å gå for en vanlig 85.

Ikke trenger jeg 21" hjul, og ville ikke hatt det om det ikke hadde kostet ekstra heller. De veiene jeg kjører på er bedre egnet for ballongdekk!

Heller ikke kan jeg se det helt store behovet for å miste lappen på ett sekund mindre. ;)

Da gjenstår bare karbonfiberinteriøret, men jeg skal vel kunne overleve uten det og.
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

RoadRunner

Snakket med Tesla tidligere idag: med Performance Pluss får du en "røffere kjørestil og bedret kjøre-egnskaper i sving"... "og man må ha bestilt 21-toms dekk".

Med utgangspunkt i de veiene jeg kjører på og den kjørestilen jeg har i Buddyen idag, så får en vanlig Performance greie seg....
Trondheim
MetroBuddy 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

OleJA

Sitat fra: OleT på fredag 19. april 2013, klokken 12:56
P+ gjorde det enklere for meg: Jeg var godt på gli mot P, men når det finnes en enda "bedre" modell blir det mye enklere å gå for en vanlig 85.

Etter å ha fordøyet P+ pakka noen dager: Tror ikke nødvendigvis at P+ er 'bedre', den er bare forskjellig. For noen vil det passe med en en stivere oppsatt bil og feitere felger, andre vil nok foretrekke bilen i standard oppsettet.

Etter å ha erkjent dette så er jeg litt på gli fra Standard til Performance igjen. Hadde tidligere droppet 'P' siden jeg først ikke ville betale mye ekstra for å få det nest beste.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Celter

Pr. i dag heller jeg til "full pakke" minus ekstraseter og dobbeltlader. Hadde egentlig tenkt å gå for 19", også på sommerhjulene, men Performance Plus frister litt for mye. Kjører stort sett motorvei mellom Oslo og Bohuslän og der bør 21" gå bra. Da ender jeg opp på ca. 744 000 med vinterhjul. Dette er blitt dyrere enn først antatt, men "klarer du den så klarer si den" mentaliteten overvinner sannsynligvis fornuften.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Øyvind.h

Sitat fra: OleT på fredag 19. april 2013, klokken 12:56
P+ gjorde det enklere for meg: Jeg var godt på gli mot P, men når det finnes en enda "bedre" modell blir det mye enklere å gå for en vanlig 85.
Hva med å kjøpe det du har lyst på og ikke etter rang/status :) ?

Jeg prøvekjørte igjen i dag, og etter å ha kjent de absurde kreftene i performance enda en gang har jeg blitt tryggere på mitt valg av non perf. Føler rett og slett at perf er litt over toppen for en familiebil. I det daglige er du sjelden i nærheten av å kunne utnytte bilen fullt ut. Gir du flatt jern noen få sekunder er du langt over fartsgrensen, selv på klasse A motorvei. Og der fartsgrensen er lavere ligger forholdene sjeldent til rette for å gi flatt jern.

Gi meg gjerne 4-500hk i en banebil, men i en familiebil blir det rett og slett for mye. Du må (les: bør være!) være en kapabel sjåfør for å gi flatt jern i Model S perf :)

Jeg vil sterkt anbefale alle som ikke har en del erfaring med så spreke biler om å ta et kjørekurs, ta med bilen på bane eller i det minste til NAFs testanlegg. Ellers frykter jeg at forsikringene blir dyre i løpet av kort tid.....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Øyvind.h

Sitat fra: Celter på fredag 19. april 2013, klokken 14:13
...Kjører stort sett motorvei mellom Oslo og Bohuslän og der bør 21" gå bra....
Hytte der nede? Da blir det flere Model S i området rundt Grebbestad de neste somrene :)
Artig å endelig kunne kjøre en bil som er dyrere i Sverige enn i Norge!
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Nuvolari

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 19. april 2013, klokken 14:22
Sitat fra: Celter på fredag 19. april 2013, klokken 14:13
...Kjører stort sett motorvei mellom Oslo og Bohuslän og der bør 21" gå bra....
Hytte der nede? Da blir det flere Model S i området rundt Grebbestad de neste somrene :)
Artig å endelig kunne kjøre en bil som er dyrere i Sverige enn i Norge!

Hehe, først kjøpte dere opp alle hyttene deres og nå kommer dere i teslaer alle mann :)
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Nuvolari

Sitat fra: Celter på fredag 19. april 2013, klokken 14:13
Pr. i dag heller jeg til "full pakke" minus ekstraseter og dobbeltlader. Hadde egentlig tenkt å gå for 19", også på sommerhjulene, men Performance Plus frister litt for mye. Kjører stort sett motorvei mellom Oslo og Bohuslän og der bør 21" gå bra. Da ender jeg opp på ca. 744 000 med vinterhjul. Dette er blitt dyrere enn først antatt, men "klarer du den så klarer si den" mentaliteten overvinner sannsynligvis fornuften.

Hvor mye la du inn som kost på vinterdekk? Jeg har samme oppsett men kommer til 735.000,-. Da har jeg lagt inn 20.000,- for vinterdekk på orginale tesla felger.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

DonPedro

Sitat fra: Nuvolari på fredag 19. april 2013, klokken 15:18
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 19. april 2013, klokken 14:22
Sitat fra: Celter på fredag 19. april 2013, klokken 14:13
...Kjører stort sett motorvei mellom Oslo og Bohuslän og der bør 21" gå bra....
Hytte der nede? Da blir det flere Model S i området rundt Grebbestad de neste somrene :)
Artig å endelig kunne kjøre en bil som er dyrere i Sverige enn i Norge!

Hehe, først kjøpte dere opp alle hyttene deres og nå kommer dere i teslaer alle mann :)

The Axis of Elbil
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Øyvind.h

Sitat fra: Nuvolari på fredag 19. april 2013, klokken 15:18
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 19. april 2013, klokken 14:22
Sitat fra: Celter på fredag 19. april 2013, klokken 14:13
...Kjører stort sett motorvei mellom Oslo og Bohuslän og der bør 21" gå bra....
Hytte der nede? Da blir det flere Model S i området rundt Grebbestad de neste somrene :)
Artig å endelig kunne kjøre en bil som er dyrere i Sverige enn i Norge!

Hehe, først kjøpte dere opp alle hyttene deres og nå kommer dere i teslaer alle mann :)
Begynner å bli en del nordmenn nedover kysten der ja. Nydelig område, og det som for 7-8 år siden var et par gode timer kjøretur på tofeltsvei er nå under halvannen time køfri firefelts :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Cato76

Sitat fra: Nuvolari på fredag 19. april 2013, klokken 15:20
Hvor mye la du inn som kost på vinterdekk? Jeg har samme oppsett men kommer til 735.000,-. Da har jeg lagt inn 20.000,- for vinterdekk på orginale tesla felger.

Egentlig så bør man kjøpe 19" ved kjøp av bil, for så å kjøpe 21" på Tesla Store for $5200 (ca 29 500,-). Fordi: Konfigurerer du bilen med 21" så betaler en 22 500,- -for så å punge ut med 15-20 000 for 19" med vinterdekk i tillegg. :)

Ved å kjøpe på tesla Store og få levert med bilen så betaler en kun 7000 for ekstra sett med hjul! (dersom prisene blir like i Norge da, inkl mva)

http://shop.teslamotors.com/collections/model-s/products/21-grey-performance-wheel
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Nuvolari

Sitat fra: Cato76 på fredag 19. april 2013, klokken 15:57
Sitat fra: Nuvolari på fredag 19. april 2013, klokken 15:20
Hvor mye la du inn som kost på vinterdekk? Jeg har samme oppsett men kommer til 735.000,-. Da har jeg lagt inn 20.000,- for vinterdekk på orginale tesla felger.

Egentlig så bør man kjøpe 19" ved kjøp av bil, for så å kjøpe 21" på Tesla Store for $5200 (ca 29 500,-). Fordi: Konfigurerer du bilen med 21" så betaler en 22 500,- -for så å punge ut med 15-20 000 for 19" med vinterdekk i tillegg. :)

Ved å kjøpe på tesla Store og få levert med bilen så betaler en kun 7000 for ekstra sett med hjul! (dersom prisene blir like i Norge da, inkl mva)

http://shop.teslamotors.com/collections/model-s/products/21-grey-performance-wheel

Skal ha perf+
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA