Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvorfor jeg kansellerer (eller vurderer å kansellere)! Håper Tesla leser her.

Startet av Mr.Zero, lørdag 20. april 2013, klokken 08:47

« forrige - neste »

Mr.Zero

Håper og tror det snart åpner.. ;D Selv kjører jeg ikke i feltet da 5 lapper i bot plutselig kan bli en realitet. Dog er det ikke lange strekket igjen av fortauet på Mosseveien som ikke er ferdig, så krysser fingrene for åpning i nær fremtid.
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Trond Arve

Det drøyer mot jul, se oppdatering fra Jonny Ingjer i Svv. Takknemlig for utfyllende informasjon, fikk også tillatelse til å legge ut her.

Sitat fra: Ja, det er riktig at vi fremdeles ikke er helt ferdig fram til Fiskvoll.  Dette skyldes i hovedtrekk to forhold, vi måtte sørge for trygg adkomst til boligene i Mosseveien 240-242-244-og 246 disse boligene har kun adkomst fra Mosseveien og da vi legger kollektivfeltet nærmere eiendommene måtte vi fjerne en del masse (fjell) for at disse beboere skulle få en trygg vei fram til undergangen ved Katten busstopp. Dette medførte ca. 2 uker «forsinkelse» på den ordinære framdriften.

Grunnen til at vi ikke kunne jobbe begge steder samtidig skyldtes at vi ikke kunne sperre både i utgående  kjørebane og kollektivfeltet samtidig. (Får i grunn nok «klager»  som det er).

Det andre forholdet er at vi legger en ny framtidig kabeltrace fra Gladvoll og utover (litt lurt å legge den når vi først graver slik at vi ikke trenger å grave opp på nytt om noen få  år).

Videre var det ment at det skulle foretas en viss oppgradering av Gang/sykkelvei systemet rundt Herregårdskrysset og dette prosjektet skulle ta resten av parsellen fra Fiskvoll og fram til eksisterende G/S veg ved gangbrua over Mosseveien ved Herregårdskrysset (utgående busstopp). Dette prosjektet er utsatt i tid og derfor kommer vi til å fortsette helt fram til eksisterende G/S veg  (ved gangbrua) slik at det blir sammenhengende «god « G/S veg fra Herregårdskrysset og helt inn til Ulvøya. Dette medfører at vi blir «holdene på»  fram mot jul (i år)
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Mr.Zero

Sitat fra: Trond Arve på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 10:23
Det drøyer mot jul, se oppdatering fra Jonny Ingjer i Svv. Takknemlig for utfyllende informasjon, fikk også tillatelse til å legge ut her.

Sitat fra: Ja, det er riktig at vi fremdeles ikke er helt ferdig fram til Fiskvoll.  Dette skyldes i hovedtrekk to forhold, vi måtte sørge for trygg adkomst til boligene i Mosseveien 240-242-244-og 246 disse boligene har kun adkomst fra Mosseveien og da vi legger kollektivfeltet nærmere eiendommene måtte vi fjerne en del masse (fjell) for at disse beboere skulle få en trygg vei fram til undergangen ved Katten busstopp. Dette medførte ca. 2 uker «forsinkelse» på den ordinære framdriften.

Grunnen til at vi ikke kunne jobbe begge steder samtidig skyldtes at vi ikke kunne sperre både i utgående  kjørebane og kollektivfeltet samtidig. (Får i grunn nok «klager»  som det er).

Det andre forholdet er at vi legger en ny framtidig kabeltrace fra Gladvoll og utover (litt lurt å legge den når vi først graver slik at vi ikke trenger å grave opp på nytt om noen få  år).

Videre var det ment at det skulle foretas en viss oppgradering av Gang/sykkelvei systemet rundt Herregårdskrysset og dette prosjektet skulle ta resten av parsellen fra Fiskvoll og fram til eksisterende G/S veg ved gangbrua over Mosseveien ved Herregårdskrysset (utgående busstopp). Dette prosjektet er utsatt i tid og derfor kommer vi til å fortsette helt fram til eksisterende G/S veg  (ved gangbrua) slik at det blir sammenhengende «god « G/S veg fra Herregårdskrysset og helt inn til Ulvøya. Dette medfører at vi blir «holdene på»  fram mot jul (i år)

Usj... Blir 2,5 laaaange måneder.. Kan egentlig ikke se at det er noe stort problem med elbiler på denne strekningen mellom Kolbotn-påkjøringen og innsnevringen ved Fiskvollbukta. Men, vi får vel bare fortsette å gjøre som fossilene på denne strekningen - trøkke i køen. Dog er det maaange batteribiler som gir f i skiltingen. På de værste kødagene får vi kjøre Gamle Mossevei. Den er 700m lengre og tar normalt ca 3 minutter lengre tid å kjøre. Dog ikke alltid like godt brøytet som hovedveiene.
Nei - la snøen komme 24.12! ;D
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Mr.Zero

 ;D ENDELIIIIIG!!!!!!! ;D Underskiltene som har forhindret oss elbilister i å ferdes (lovlig) i deler av kollektivfeltet innover Mosseveien, er nå fjernet! Det var jammen på tide, men borte er de - så jeg på min ferd til Oslo i dag.   8)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Caspar

Da må jeg trekke tilbake mine teorier om at disse aldri ville bli fjernet. Vi sees vel i morgen ca. 0715 Mr. Zero ? 
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Mr.Zero

Sitat fra: Caspar på torsdag 24. oktober 2013, klokken 15:29
Da må jeg trekke tilbake mine teorier om at disse aldri ville bli fjernet. Vi sees vel i morgen ca. 0715 Mr. Zero ?

Mr.Zero ligger nu i en hotellseng på Lillestrøm klar for å jobbe på Oslo Motor Show i morgen.. Batteribilen står og lader i p-huset. Bare velstand!  ;D
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Lynvingen

Jeg kjører selv samme strekning fra Kolbotn nesten daglig, og må si jeg begynner å bli bekymret for fortettningen i kollektivfeltet.

Denne veien har jo i utgangspunktet ikke all verdens kapasitet, og med Teslaene som har begynt å rulle, samt UP!/I3/Focus på vei er jeg redd vi er i ferd med å se begynnelse på slutten av elbilenes fremtid i kollektivfeltet. På travle dager det lange køer i innsnevringen ved Ulvøya, men også andre strekninger. Dette blir antagelig bedre når veiarbeidene/flaskehalsene ved Sjursøya blir borte, men fremtiden er alt annet enn lys slik jeg ser det.

Tipper vi får denne vinteren, muligens også neste sommer....jeg vet stortinget har lovet ut 2017, men løfter er til for å brytes. Bare se hva som skjedde med bio-drivstoff, folket som kjøpte fleksifuel-biler var jo i akkurat samme situasjon. Drivstoffprisen på E85 ble tilnærmet doblet over natten pga avgiftsendringen.
Citroen C-Zero 2012, 20 000 km

Tidl:
P106 - 1998 mod, 60 000km.
Robometer og nyoverhalt batteripakke.

Caspar

Jeg kjører også denne strekningen hver morgen og kveld og har gjort det med elbil i ca.4 år. Når jeg kjøpte min første Think i 09 så kjørte jeg jo i ensom majestet sammen med noen mørke regjeringsaudier i kollektivfeltet. Slik er det jo ikke nå lenger. Noe jeg synes er en uting er det litt rotete flettemønsteret ved Ulvøya. Her er det noen som legger seg inn i god tid og noen som kjører kollektivfeltet helt ut og fletter der. De dagene jeg selv kjører fosilt så irriterer det meg at det skal flettes på 3 steder. Det ville vært mye bedre hvis alle kjørte til enden av kollektivfeltet og flettet et sted.
Jeg fortsetter videre gjennom byen og opp Uelandsgate, der har det jo nå blitt kollektivfelt i den øvre delen. Ikke forstår jeg poenget med det, jeg kjører der hver dag til litt forskjellige tider og det er jo aldri kø der ?
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Lynvingen

Helt enig! Jeg også irriterer meg grønn over at folk ikke kan kjøre i enden av flettefeltet før de fletter, og da er det vel normal "kotyme" å flette annenhver bil. Enkelt og greit for alle parter. Det virker som om endel bilister har en oppfatning av at det er ufint og frekt å kjøre helt ut kollektivfeltet, at man skal legge seg inn så tidlig som mulig. I det siste har jeg sett flere fossilbilder som faktisk legger seg ut for å sperre slik at man er tvunget til å flette tidlig, ikke vet jeg om dette er et resultat av misunnelse eller en misforstått tolkning av fletteregler. Sannsynligvis en kombinasjon. Om vi hadde sluppet tidlig fletting ville flyten blitt bedre for alle.

Jeg kjører ned i tunnelen og opp i Vika, så videre til Majorstua. Bruker faktisk like lang tid fra tunnelen og opp som jeg gjør fra Kolbotn til Operaen :)
Citroen C-Zero 2012, 20 000 km

Tidl:
P106 - 1998 mod, 60 000km.
Robometer og nyoverhalt batteripakke.

Mr.Zero

Caspar - har elbilforumet sluttet å telle innleggene dine...?  ::)
Forøvrig enig i dette med fletting. Kjører som regel helt frem, men er jeg "alene" i kollektiven, smetter jeg inn i den største kø-luken for å holde flyt i trafikken - selv om det kanskje er 4-5 biler å "tape" på det.
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Caspar

#25
Sitat fra: Mr.Zero på fredag 08. november 2013, klokken 17:59
Caspar - har elbilforumet sluttet å telle innleggene dine...?  ::)

Ja steike ! Det har du rett i, jeg rundet 1000 innlegg på Miniforumet for noen år siden og kom på den ekslusive listen der. Hadde jo håpet å nå det her også.

Ops. Nå steg det jo til 551, da stemmer kanskje systemet da ?
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA