Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 230V -3 fas bekreftet

Startet av PB husnes, fredag 19. april 2013, klokken 21:00

« forrige - neste »

PB husnes

Hei
Kjøpte elbil for å kunne passere en bomtunnel gratis, nå har me brukt den i 2 måneder og får nå regning for kvar passering siden 5 feb !!
Er dette lov ? eller er det noe eg kan gjera, klage til noen (utenom bomselskapet ).
Hadde me nå enda fått regning med en gang me passerte første gang så hadde me skjønt noe var galt , men får regning først to mnd etterpå, da er jo regningen på 5-6 tusen.
Håper noen har noen gode råd tips,
Mvh

hkaspenberg

Pust lettet ut. El-bil skal passere gratis, men det blir ofte litt ball hvis du ikke har brikke. Har du brikke med 0-sats-abbonement hos dette selskapet? Hvis ikke skaff deg det snarest, du må jo uansett ta kontakt med dem for at de skal frafalle kravet.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

PB husnes

Tok kontakt med selskapet med en gang (vegamot) men de sa at det var ingenting å gjøre, men at eg måtte registrere meg med autopass. Men eg har sendt ein mail til selskapet så får me håpe det ordner seg, takk for tilbakemeldinga :) Hans

cra

Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

elektrolux

Denne regelen har ikke endret seg siden den ble skrevet, men mange bomselskaper påstår likevel at Autopass er påkrevet. Det rare er at de ikke kan forklare når krav om Autopass trådde i kraft, noe som nok har sammenheng med at et slikt krav faktisk ikke har tredd i kraft.

Likevel skal du være oppmerksom på følgende dersom du passerer en semiautomatisk bomstasjon:

Kjøretøy uten slikt gratisabonnement må framvise vognkort ved passering i betjent felt.

Kjøretøy uten gratisabonnement som passerer i felt bare beregnet for abonnenter eller felt
bare for betaling i automat, kan ileggest illeggsavgift for unnlatt betalinga av bomavgift".


I automatiske stasjoner passerer alle i samme felt, og en må på en eller annen måte gjøre bomselskapet oppmerksom på at bilen som passerte var en Elbil med 0 sats.

Under ingen omstendigheter må du godta sats tilsvarende bensinbil, da Elbil har 0 sats, og kan kunilegges tillegsavgift om de bryter ovenforstående regel.

Se vedlegg for mer info, selv om det er forvirrende lesning når Samferdselsdepartementet i nytt skriv er uenige med egne regler, og opptrer avvisende når jeg ba om dato for endring.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA