Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Leveranser SIG i juli / GP i august og utover

Startet av thorlar, fredag 19. april 2013, klokken 14:58

« forrige - neste »

Thomas Parsli

Sitat fra: Alfano på onsdag 12. november 2014, klokken 15:20
Etter ca. 4 måneder med Opel Ampera, så blir Amperan solgt..
Som en bil i nærmiljø er denne bilen helt topp, men langkjøring - da blir den dyr og bråkete desverre.

Hva forventer du å få for bilen?
De selger jo beskjendent som nye, så jeg antar bruktmarkedet er ganske tøft.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

timingbeltkiller

Sitat fra: Alfano på onsdag 12. november 2014, klokken 15:20
Etter ca. 4 måneder med Opel Ampera, så blir Amperan solgt..
Som en bil i nærmiljø er denne bilen helt topp, men langkjøring - da blir den dyr og bråkete desverre.
Med bensindrift på langtur er forbruket i følge EPA mellom 0,65 og 0,7.
Dette skremmer ingen i USA. Så der selger bilen (Volt) som hakka møkk.
I Europa er selvsagt bortimot 0,7 for mye når sammenlignbare dieselbiler på langtur går fint godt under 0,5.

Men tviler på Ampera bråker mer enn andre fossiler.
Snarere tvertom siden den går på bensin.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

thorlar

Sitat fra: pfosland på mandag 16. februar 2015, klokken 10:54
Hvordan har bilen vært i rene vedlikeholdskostnader i forbindelse med verksted o.l, så lenge du har hatt den?

Husker egentlig ingenting spesielt. Reklamerte på et baklys som fikk litt kondens på innsiden av glasset, men dette ble jo fikset gratis. Pussig nok har det også blitt et oljeskift, selv om bensinmotoren kun har drukket 265 liter bensin i hele sin levetid og knapt rukket å bli innkjørt. Opel mumlet et eller annet om "gammel olje". Det var forøvrig bilens infotainmentsystem som passet på...

De eneste kostnadene som har dratt på litt er en"Supershine"-behandling av nybil høsten 2012 med oppfølging andre året, samt mitt eget valg av å benytte dekkhotell.

Og jo! En skjøteledning fra Clas Ohlson til kr 169!

Livstidsforbruk = 0,06 (ca. 48000km)
Nittedal i Akershus. Kjører Opel Ampera siden høsten 2012

Hanhijnn

Hei,

Jeg har også kjørt Ampera et halvt år nå, og har omtrent samme erfaring.
Det dugger litt i baklysglassa, og når jeg hentet bilen så tok den ikke lading.
Men det fikset Opel kjapt.

Jeg bruker bilen til pendling, og har 5,2 mil kupert vei (hver vei).
Lader både hjemme og på jobb, og kjører 95 % på strøm om vinteren, og 100 % på strøm i sommerhalvåret.
2012-mod. Nissan Leaf
2017-mod. Mitsubishi Outlander PHEV
2020-mod. Tesla Model Y bestilt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA