Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Utgaver av tak - sort, vanlig, panorama...

Startet av KaiRK, fredag 19. april 2013, klokken 14:38

« forrige - neste »

KaiRK

Hei

Jeg syns de orginale vindusviskere fra Nissan er av alt for dårlig kvalitet. Den siste jeg kjøpte varte vel i ca.1mnd før den begynte å legge igjen striper på ruta.

Er det noen av dere som har finni en god erstatning? Ser på forum i USA at det er endel aftermarket viskere som folk har god erfaring med, men jeg har ikke finni noen her i Norge. Bosch mente på at det var for få Leaf i europa til at de gadd å produsere en tilpassa "pakke".
Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun
2015 Cannondale Tramount 1

gbzdoc

De jeg filkk med bilen min har holdt i ett år på østlandet uten å bli dårlige. (Og jeg HATER dårlige viskere... )

Men har opplevd dårlige viskere på splitter ny låne-leaf, og den byttet de med en gang jeg påpekte det.

Sikker på at de noen gang har vært skikkelig bra? ;)

shb

Hei. Har ikke hatt noen problemer med viskerene. Når en kjører om vinteren legger det seg asfalt rester på viskerene, dette fjernes med sprit. Tar en papirbit med spylerveske på, og stryker langs pusserbladene. Hadde en Golf som var 4 år uten bytte av viskere. Bruk også "regn avviser". Dette fjerner allt smuss på frontruten, trenger ikke å bruke viskerene når en kjører over 60. Vannet preller av. :)
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

Jonny

Jeg bruker RainX på vinduene, da bruker jeg ikke vindusviskerene når jeg kjøre over 30km/t. Men vinduene må behandles med dette stoffet ca 1 gang i uken.
Kjører Rød Nissan Leaf.

KaiRK

Mulig jeg skal prøve en runde med RainX eller lignende. Takk for tipset! ;)

Vurderer å kjøpe Bosch fra England. Ser ut som de selger noe som passer på Ebay for ca 200.- ink frakt.
Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun
2015 Cannondale Tramount 1

raathass

Sitat fra: Jonny på fredag 12. april 2013, klokken 23:22
Jeg bruker RainX på vinduene, da bruker jeg ikke vindusviskerene når jeg kjøre over 30km/t. Men vinduene må behandles med dette stoffet ca 1 gang i uken.

Hvor kjøper du RainX?  Jeg har gode erfaringer med dette men de siste årene har jeg kun funnet Turtles tilsvarende produkt, og det er noe realt makkverk.


/r


cra

Hvis du med "turtles tilsvarende produkt" mener Clearview (som de har på bl.a. Jula) så har jeg hatt gode erfaringer med det stoffet. Jeg har riktignok ikke prøvd RainX, så jeg har ikke noe å sammenligne med, men etter å ha gjort en behandling med Clearview forsvinner vannet av ruta helt av seg selv. Behandlingen bør gjentas ca en gang i måneden for å beholde effekten på topp; kan det være her forskjellen fra evt RainX ligger?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Ronny

Det er viktig å vaske ruten godt før påføring av stoffet!
el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

Finnøy (Arne Johan Larsen)

men, vet noen om gode vindusviskere til Leaf? Festeanordningen ser ut til å være problemet med å få tak i en vindusvisker "på hjørnet", men ser at amerikanske nettbutikker f.eks. oppgir Michelin "Stealth" og "Rainforce" i dimensjon 26" og 16" for hhv venstre og høre visker som skal kunne brukes på Leaf (ut i fra bilder ser det ut som de inneholder en adapter som passer). Selges disse typene vindusviskere i Norge, og av hvem?

Rio

Finnøy: Biltemas vindusviskere funker som bare det, og er riktig størrelse både foran og bak. De har en serie hvor en vannavstøtende kjemikalie er i selve gummien i viskeren, og det funker faktisk overraskende bra ganske lenge. De koster rundt 80 kr.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Rio på torsdag 18. april 2013, klokken 23:38
Biltemas vindusviskere funker som bare det, og er riktig størrelse både foran og bak. De har en serie hvor en vannavstøtende kjemikalie er i selve gummien i viskeren, og det funker faktisk overraskende bra ganske lenge. De koster rundt 80 kr.
Veldig bra tips!
Var litt skeptisk, men måtte prøve dette  :) Viskeren måtte sitte på et døgn før den var godt formet etter ruta, og etter noen skikkelige regnskyller de siste dagene så er jeg enig i at det fungerer overraskende bra (har den vannavstøtende utgaven). Har ikke prøvd å bytte visker bak; her fant jeg ikke den vannavstøtende i kort nok utgave og plukte med meg en std visker.

Jonny

Kjører Rød Nissan Leaf.

knnygar

Har brukt Rain off frå Biltema ei stund no, men finn det ikkje igjen på Biltema :-(
Fordelen med denne var at flaska hadde innebygd "påføringssvamp".
Ørsta, senter i Sunnmørsalpane.
Ny Euro Leaf sidan 1. juni 2013 :-)

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Rain off eller ikke; problemet med originalviskerene etter godt ett år var at de ikke sveipte hele ruta, men det var "spor" igjen som aldri forsvant midt i synsfeltet. Her samlet skitt osv. Prøvde flere ganger å reingjøre viskerene etter alle kunstens regler, men med nye viskere er siktene bedre. "Rain off" i tillegg til gode viskere er nok bra, men ikke godt nok når viskerene er dårlige.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA