Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: New options for Europe

Startet av Bjoris, fredag 19. april 2013, klokken 13:23

« forrige - neste »

Bjoris

Må snart forsikre Leafen, sjekket med Dnb og de skulle ha 3300,-, vi har litt ansattfordel der, men er det billig eller er andre billigere/bedre?

Hvordan er det med inntauing hvis en kjører tomt for strøm?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Hejduk

3300 hørtes gunstig ut.

Jeg sjekket litt rundt og fikk 4469 hos KLP som billigste løsning.

Maks forsikring
70% bonus
12000 km
Egenandel 7000
Felles garasje
Fører under 25 år (ungene må kunne kjøre bilen)
Reservert model 3
2017 i3 protonic blue
2012 US Leaf LS rød
2002 Saxo hvit

Stighl

Hvor lang kjørelengde har du med 3300,-? Det høres gunstig ut.
Jeg har 30000 km i kjørelengde, 75% i bonus og super kasko hos Storebrand.
De forlanger 4188,- i året.
Storebrand var også den gunstigste jeg fant til meg for Tesla model S.

Mvh Stig

Nes på Romerike
Kjører Nissan Leaf
Venter på Tesla S P1471
Nes på Romerike.
Tesla Model S

Fundiver

Heisann, vi fikk levert vår nye Leaf fra Autonett AS her i Bergen (importert fra Belgia) på fredag 26. April. Norsk utgåve og med skinnseter! Deilig! Men fremdeles den "gamle" modellen.

Ang forsikring: Vi fikk tilbud fra Enter, igjennom forhandleren, på 2484,-kroner (riktignok kun med 8000km men det holder nok lenge for oss).

BE

Jeg har også forsikringen hos Enter, tilbud gjennom forhandler.

Full kasko, full bonus, 20 000 km årlig, pris ca 2800,-
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Elmo

Sitat fra: Fundiver på mandag 29. april 2013, klokken 10:56
. . . . riktignok kun med 8000km men det holder nok lenge for oss.

Trodde du :D  (det trodde jeg også  8) )
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

DeadLock

Hei.

Jeg tegnet forsikring gjennom Nissan-forhandleren som var billigst for meg.

5400,- for IF KaskoPluss med 12000km.

Mvh,
Thomas
Sitering av DeadLock sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten skriftlig samtykke

Fundiver

Sitat fra: Elmo på mandag 29. april 2013, klokken 13:17
Sitat fra: Fundiver på mandag 29. april 2013, klokken 10:56
. . . . riktignok kun med 8000km men det holder nok lenge for oss.

Trodde du :D  (det trodde jeg også  8) )

Ha ha, ja etter en liten uke nå, så frister det veldig å bruke mye mer tid på veien enn 8K i året. Vi får se...

leafer

Jeg har også enter forsikring. Full kasko, 70%, 16000 km til kr 2900,-

artemiss

Fikk tilbud på internett gjennom KLP for 5935/år. Visste ikke om bilen har alarm eller søke og gjenfinningsssytem, så jeg skrev nei på disse. Jeg valgte maks forsikring for en ny leaf, og kjørelengde 12000. Jeg har 50% bonus. Vet ikke om dette er bra, men DNB vil ha kr. 8400 så dette er iallefall bedre. Jeg har pensjon gjennom KLP, så det hjelper vel. Har ikke bestemt meg ennå, skal sjekke flere.  :)
Bor i Åros i Røyken kommune, pendler til Drammen med en svart Nissan Leaf 2012/13. Har kjørt cirka 12800km med bilen så lenge. Engelsk som morsmål, fra New York City.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Når jeg kjøpte Leaf'en antok jeg en kjørelengde på 16.000km, forhandleren trodde jeg aldri kom til å kjøre mer en 8.000 (dette var tross alt i starten av Leaf eraen :-)). Forhandleren meldte inn 12.000km til forsikringsselskapet som et "kompromiss" og jeg har måttet utvidet denne kjørelengden flere ganger.

Første 12mnd kjørte jeg over 25.000 og ser nå at fremover blir 30.000km mårlig kjørelengde mer aktuelt.

Etterhvert som jeg har utvidet kjørelengden, ser jeg at prisen på forsikring øker voldsomt. Samtidig oppdager jeg at de som har lav pris med 12.000km kjørelengde kan være veldig dyre på  30.000, mens andre selskaper virker dyre ved lav kjørelengde, men kommer veldig gunstig ut hvis man har mer enn 12.000km i året. Dermed flere faktorer å ta hensyn til.

Mr.Zero

Valgte Enter da jeg kjøpte batteribilen. Kom på 2900,- for 8.000km / maks bonus. Høynet den så til 16.000km etter et halvt år til den "nette sum" av kr.400,-. ;D
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Dj_Devil

#12
Sitat fra: DeadLock på mandag 29. april 2013, klokken 13:21
Hei.

Jeg tegnet forsikring gjennom Nissan-forhandleren som var billigst for meg.

5400,- for IF KaskoPluss med 12000km.

Mvh,
Thomas

Samme eg har :) :)
Bare eg har 8000km men samme pris som deg.
Vi har nok ikke samme prosent. hehe
Ga opp og prøve konvertere min Opel Calibra.
Er stolt eier av Nissan Leaf 2012 mod.

Finno

Jeg valgte Enter. 20000 km full(75% massevis av år) og 3300,- i året i 3 år fremover(konsumprisøkning)
Blir sikkert MYE dyrere etter denne perioden, men da kan man jo bytte.
Leaf registrert 21.08.2012, EL 17998, 14600 km 30.04.2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA