Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvorfor er det ikke kollektivfelt hele veien vestover fra Oslo.

Startet av Laban, torsdag 27. mars 2008, klokken 13:37

« forrige - neste »

Laban

Da fikk de løyve for 2 stk elbiler som taxi.

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1046883.ece

De skal kjøre med den nye Th!inken som de regner med er på veien i slutten av april.

På tide å ta taxi igjen  ;D
Trondheim
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

elektrolux

Endelig en gladnyhet om Taxi.

Ville helt klart valgt en slik Taxi om muligheten forelå. Håper Stavanger følger etter.

At sjåføren må inn og bytte bil for å få en som er full med strøm burde ikke være noe særlig bry. Taxier sirkulerer tross alt rundt et begrenset geografisk område uansett.

Et løyve burde av denne grunn kunne dekke minst 3 elbiler.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Laban

Trondheim
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

Ken

Forsøket med el-Smart var bare i England så jeg lure på hvordan de fikk tak i dem?
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

ilmarw

Det lurer jeg på også. Kunne tenkt meg en selv. Noen idé hvor mye de måtte ut med?

ilmar
Polestar i bestilling

Griffel

Og her er drosjesjåføren? avbildet med sin Think

http://www.ba.no/forbruker/bilogmotor/article3458760.ece

Og et bilde av bilen fra taxi1 hjemmeside:

Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

ilmarw

Dust! Så typisk, folk tror Smart er en elbil og bruker det som illustrasjon.
Sitat
- Denne her kan kjøre 20 mil før den må lades opp igjen. Det er begrensningen, men dette bør ikke være noe problem så lenge det legges til rette for dette, sier han til BA.
Right...

ilmar
Polestar i bestilling

Griffel

Sitat fra: ilmarw på fredag 11. april 2008, klokken 14:05
Dust! Så typisk, folk tror Smart er en elbil og bruker det som illustrasjon.

ilmar

Ikke veldig imponerene av de som kaller seg "klimafokus"?
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

elektrolux

Har lagret nummeret som stod på Th!nken. Ringer og bestiller den neste gang jeg trenger Taxi i Bergen.

Er også MEGET interresert i en Smart Elbil. Litt kulere design enn Th!nk, og forhåpentligvis ingen batterileie. Har prøvt å få tak i en Smart Elbil via Smart Tyskland, men de kunne ikke hjelpe.

Hvem må man prate med for å få tak i en slik bil??
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ken

Emne her har blitt veldig lang. Litt som en El-Taxi kø :)

Du få ikke kjøpt El-Smart til etter utprøvings forsøk i England. Det etter hva jeg lest i et Smart webside
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA