Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Finansiering (leasing) av TMS og tilbakekjøpsgaranti

Startet av Lokführer, torsdag 18. april 2013, klokken 21:23

« forrige - neste »

Lokführer

Spol til 8 min hvis du er utålmodig.

Nyheter vil komme med en og to ukers mellomrom.
Han snakker om tre store nyheter:
-De har kommer lenger i Supercharger utvikling enn folk er klar over..
-Tesla service skal være verdens beste.
-Og tredje nyheter, med et lurt smil om munnen, befinner seg rett under nesa på de som kjører TMS.
Hva i alle dager kan han snakke om her?
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

RSandven

Leste på TMC at parksensorer er installert i fronten, men de er ikke aktivert ennå. Kan være en av nyhetene :)
Men burde være litt mer omfattende sånn jeg leser det.
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

Celter

Sitat fra: RSandven på lørdag 06. april 2013, klokken 09:29
Leste på TMC at parksensorer er installert i fronten, men de er ikke aktivert ennå. Kan være en av nyhetene :)

Jeg tror ikke helt på dette. Hvorfor skulle de vente med å aktivere parkeringssensorene? Jeg har også hørt dette fra Tesla-ansatte, men etter hva jeg forstår er det ingen som har oppdaget disse sensorene.
"Under you nose" kan jo enten bety "under your nosecone" eller under nesen din. Der sitter munnen og jeg tipper det er ny funksjonalitet med stemmestyring det er snakk om.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

RSandven

Jeg skjønner heller ikke hvorfor dette ikke skulle være i funksjon i fra første stund. Men veldig rart at folk har hørt dette uten noen form for seriøsitet.

Uansett blir det interessant å høre hva de kommer opp med :)
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

SimenT

Er jo logisk at en starter å selge en bil, selv om ukritiske funksjoner ikke er helt klare/stabile enda.
Deretter patche når de er klare siden de har muligheten til det.

Mange klager på manglende funksjoner og utstyr. Ville du ventet 5 måneder ekstra for det?
Hvis ja, så vent. Tror mesteparten ønsker bilen raskest mulig og så stabil som mulig.
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

stjernen

Sitat fra: Celter på lørdag 06. april 2013, klokken 12:00
Sitat fra: RSandven på lørdag 06. april 2013, klokken 09:29

Jeg tror ikke helt på dette. Hvorfor skulle de vente med å aktivere parkeringssensorene? Jeg har også hørt dette fra Tesla-ansatte, men etter hva jeg forstår er det ingen som har oppdaget disse sensorene.
"Under you nose" kan jo enten bety "under your nosecone" eller under nesen din. Der sitter munnen og jeg tipper det er ny funksjonalitet med stemmestyring det er snakk om.

Det er folk der ute som har ettermontert parkeringsensorer, har ikke fått med meg at de har sett noe hardware i bilen ang dette.
http://teslatap.com/modifications/parking-assist-installation/

Blir spennende dette, men enig med at kommentaren "rett under nesen" virker som en mistenkelig planlagt kommentar. Man kunne jo også sagt "at tesla eiere sitter på den", men det gjorde han ikke:)

Celter

Stemmestyrt høyderegulering av fjæringen hadde ikke vært dumt.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA