Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla S som firmabil: Grisebillig ? Like billig som å sykle ?

Startet av Djur1, onsdag 17. april 2013, klokken 21:01

« forrige - neste »

toS

Da er det gjort. Ble en RØD P85 med sort skinn/CF, spoiler, 19", alle pakkene unntatt P+ og barneseter. Blir fett, og regner med at den er overspekket. Men det er på tilbud, så da så :-)
Som gammel Citroen eier er jeg ikke bekymret over luftfjæring (vet Citroenen har hydraulikk) og mener den slags utstyr hører hjemme på en luksusbil. Antall fartsdumper og andre hindringer i Oslo vil nok gjøre dette til en god investering. Og når det gjelder vinterpakke så tilhører jeg den leiren som naivt nok tenker slik at Tesla er opptatt av å tilpasse bilen så godt som mulig til Norge og Canada (derav vinterpakke). Vi har vinter over halve året og det er VIKTIG at bilen fungerer så godt som mulig. Tror ikke dette er et kynisk FUD opplegg hvor de lurer kundene sine men heller et uttrykk for at de faktisk lytter til dem. Håper at bilene uten vinterpakke ikke blir problematiske i vintervær slik at det blir mange reklamasjoner, men regner med at vi vinterpakke-kunder (85%?) blir ekstra fornøyde. Mine barn er ute av barnesetene sine og vil helt klart sette pris på varme. De har allere etterspurt det etter å ha sittet på med venners MB SUV :-)
Da gjenstår det vel bare å glede seg. Fikk sep/okt som levering og antar at alle som bestiller innen 31.5 beholder sin plass i reservasjonskøen. Det virket slik på Tesla sidene da jeg fullførte.

Lein

Er det noen som har et svar på dette:
Jeg har gjort min finalize for 1 uke siden.
Mem lurer på om jeg skal prøve å oppgradere til performance.
Er dette mulig uten å forsinke produksjonen og skape mye problemer?

Lurer også fælt på om jeg kommer til å angre om jeg ikke gjør det.

Takker for svar
P85 2013-2015
70D 2016-idag

Nuvolari

Sitat fra: Lein på tirsdag 14. mai 2013, klokken 23:15
Er det noen som har et svar på dette:
Jeg har gjort min finalize for 1 uke siden.
Mem lurer på om jeg skal prøve å oppgradere til performance.
Er dette mulig uten å forsinke produksjonen og skape mye problemer?

Lurer også fælt på om jeg kommer til å angre om jeg ikke gjør det.

Takker for svar

Det går fint å endre bestillingen en stund til.

Jeg vet med meg selv at jeg hadde angret om jeg ikke valgte performance.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Øyvind.h

Sitat fra: toS på tirsdag 14. mai 2013, klokken 22:41
Tror ikke dette er et kynisk FUD opplegg hvor de lurer kundene sine men heller et uttrykk for at de faktisk lytter til dem. Håper at bilene uten vinterpakke ikke blir problematiske i vintervær slik at det blir mange reklamasjoner, men regner med at vi vinterpakke-kunder (85%?) blir ekstra fornøyde.
Nå som Tesla har oppklart hva vinterpakken faktisk inneholder ser jeg ikke på den som FUD. Nettsiden er oppdatert med korrekt info etter at laumb tok kontakt med Elon. Vinterpakken gir deg varme i baksetet og varme vindusviskere/spyledyser. Bilen skal fungere utmerket i vintervær uten vinterpakken i følge Tesla (derfor er batterivarme og dyser på dashboard gjort til standardfunksjoner nettopp for å unngå reklamasjoner). Vinterpakken er kun bekvemmelighetsfunksjoner for de som ønsker det, og kan ikke sammenlignet med vinterpakker slik vi kjenner dem fra eks VW (der innholdet eksempelvis kan være kraftigere 12V batteri, kraftigere dynamo, setevarme foran, varmeelement i ventilasjonsanlegg, dieselvarmer etc.)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Dix Hallpike

Er det mulig å legge til en avstemming til denne tråden med alle opsjoner, slik at en får et inntrykk av hvilken fordeling det blir, eller blir dette bare rot?  :P

(60kwh, Standard 85kwh, performance, performance +, takluke, tech-pakke, dobbeltlader, vinterpakke, lydpakke, lyspakke, parkeringssensor, sikkerhetspakke, seter, pakkehylle, skinn, stoff, 19" og 21"")
X100D. 6s. 2018
Pearl White. P85+. Trondheim. Levert 29.10.13. (Solgt)

tjobben

Ble oppring av Justine i dag, da det visstnok var noe trøbbel med MY Garage og lagring av design. Gjennomgikk alle valg på telefon og fullførte ordren. Venter på papirer.
Bra service :)

Standard med 85kWh, 19", sort, sort skinn, alt utstyr bortsett fra barneseter og sikkerhetspakke.

Spennende! Ai ai ai...
Bilkjøp til en kvart million mer enn forrige gang. Må jo innrømme at 592.850,- er mer enn jeg noengang hadde tenkt å bruke på bil. Men men...
Gjelder å fokusere på bruken og alle bensinkronene spart! Kjører i dag 25000km per år, i tillegg til månedskort på NSB. Så Tesla'n kommer nok til å rulle over 30' i året.
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

OleJA

Etter å ha vinglet frem og tilbake mellom blå og perlehvit de siste dagene så kjørte jeg nettopp Finalize med perlehvit ;D.

Klarte å motstå Performance fristelsen etter å ha vinglet litt i siste øyeblikk. Setter heller de penga i Tesla aksjer og satser på at det holder til å oppgradere til en AWD Performance når det kommer om en 2-3 år - eller kanskje en 'X'. Det har en reell nytteverdi i motsetning til Performance som blir bare for å vise seg frem.

Ellers alt av 'pakker', panotak, & dobbeltlader - utenom barneseter. Levering sept-okt.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Harlex

Sitat fra: toS på tirsdag 14. mai 2013, klokken 22:41
Da er det gjort. Ble en RØD P85 med sort skinn/CF, spoiler, 19", alle pakkene unntatt P+ og barneseter. Blir fett, og regner med at den er overspekket. Men det er på tilbud, så da så :-)
Som gammel Citroen eier er jeg ikke bekymret over luftfjæring (vet Citroenen har hydraulikk) og mener den slags utstyr hører hjemme på en luksusbil. Antall fartsdumper og andre hindringer i Oslo vil nok gjøre dette til en god investering. Og når det gjelder vinterpakke så tilhører jeg den leiren som naivt nok tenker slik at Tesla er opptatt av å tilpasse bilen så godt som mulig til Norge og Canada (derav vinterpakke). Vi har vinter over halve året og det er VIKTIG at bilen fungerer så godt som mulig. Tror ikke dette er et kynisk FUD opplegg hvor de lurer kundene sine men heller et uttrykk for at de faktisk lytter til dem. Håper at bilene uten vinterpakke ikke blir problematiske i vintervær slik at det blir mange reklamasjoner, men regner med at vi vinterpakke-kunder (85%?) blir ekstra fornøyde. Mine barn er ute av barnesetene sine og vil helt klart sette pris på varme. De har allere etterspurt det etter å ha sittet på med venners MB SUV :-)
Da gjenstår det vel bare å glede seg. Fikk sep/okt som levering og antar at alle som bestiller innen 31.5 beholder sin plass i reservasjonskøen. Det virket slik på Tesla sidene da jeg fullførte.
Ditto i forhold til "specking." ? Vi får lik bil.... Finalized idag....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

toS

Grattis Harlex! Håper du blir fornøyd :) Godt å se at det er flere som våger seg på rød.

DonPedro

Siden jeg postet konfigurasjonen min har jeg tatt bort vinterpakken, luftfjæring og skinnseter.  Har også endret fra svart til grått. (Forøvrig S85 med alt unntatt sikkerhetspakke).
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

petersv

Kjørte på med sikkerhetspakke, mest siden jeg så den tragiske ulykka i Sverige der en far hadde glemt ungen i bilen... Vil ha bevegelsessensorer sånn at jeg får beskjed på mobilen om noe rører på seg!

Cirion

Sitat fra: petersv på onsdag 22. mai 2013, klokken 13:55
Kjørte på med sikkerhetspakke, mest siden jeg så den tragiske ulykka i Sverige der en far hadde glemt ungen i bilen... Vil ha bevegelsessensorer sånn at jeg får beskjed på mobilen om noe rører på seg!
Tragisk ulykke og god grunn til å ha den pakken. Selv tok jeg den for å krysse av på alt, men nå har jeg en god grunn til å ha den :)
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Amper

::)  ja, det er godt du kan finne gode grunner til bestillingen av utstyr etter at du har bestillt.. og vi har mange mnd på oss.. rene luksusen  ;D
P85D :o)

jsu224

Kan det stemme at jeg har fått finalize knapp under en uke etter jeg reserverte???

OleJA

Sitat fra: jsu224 på fredag 24. mai 2013, klokken 23:09
Kan det stemme at jeg har fått finalize knapp under en uke etter jeg reserverte???
Høres riktig ut det, Tesla ble ferdig med backlogen av gamle reservasjoner for et par uker siden.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA