Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla S som firmabil: Grisebillig ? Like billig som å sykle ?

Startet av Djur1, onsdag 17. april 2013, klokken 21:01

« forrige - neste »

Øyvind.h

Og svaret fra Tesla kom etter 15 minutter :)

Batterivarmeren er standard. Ingen forskjell.
Vinterpakken inneholder altså forbedret varmefordeling på frontruten, oppvarmede viskere og varme i baksetet.

Angående 22kW var tilbakemeldingen at det kreves noe elektronikk foran bilen for å utnytte 22kW, men man trengte ikke nødvendigvis Tesla merkevare der. Dvs. ABB og andre som vil kan fint tilby 22kW lading av Model S.

Litt mer komplisert enn bare å tilby et mennekes type 2 uttak med tilstrekkelig juice til 22kW lading, men intet krav om Teslas egen HPWC.

Vinterpakken tror jeg ryker ut for min del. Dobbeltladeren er jeg litt usikker på, men lar den antakelig stå.


Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Thinker

Da ble det P85, grå, 19", droppet ekstra bakseter, og fordi jeg er sikker på at 19" er best på norske veier, ble det ikke P+ pakke heller. Ellers er alt med. (selv om jeg følr jeg kommer til å mangle vinterdekk.....?)

Jeg elsker sommerferie og late dager, men i år er det håpet at den går fort så vi kan komme i gang    8)
Think, Des 08, 50000 ++ km. Zebra..
Tesla S P#2052 VIN#16790 P85, Grå, 19" ellers alt utenom barneseter. In production fra 20. august.... Production Complete 4. september...
Tlf. 13 sept, utlevering 8 oktober....

Griffel

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 09. mai 2013, klokken 17:34
Angående 22kW var tilbakemeldingen at det kreves noe elektronikk foran bilen for å utnytte 22kW, men man trengte ikke nødvendigvis Tesla merkevare der. Dvs. ABB og andre som vil kan fint tilby 22kW lading av Model S.

Litt mer komplisert enn bare å tilby et mennekes type 2 uttak med tilstrekkelig juice til 22kW lading, men intet krav om Teslas egen HPWC.
Nå har jo Tesla påstått å støtte EU trefaslading, som jo nettopp er Mennekes type 2 uttak, og som jo har noe elektronikk, tilpasset den harmoniserte standarden. Så det er merkelig om ikke det er godt nok.
ABB's tillegg til CHAdeMO for 22 kW er også et uttak av denne typen.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

jkirkebo

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 09. mai 2013, klokken 17:34
Og svaret fra Tesla kom etter 15 minutter :)

Angående 22kW var tilbakemeldingen at det kreves noe elektronikk foran bilen for å utnytte 22kW, men man trengte ikke nødvendigvis Tesla merkevare der. Dvs. ABB og andre som vil kan fint tilby 22kW lading av Model S.

Litt mer komplisert enn bare å tilby et mennekes type 2 uttak med tilstrekkelig juice til 22kW lading, men intet krav om Teslas egen HPWC.

Det de mener her er nok at du ikke kan bruke en ren kabel og koble deg til en 32A CEE-kontakt (rød 400V), ei heller at UMCen støtter 22kW. Alle Mode 3 type 2 uttak har dog den nødvendige elektronikken innebygd, du trenger da bare en ren kabel.

At de skulle velge en annen ladestandard enn den som brukes i verden nå (med J1772 eller Mennekes plugg avhengig av marked)  med signalering via pilotsignal ser jeg på som helt urealistisk.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Øyvind.h

Ja jeg var litt kjapp der. Vet jo at mode 3 type 2 inkluderer elektronikk. Da beholder jeg dobbeltladeren :) Vinterpakken ryker ut.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

x525

Da var kontrakten signert, og det ble grå P+ med grått interiør, grå 21" og alt utstyr unntatt bagasjeromsskjuler. Better safe than sorry? Ble jo langt dyrere dette her enn først antatt, men nåværende oljebrenner har jo knapt hatt verditap slik at mellomlegget kun utgjør en ny Nissan Leaf. I wish... :o(
Bor på Kolbotn.
Grå/grå Model S P85+ inkl. alt unntatt bagasjeromsskjuler.

Larvik

Sitat fra: Larvik på mandag 06. mai 2013, klokken 21:47
Viser seg at min sønn ( på 10 år ) har bestilt bilen han ønsket seg...
Han har tydeligvis vært innom Tesla siden rett etter "finalize" knappen er kommet opp.  Jeg hadde ihvertfall ikke fått noen Mail som sa jeg kunne konfigurere...
Regner med det er mulig å løse opp bestillingen og konfigurere på nytt? Anyone?

Da løste det seg, fikk finalize knapp på ny. 85 grå, med alt utenom dobbeltlader & ekstraseter.
Er det noen som bestilte i romjula, og først fikk bestillingsbekreftelsen 03.01.2013?  Og; fikk dere evnt. med tidlig bestilling rabatt?
Sitering av Larviks innlegg andre steder enn elbilforum tillates kun etter skriftlig godkjennelse.
Nissan Leaf 2011 solgt
Model S85 2013.09-2016.10
Model X90

toS

Takk for alle gode innspill og råd på forumet. Viktig input for en fersk elbil eier dette.
Har sittet og kikket på Finalize knappen en ukes tid nå med tvil om alt fra P vs standard, farge, dobbeltlader etc. :-) Steike dette er vanskelig.
Men det går mot 85P, rød, sort skinn/CF, pano, ikke spoiler, alle valg unntatt barneseter. Trykker Finalize imorgen hvis ikke noe endrer seg (tror jeg). Var lenge overbevist om Dolphin Gray men kona vil ha rød. Og hvis jeg kan trøkke igjennom resten av spec'en er det verdt "offeret". Synes forøvrig den nye røde er veldig flott selv. Er mest bruktverdien i sort/grå Norge jeg tenker på. Men rød er veldig riktig på Tesla synes jeg.
Gleder meg sinnsykt til høsten!

laumb


Sitat fra: toS på torsdag 09. mai 2013, klokken 19:28
ikke spoiler,

Bare å bestille spoiler. Be om å få den løs, ikke montert - så tar jeg gjerne og overtar den! ;-)

fonberg

Sitat fra: Larvik på torsdag 09. mai 2013, klokken 19:00
Sitat fra: Larvik på mandag 06. mai 2013, klokken 21:47
Viser seg at min sønn ( på 10 år ) har bestilt bilen han ønsket seg...
Han har tydeligvis vært innom Tesla siden rett etter "finalize" knappen er kommet opp.  Jeg hadde ihvertfall ikke fått noen Mail som sa jeg kunne konfigurere...
Regner med det er mulig å løse opp bestillingen og konfigurere på nytt? Anyone?

Da løste det seg, fikk finalize knapp på ny. 85 grå, med alt utenom dobbeltlader & ekstraseter.
Er det noen som bestilte i romjula, og først fikk bestillingsbekreftelsen 03.01.2013?  Og; fikk dere evnt. med tidlig bestilling rabatt?

Jepp, jeg fikk bestillingsbekreftelsen først på nyåret, og har fått bekreftet fra Tesla at jeg vil få tidlig bestilt-rabatten likevel.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Larvik

Sitat fra: fonberg på torsdag 09. mai 2013, klokken 20:30
Sitat fra: Larvik på torsdag 09. mai 2013, klokken 19:00
Sitat fra: Larvik på mandag 06. mai 2013, klokken 21:47
Viser seg at min sønn ( på 10 år ) har bestilt bilen han ønsket seg...
Han har tydeligvis vært innom Tesla siden rett etter "finalize" knappen er kommet opp.  Jeg hadde ihvertfall ikke fått noen Mail som sa jeg kunne konfigurere...
Regner med det er mulig å løse opp bestillingen og konfigurere på nytt? Anyone?

Da løste det seg, fikk finalize knapp på ny. 85 grå, med alt utenom dobbeltlader & ekstraseter.
Er det noen som bestilte i romjula, og først fikk bestillingsbekreftelsen 03.01.2013?  Og; fikk dere evnt. med tidlig bestilling rabatt?

Jepp, jeg fikk bestillingsbekreftelsen først på nyåret, og har fått bekreftet fra Tesla at jeg vil få tidlig bestilt-rabatten likevel.
Supert, takk for info!
Sitering av Larviks innlegg andre steder enn elbilforum tillates kun etter skriftlig godkjennelse.
Nissan Leaf 2011 solgt
Model S85 2013.09-2016.10
Model X90

toS

Sitat fra: laumb på torsdag 09. mai 2013, klokken 20:24

Sitat fra: toS på torsdag 09. mai 2013, klokken 19:28
ikke spoiler,

Bare å bestille spoiler. Be om å få den løs, ikke montert - så tar jeg gjerne og overtar den! ;-)

blir den ikke montert før levering uansett?

laumb


Sitat fra: toS på torsdag 09. mai 2013, klokken 21:40
Sitat fra: laumb på torsdag 09. mai 2013, klokken 20:24

Sitat fra: toS på torsdag 09. mai 2013, klokken 19:28
ikke spoiler,

Bare å bestille spoiler. Be om å få den løs, ikke montert - så tar jeg gjerne og overtar den! ;-)

blir den ikke montert før levering uansett?

Lest om flere US kunder som har spesifisert at de vil ha den løst og fått den levert med løst.

toS

Sitat fra: laumb på torsdag 09. mai 2013, klokken 22:26

Sitat fra: toS på torsdag 09. mai 2013, klokken 21:40
Sitat fra: laumb på torsdag 09. mai 2013, klokken 20:24

Sitat fra: toS på torsdag 09. mai 2013, klokken 19:28
ikke spoiler,

Bare å bestille spoiler. Be om å få den løs, ikke montert - så tar jeg gjerne og overtar den! ;-)

blir den ikke montert før levering uansett?

Lest om flere US kunder som har spesifisert at de vil ha den løst og fått den levert med løst.

Will keep you in mind:-) sjekke litt med Tesla imorgen

Kristian

Det ble performance på meg, droppet +pakken, kan ikke begripe annet enn at det vil gå utover komforten. Turte ikke bestille hvitt som jeg først var klar for, tente ikke på noen av de andre fargene, så det ble sort. Til tross for sort bil, valgte jeg grått skinn, synes biler med sort skinn blir så mørke innvendig. Lysere skinnfarger er mye hyggeligere.  Tenkte først jeg skulle bestille 19', men kona mente bilen ble mye kulere med 21', så da ble det slik. Ellers det meste unntakene dobbeltlader og hattehylle. Pleier å la hatten ligge igjen hjemme :-). Har garasjen full av hattehyller, det er det første jeg river ut av en bil.
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA