Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla S som firmabil: Grisebillig ? Like billig som å sykle ?

Startet av Djur1, onsdag 17. april 2013, klokken 21:01

« forrige - neste »

Morten Sandvik

Valgte alt  :)
Sort/sort med 21" sølvgrå felger.
Bergen

2891 .... Svart/ svart Performance Plus

5YJSA2DP1DFP19452

Ingvar Hagevik

Da er det gjort... etter vel to år med en våt drøm...holdt litt tilbake av "kan det være mulig?"
Et halvt år etter innbetalt reservasjonsbeløp...now its for real! :)

Etter mye om og men og frem og tilbake ble det standard 85. Blå, grått skinn, 19", ellers alt.
Performance ble valgt bort til fordel for ny garasje... 19" da sluttsummen ser bedre ut. Regner med det blir mulig å få fatt i et sett 20" eller 21" til en fornuftig pris i ettertid. Estimert levering er sept/okt, og da er det vel tid for tid for vinterdekk uansett..

Fikk et par turer i model s i januar, og etter det har tiden gått fryktelig tregt.. Teslagliset har vært tilstede siden. Dette er noe så enkelt som en fantastisk bil.PUNKTUM.

Adskillig tid har vært brukt på forumet her, US-forum, youtube og ikke minst MyTesla. Å glede seg har fått en helt ny dimensjon. Denne sommeren kommer til å bli lang, ikke minst med tanke på at det kommer biler på veien flere måneder før jeg får min. Godt da at Tesla åpner i Bergen om en måneds tid. Kaffimaskinen deres kommer til å få kjørt seg ;)

En STOR TAKK til alle dere som deler tanker og informasjon med oss alle her på forumet!!

laumb

Velkommen til forumet Ingvar!
Fresh førstepost!

Prøver selv iherdig å slite ut Oslo-butikken, og finner det ikke overraskende at jeg treffer på noen fra forumet hver eneste bidige gang jeg er innom. :)

Sualc

Da har jeg akkurat trykket på knappen...

Blå P85+ med kryss i alle boksene som var mulig å krysse av på :D
Nissan Leaf, kjørt siden 9. november 2011.

Tesla Model S, kjørt siden november 2013.

Amper

P85D :o)

Havebigfun

Sitat fra: Lanber på mandag 06. mai 2013, klokken 21:27
aaahhhh, begynner å tvile på den røde fargen. Vil ha rød bil, men bare ikke SÅ rød.

Finnes det noen folie som formørker den? Eller forvandler den til Signatur rød aller helst
Rød er en fin farge- men ikke når du skal selge bilen- rød trekker prisen ned- om ikke TMS stiller i en annen kategori slik som Ferrari gjør.
Derfor tror jeg det er et bedre valg med en farge som selges lett og så legge folie i din rødfarge på ;) I såfall har du ny lakk om noen år når du selger bilen.

Roger Kolbu

Jøss...!

Testkjørte bilen 18. april, reserverte 19. april, betaling registrert 22. april. I dag kom "Finalize"-knappen...!

Dette var jo ufattelig mye raskere "saksgang" enn ventet. Ble virkelig tatt på senga her, gitt! :-)

Blir vel en nærmest fullspekket valgliste, men nå må jeg lese litt ekstra gjennom hva dere andre har valgt av farger!
P#3451 VIN 22190 – TMS P85+ Grå Metallic, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Sort Performance skinninteriør, Tech-/Lyd-/Lys-/Vinter-/Sikkerhets-pakke, Luftfjæring, Hattehylle, Dobbeltlader, Parkeringsassistent.
(Kortversjon: Full pakke uten barneseter)
In prod. 11.10.13. Prod. complete 18.10.13. Delivered: 30.11.13.
Bil #2: Volvo S80 T6 (321hk)
TOCN: Signature member

valvolainen

Uff, ligger på ca. 3560 Har tidligst sett for meg levering i oktober.
Penger skal spares...!
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

DonPedro

Sitat fra: valvolainen på torsdag 09. mai 2013, klokken 11:52
Uff, ligger på ca. 3560 Har tidligst sett for meg levering i oktober.
Penger skal spares...!

Ja, ser ut som om du risikerer levering i september.  ;D
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

valvolainen

Da får vi ta feriepengene til hjelp.
Det er som med unger. De kommer når de kommer. Uansett hva far måtte si.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

noto

Droppet under tvil vinterpakke og lyd, men fikk kalde føtter og ba om å få det lagt til likevel. Fikk svar i dag (5-6 dager):

Hi Xxxx,

Thank you for your email.
We can still add these options to your order, but we cannot send you new paperwork. However, the new options will show on your MyTesla account and they will also appear on your final invoice. Should I add the following options to your order RNxxxxxx?

Cold Weather package 8500 kr
Soundstudio package 6050 kr

I look forward to your reply!
Best regards,
Helene Hendus

Rabies

VEHICLE Model S Base Price kr. 446.600
Grå Metallic Lakk kr. 4.800
Panoramatak i helglass kr. 9.550
19" Hjul Inkludert
Sort Nappa-skinn interiør kr. 9.550
Morbærtre interiør dekor Inkludert
BATTERY 85 kWh Batteri kr. 60.100
OPTIONS Tech-pakke kr. 23.850
Parkeringsassistent kr. 2.850
Lydstudio-pakke kr. 6.050
Aktiv luftfjæring kr. 9.550
Sikkerhetspakke kr. 2.650
CHARGING Superlader Hardware Inkludert
TOTAL Destinasjons- og klargjøringskostnader kr. 2.800
VEHICLE PRICE kr. 578.350
Citroen Berlingo 1998 LifePo4 (solgt 2014)
Rocky Mountain Slayer SXC m/Bafang BBS02 750W og 14S9P 20Ah Sony V3 18650
Tesla Model S Grå 85 kwh 2013 (Solgt 2015)
Nissan Leaf Tekna Grå 2014
Tesla Model S Sort 85 kwh 2015
Zero DSR 2016

Øyvind.h

Sitat fra: noto på torsdag 09. mai 2013, klokken 16:10
Droppet under tvil vinterpakke....men fikk kalde føtter
Hehe :)

Om det kun er varme spyledyser og varme i baksetet som ligger i pakken avbestiller jeg også. Og om man ha HPWC og ikke kan utnytte 22kW ladepunkter rundt omkring ryker også dobbeltladeren ut. Skuffende, men da blir i hvert fall bilen billigere :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

DonPedro

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 09. mai 2013, klokken 16:24
Og om man ha HPWC og ikke kan utnytte 22kW ladepunkter rundt omkring ryker også dobbeltladeren ut. Skuffende, men da blir i hvert fall bilen billigere :)

Er det noe som indikerer dette? Er det bekreftet?
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Øyvind.h

Sitat fra: DonPedro på torsdag 09. mai 2013, klokken 17:02
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 09. mai 2013, klokken 16:24
Og om man ha HPWC og ikke kan utnytte 22kW ladepunkter rundt omkring ryker også dobbeltladeren ut. Skuffende, men da blir i hvert fall bilen billigere :)

Er det noe som indikerer dette? Er det bekreftet?
Tesla-representanter som antyder det, men opplever det ikke som endelig/bekreftet. Fyrte avgårde en e-post til konfig-hjelpen nå og ba dem bekrefte/avkrefte at man trenger HPWC for å nyttiggjøre seg av twin chargers.

Håper jo ikke det er slik, og bl.a. ABB har gått ut og sagt at de skal tilby 22kW lading, så svarene spriker i alle retninger :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA