Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla S som firmabil: Grisebillig ? Like billig som å sykle ?

Startet av Djur1, onsdag 17. april 2013, klokken 21:01

« forrige - neste »

Milzit

PAS

Konfigurerte 31/1. Ingen info da om vinterdekk mm, dette kommer nok når vi får beksjed om betaling.
Dersom dette er en  del av totalpakken blir vel vinterdekkene også momsfrie??
Signaturrød 85P+,  Levert 23/8-13 VIN 14940
EL 22932

Milzit

Påvirker det tidspunkt for levering om jeg trykker på finalize i dag eller om 30 dager? Det står jo at man uansett kan forandre på bestillingen så regner ikke med at alt er låst.

drFloyd

Performance Plus er nok ikke bare rykter.

teslamotors.com velger du United States som "Region" og går inn på Model S for å se på "Options and Pricing". Et stykke ned på sida vil du finne Performance Plus (http://www.teslamotors.com/models/options)

OleJA

Sitat fra: Milzit på torsdag 04. april 2013, klokken 13:20
Jeg fikk mail om finalize nå, har P203. Etter man har gjort dette har men ikke mulighet til å utsette levering og betaling? Jeg kan uansett avbestille frem til bilen går i produksjon?

Så det burde skje i august/september...?

Slik jeg har forstått at dette virker i USA, antar at det samme gjelder i Norge:
- Levering kan utsettes i inntil 30dager etter at du får beskjed om at bilen er leveringsklar.
- Restbeløpet utover det du har betalt i reservasjonsgebyr forfaller til betaling når du får bilen levert (som for andre norske bilforhandlere)
- Dersom du kanselerer etter finalize så taper du reservasjonsgebyret.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Milzit

Sitat fra: OleJA på torsdag 04. april 2013, klokken 13:39
Sitat fra: Milzit på torsdag 04. april 2013, klokken 13:20
Jeg fikk mail om finalize nå, har P203. Etter man har gjort dette har men ikke mulighet til å utsette levering og betaling? Jeg kan uansett avbestille frem til bilen går i produksjon?

Så det burde skje i august/september...?

Slik jeg har forstått at dette virker i USA, antar at det samme gjelder i Norge:
- Levering kan utsettes i inntil 30dager etter at du får beskjed om at bilen er leveringsklar.
- Restbeløpet utover det du har betalt i reservasjonsgebyr forfaller til betaling når du får bilen levert (som for andre norske bilforhandlere)
- Dersom du kanselerer etter finalize så taper du reservasjonsgebyret.
Takk:-) :)

Milzit

Sitat fra: perbakken på torsdag 04. april 2013, klokken 13:38

tesla.com velger du United States som "Region" og går inn på Model S for å se på "Options and Pricing". Et stykke ned på sida vil du finne Performance Plus (http://www.teslamotors.com/models/options)
Ser interresant ut, jeg tenkte på P85... Men det står at at bestillingen uansett ikke er låst selv om jeg gjør finalize nå, så det kan vel legges til senere.

DonPedro

Sitat fra: PAS på torsdag 04. april 2013, klokken 13:32
Konfigurerte 31/1. Ingen info da om vinterdekk mm, dette kommer nok når vi får beksjed om betaling.
Dersom dette er en  del av totalpakken blir vel vinterdekkene også momsfrie??

Spurte om dette på Alna - de sa at de "regner med det", og at det er slik det har vært for andre elbiler (f.eks. Leaf).
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Øyvind.h

Første P-holder som får leveringsdato kan gjerne legge den ut :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

RunarBT

Sitat fra: Milzit på torsdag 04. april 2013, klokken 13:42

tesla.com velger du United States som "Region" og går inn på Model S for å se på "Options and Pricing". Et stykke ned på sida vil du finne Performance Plus (http://www.teslamotors.com/models/options)
Ser interresant ut, jeg tenkte på P85... Men det står at at bestillingen uansett ikke er låst selv om jeg gjør finalize nå, så det kan vel legges til senere.

Forstår det som at det låses når papirene er signert og returnert. (1dag etter finalize om alt får kjapt og greit)

Håper at alcantra i tak følger med på performance, siden mulighet for å bestille dette separat ikkje er komme opp enda.;-)

drFloyd

Fikk nettopp melding fra Tesla om at Performance Plus foreløpig ikke er tilgjengelig i Europa. Denne oppgraderinga vil komme også her, men tidspunktet er ikke satt og priser kjenner de ikke til.

De sier at dersom denne pakken er tilgjengelig før produksjonsstart av de europeiske utgavene vil de komme med et tilbud om oppgradering. Det antydes også muligheter (ikke sikkert) for oppgradering etter levering dersom man skulle ønske dette.

Milzit

Sitat fra: RunarBT på torsdag 04. april 2013, klokken 13:54

Forstår det som at det låses når papirene er signert og returnert. (1dag etter finalize om alt får kjapt og greit)

Håper at alcantra i tak følger med på performance, siden mulighet for å bestille dette separat ikkje er komme opp enda.;-)
Ok, tenkte på dette som stod i mailen:
Når designet er satt, trykk på den røde Finalize-knappen (ikke bekymre deg, dette låser ikke bestillingen din)

RunarBT

Sitat fra: Milzit på torsdag 04. april 2013, klokken 13:56
Sitat fra: RunarBT på torsdag 04. april 2013, klokken 13:54

Ok, tenkte på dette som stod i mailen:
Når designet er satt, trykk på den røde Finalize-knappen (ikke bekymre deg, dette låser ikke bestillingen din)

Ah.. eg oppdaget først eposten etter at eg hadde "finalized", så leset den ikkje så grundig.
Mulig det er åpent også ein periode etter signering?

cdabel

Tipper problemet er løst når min tid til "Finalize" kommer, men jeg synses det er litt spesielt at de ber folk om å inngå kjøpsavtale for et produkt de ennå ikke har lagt ut de endelige spesifikasjoner til. De må vite disse detaljene snart vel?
P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

El Toro

E-posten fra Tesla dukket opp i innboksen i dag, så nå er det bare å forte seg å krysse av på utstyrslisten og "finalize" før fruen i huset rekker å ødelegge moroa  ;D. Hvis det lykkes blir det vel en perf/pano/tech...

#P105
Oslo.
Citroën Saxo Electrique 2002, ~99 000 km, ombygget til LiFePo4 i 2010. Kondemnert okt 2019.
Model S P85+ bestilt okt 09, levert 07.09.13, solgt.
Model S P85 levert 21.03.14, solgt 2015.
Model S 85D levert juni 2015, solgt.
Model X 90D levert mars 2017.
Kia Soul 2018 fra desember 2019.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA