Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla S som firmabil: Grisebillig ? Like billig som å sykle ?

Startet av Djur1, onsdag 17. april 2013, klokken 21:01

« forrige - neste »

valvolainen

Sitat fra: Kristian på torsdag 09. mai 2013, klokken 22:49
Har garasjen full av hattehyller, det er det første jeg river ut av en bil.

Det er det eneste jeg tar meg bryet med å skaffe hvis det mangler i en bil:=)
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Cirion

Hattehylle og hanskerom er vel to deler av en bil som fortjener nye navn snart...

Er det noen som bruker de til hva det høres ut som?
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Nuvolari

Sitat fra: Cirion på fredag 10. mai 2013, klokken 12:28
Hattehylle og hanskerom er vel to deler av en bil som fortjener nye navn snart...

Er det noen som bruker de til hva det høres ut som?

Jeg kaller det bagasjeromtrekk.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Cecilie

Sitat fra: Cirion på fredag 10. mai 2013, klokken 12:28
Hattehylle og hanskerom er vel to deler av en bil som fortjener nye navn snart...

Er det noen som bruker de til hva det høres ut som?

Jeg foreslår bagesjeromskjuler og dokumentskuff (typisk vognkort, servicebok osv...), er i hvertfall det jeg bruker dem til, stort sett.
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

Lokführer

Sitat fra: Cirion på fredag 10. mai 2013, klokken 12:28
Hattehylle og hanskerom er vel to deler av en bil som fortjener nye navn snart...

Er det noen som bruker de til hva det høres ut som?

Kunne ikke være mer enig :-D og hvorfor i all verden tok folk seg bry til å legge hatten helt der bak?
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

OleT

Hekklokk og skrotrom.

Skrotrommet starter ofte som dokumentrom, men blir fort fylt med alskens skrot.

Mitt spørsmål nå er om Model S har takhøyde nok til at jeg kan bruke Trilby, eller om jeg må ty til sixpence når jeg vil være "hattkaill". :)
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

Elmo

Sitat fra: Cecilie på fredag 10. mai 2013, klokken 13:18
Sitat fra: Cirion på fredag 10. mai 2013, klokken 12:28
Hattehylle og hanskerom er vel to deler av en bil som fortjener nye navn snart...
Er det noen som bruker de til hva det høres ut som?
Jeg foreslår bagesjeromskjuler og dokumentskuff (typisk vognkort, servicebok osv...), er i hvertfall det jeg bruker dem til, stort sett.

Rent bortsett fra at mange nyere biler har dokumentskuffen under passasjersetet ?!
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Cecilie

Sitat fra: Elmo på fredag 10. mai 2013, klokken 14:37
Rent bortsett fra at mange nyere biler har dokumentskuffen under passasjersetet ?!

Nå har ikke jeg en nyere bil (2003-modell), men skuffen under passasjersetet er ikke så veldig egnet som dokumentskuff, der har jeg i steden lastestropper og motorvarmer-kabel :P
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

glaserud

P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

ELbilist1

Hvor kan vi legge dok, Vognkort osv i TMS???
- Den har vel ikke "Hanskerom"
Tungvint å legge det i "Fragasjerommet"
:) Ren nytelse, hvær dag!

stianrod

Trykket Finalize nettopp, etter en prøvetur i Trondheim tidligere idag.  Var dessverre mye trafikk i dag, pga brukollaps og inneklemt fredag, men fikk allikevel testet den ordentlig på E6'n.  Et fyrverkeri på veien! :D

Det ble: Rød, 85kwh, tan skinn, glossy obeche, pano, 19", dobbeltlader, alle pakker unntatt barneseter, levering sept/okt.

Litt i tvil om sikkerhetspakke og vinterpakke, men i kampens hete, som så mange andre, ble det at jeg trykket på "alle" boksene... Annenhåndsverdien og det å angre på valg, ble avgjørende. 

Han som satt på sa at vinterpakken ikke hadde noe å gjøre med batteriet, siden det alikevel er batterivarmer, men at det kunne komme flere oppdateringer for dem som valgte vinterpakken i fremtiden, slik at han anbefalte den (selvsagt ;) )

Uansett... tipper sommern blir lang i år!
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

Øyvind.h

Sitat fra: ELbilist1 på fredag 10. mai 2013, klokken 18:04
Hvor kan vi legge dok, Vognkort osv i TMS???
- Den har vel ikke "Hanskerom"
Tungvint å legge det i "Fragasjerommet"
Model S har hanskerom. Sammen med nødblinken er hanskerommet den eneste fysiske knappen du finner på dashbordet :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

kjølholdt

Da er alt papir arbeidet unnagjort . Men har ikke fått oppgitt leveringsdato? Noen andre med samme problem?
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Muffinman

Har ikke fått oppgitt noe mer nøyaktig enn sept/okt. Holder for meg. Har en magefølelse på medio september, uten å kunne basere det på noe.

Corny

Da var bilen bestilt (finalized) og papirene underskrevet.

For oss ble det følgende valg:
Standard 85 Kw
Blå med sort skinn
Techpakke
Vinterpakke
Luftfjæring
Bakovervendte seter
Bagasjeromstrekk (pakkehylle som det heter på engelsk)
SC Hardware

Jeg var hele tiden innstilt på at det ble nok en standard 65Kw, men kona var med på å Finalize, og argumenterte sterkt for 85. Da var jeg ikke vanskelig å overtale....

Blå S85 utlevert 6.12.13 i Sandnes/Stavanger

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA