Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Undersøkelse-Hvilken farge velger du?

Startet av DonPedro, onsdag 17. april 2013, klokken 12:37

« forrige - neste »

FThorsen

Sitat fra: Oreo på tirsdag 04. juni 2013, klokken 11:04
Sitat fra: fthorsen på tirsdag 04. juni 2013, klokken 10:48
Når jeg plukker opp bilen på torsdag kan jeg jo høre om de evnt er interreserte i en pakke/rabattløsning.
Det hadde vært toppers. Det viser seg jo at flere her vurderer en slik løsning.
Snakket med en billakkerer i går. Han sa de som vurderte folie burde gjøre det så tidlig som mulig når den er ny. Snakk om å undergrave sin egen jobb, men det gjør vel vi som jobber innen oljeindustrien og kjører elbil også.

Da henta jeg Bimmern i går, og ble veldig fornøyd med resultatet. De virker veldig proffesjonelle og opptatt av detaljer. Jeg skal komme tilbake om ca en uke for inspeksjon da det er normalt at folien drar seg litt ved temperaturforandringer i begynnelsen (sol og vasking primært). Vi skulle ta en liten prat da om vi kunne ordne en TMS rabattpakke :)

Legger ved to før og to etter bilder. Litt randome bilder, og ikke topp kvalitet, men det får duge.

Ps. i hvertfall med matt folie synes eventuelle bulker mye bedre. Hadde en liten en bak jeg faktisk hadde glemt som er synlig på bildet.
Ps2. Mihael anbefalte ikke og gå for helt matt hvit folie da de er vanskelige å holde rene og pene uten å ødelegge matt looken. Må gå litt i tenkeboksen hva jeg gjør da dette var fargen jeg tenkte meg. De har samples på alle 3M foliene de har tilgjenglig.
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

Foleson

Hadde vært fint med klubbrabatt... Jeg drømmer om en gul Model S...
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

Stig O

Noen som har sjekket priser på vindusfoliering?
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

FThorsen

Sitat fra: Stig O på fredag 07. juni 2013, klokken 16:52
Noen som har sjekket priser på vindusfoliering?

De gjør også det der jeg folierte bilen og hadde bra peil på det. Skal høre hva de skal ha. Tok Bimmern på Riis Bilglass på Helsfyr da de ble anbefalt. Det ble dårlig første gang så kom tilbake og fikk dem til å gjøre alt på nytt igjen. Ble bra da.
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

Celter

Kan man bruke vindusfolien på hele bilen, slik at den bare blir litt mørkere, men beholder grunnfargen?
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Stig O

Kommer til å foliere vinduene framme litt lysere en de bak. Det er ikke lovlig, men har gjort dette før uten at de har reagert. Synes ikke det er så pent å dele bilen i to.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

FThorsen

Sitat fra: Stig O på fredag 07. juni 2013, klokken 21:34
Kommer til å foliere vinduene framme litt lysere en de bak. Det er ikke lovlig, men har gjort dette før uten at de har reagert. Synes ikke det er så pent å dele bilen i to.

Jeg har gjort det samme på Bimmern avbildet over. Lyseste folie på sidevinduene foran og ett hakk mørkere på de vinduene bakover. Da ser det ikke ut som sidevinduene foran er folierte og gir, som du skriver Stig O, en mye mer gjennomført look
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

Dr.Ling

Hvilken 3M folie er dette? Satin Black eller Matte Black?
Ser på det øverste bildet en annen BMW i blå chrome - trodde kanskje ikke den typen film var lov.
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

FThorsen

Sitat fra: Dr.Ling på søndag 09. juni 2013, klokken 12:07
Hvilken 3M folie er dette? Satin Black eller Matte Black?
Ser på det øverste bildet en annen BMW i blå chrome - trodde kanskje ikke den typen film var lov.

Det er Matte Black foliering. Tester ut foliering nå på "gamle" bilen før TMS'en. Han som la folien for meg anbefalte ikke matte white da denne var vanskelig å holde pen. Da var satin white bedre mente han. Han hadde en sample på den der, og det så ganske bra ut.

Usikker på hva som er lov av chrome filmer i Norge. Han har lagt chrome under og så ett lag med gjennomsiktig blå oppå. Mulig at det er innafor?
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

ducktolate

Sitat fra: fthorsen på søndag 09. juni 2013, klokken 10:19
Sitat fra: Stig O på fredag 07. juni 2013, klokken 21:34
Kommer til å foliere vinduene framme litt lysere en de bak. Det er ikke lovlig, men har gjort dette før uten at de har reagert. Synes ikke det er så pent å dele bilen i to.

Jeg har gjort det samme på Bimmern avbildet over. Lyseste folie på sidevinduene foran og ett hakk mørkere på de vinduene bakover. Da ser det ikke ut som sidevinduene foran er folierte og gir, som du skriver Stig O, en mye mer gjennomført look
Vet du hvor mange % lysinnslipp det er foran og bak B stolpen på BMWen din? Så pent ut, men ser forskjellige % hos forskjellige leverandører.


FThorsen

Sitat fra: ducktolate på mandag 10. juni 2013, klokken 19:44
Vet du hvor mange % lysinnslipp det er foran og bak B stolpen på BMWen din? Så pent ut, men ser forskjellige % hos forskjellige leverandører.
[/quote]

Ohh. Dette er lenge siden, så det husker jeg ikke. Men du kan kontakte Riis Bilglass på Helsfyr og høre hva de to lyseste vindusfoliene deres er på.
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

Oreo

2 timer fersk videosnutt av bilen med 22" Vossen felgene, og folieringa som Johan posta tidligere i tråden (ADVASEL; sitt ned og nyt, ikke sikle i keyboardet osv.):
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

orjan

Fikk forresten et prisoverslag på matt helfoliering fra scandiano på ca 19k. Da nevnte jeg den matt blå metallic'en fra tidligere i tråden i forespørselen til dem.
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

Amper


Her har vi en som tatt skrittet fullt ut for "chrome removal"..  + carbon nosecone..

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/18681-no-more-chrome
P85D :o)

sindrej

Skulle ønske bilen kunne kjøpes uten chrome ..  8)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA