Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Undersøkelse-Hvilken farge velger du?

Startet av DonPedro, onsdag 17. april 2013, klokken 12:37

« forrige - neste »

Isbjørn

Sitat fra: Hyperstress på søndag 01. mars 2015, klokken 13:36
Jeg har ikke hengt så mye i denne tråden, men er litt nysgjerrig:
Skjønner de som legger folie for å endre look, men hvorfor bruker en ellers 20000kr på folie egentlig? For å ha glede av strøken lakk når bilen er gammel?
XPEL STEALTH forandrer utseende, det gir en matt stealth look. Bilen min er i utgangspunkt grå. I tillegg er det beskyttelse mot steinsprut og riper. Og det er 10 år garanti på folien.
2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt

skyfawn

Noen som vet hvilken farge dette er? http://www.teslamotorsclub.com/attachment.php?attachmentid=26419&d=13745

Er det en mørk matt grå eller lys matt svart? er det 3m farge?

christian1986

Sitat fra: Isbjørn på søndag 01. mars 2015, klokken 18:29
Sitat fra: Hyperstress på søndag 01. mars 2015, klokken 13:36
Jeg har ikke hengt så mye i denne tråden, men er litt nysgjerrig:
Skjønner de som legger folie for å endre look, men hvorfor bruker en ellers 20000kr på folie egentlig? For å ha glede av strøken lakk når bilen er gammel?
XPEL STEALTH forandrer utseende, det gir en matt stealth look. Bilen min er i utgangspunkt grå. I tillegg er det beskyttelse mot steinsprut og riper. Og det er 10 år garanti på folien.
Hva er prisen på noe slikt?

MrGekko


Sitat fra: Cookie Monster på torsdag 12. februar 2015, klokken 23:24
Jeg kommer til å foliere alle kromdelene utenom emblem med en gang jeg får bilen. Vil helst ikke bli sett med de fæle gubbe krom detaljene lengre enn fra butikken og til han som skal foliere :P

Plastidip ser ikke så bra ut når man kommer nærme, samt at det blir fort stygge "striper" etter vask. Så foliering er anbefalt og ser best ut.

Plastidip kan man rive av igjen, siden det er en slags gummi lakk.

Skal få http://www.scandinano.no til å foliere kromdelene samt sote rutene. Veldig god erfaring med de fra tidligere.

Tenkte å utføre det samme når jeg henter min. Har du fått pris på dette?

Isbjørn

Sitat fra: christian1986 på tirsdag 03. mars 2015, klokken 22:26
Sitat fra: Isbjørn på søndag 01. mars 2015, klokken 18:29
Sitat fra: Hyperstress på søndag 01. mars 2015, klokken 13:36
Jeg har ikke hengt så mye i denne tråden, men er litt nysgjerrig:
Skjønner de som legger folie for å endre look, men hvorfor bruker en ellers 20000kr på folie egentlig? For å ha glede av strøken lakk når bilen er gammel?
XPEL STEALTH forandrer utseende, det gir en matt stealth look. Bilen min er i utgangspunkt grå. I tillegg er det beskyttelse mot steinsprut og riper. Og det er 10 år garanti på folien.
Hva er prisen på noe slikt?

35000 hos Nordic wrapping inkl. foliering av kromdelene med sort folie. Har ikke hørt om noen andere som jobber med XPEL folie.
2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt

Martinius


HåkonE

Noen som vet hvor det er mulig å kjøre 3M-folie på løpemeter?

Tenker bare på standard sort og hvit, men hele ruller blir alt for mye.  :-\

petersv

Sitat fra: Haknys på torsdag 23. april 2015, klokken 21:30
Noen som vet hvor det er mulig å kjøre 3M-folie på løpemeter?

Tenker bare på standard sort og hvit, men hele ruller blir alt for mye.  :-\

http://www.ebay.com/bhp/3m-vinyl-wrap ?

HåkonE

Sitat fra: petersv på torsdag 23. april 2015, klokken 21:46
Sitat fra: Haknys på torsdag 23. april 2015, klokken 21:30
Noen som vet hvor det er mulig å kjøre 3M-folie på løpemeter?

Tenker bare på standard sort og hvit, men hele ruller blir alt for mye.  :-\

http://www.ebay.com/bhp/3m-vinyl-wrap ?

Takk for tips, men har sjekket der allerede. Blir ganske dyrt med frakt og MVA, i alle fall om man ikke skal ha så mange kvadratmeter. Kom fort opp i 600kr/kvm.


petersv

Sitat fra: Haknys på fredag 24. april 2015, klokken 13:53
Sitat fra: petersv på torsdag 23. april 2015, klokken 21:46
Sitat fra: Haknys på torsdag 23. april 2015, klokken 21:30
Noen som vet hvor det er mulig å kjøre 3M-folie på løpemeter?

Tenker bare på standard sort og hvit, men hele ruller blir alt for mye.  :-\

http://www.ebay.com/bhp/3m-vinyl-wrap ?

Takk for tips, men har sjekket der allerede. Blir ganske dyrt med frakt og MVA, i alle fall om man ikke skal ha så mange kvadratmeter. Kom fort opp i 600kr/kvm.

www.jetcarrier.no

OnlyOne

Noe som har erfart om det finnes folier som tilsvarer Teslas grå metallic?
P85D
Bekreftet: 18.3.15
I produksjon: 19.4.15
Utlevert: 15.6.15
Model 3
Bestilt: 31.03.16

Cato76

Jeg vurdere å legge carbon-folie på nosecone og crom detaljer rundt vinduene. Jeg ønsker en folie som er mest mulig lik carbonfiberen som er på vingen/interiør. Og kommer til å forsøke å legge denne selv.

Er det noen som kan tipse meg hvor jeg kan bestille dette?
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

dotten

skal ha bilen min i en type chrome.. koster 70.000. vurderer xpel. det koster 30 + mva.. :) Vi får se i øpet av sommeren..

BTW, kan skaffe foliering for ca 16 k med vanlig folie, vestby. send PM.
S85

P85D fra mars 2015

Superduper

Flere som har sett den sjokkorange? Sto å ladet i Lier for en stund tilbake, og så den der. Var rett før maten kom i retur inne i bilen.

Epleskreller

Sitat fra: Superduper på mandag 11. mai 2015, klokken 09:08
Flere som har sett den sjokkorange? Sto å ladet i Lier for en stund tilbake, og så den der. Var rett før maten kom i retur inne i bilen.
Guttungen digger den oransje,  ser den jevnlig på Risenga ifm. svømmekurs :-) Syns den er tøff jeg B-)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA