Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Undersøkelse-Hvilken farge velger du?

Startet av DonPedro, onsdag 17. april 2013, klokken 12:37

« forrige - neste »

ducktolate

Sitat fra: Beachboy på mandag 16. februar 2015, klokken 23:17
Har noen mulighet til å hjelpe meg med plastidip av noen krom deler.
Aldri gjort dette før.


Vet noen om det er lett å fjerne disse i etterkant?

Dette ordner du fint selv, det er meget enkelt bare masker godt rundt. Dvs la det være igjen et par tre cm slik at du har noe å rive i når du skal få dippen til å slippe ved kanten, men masker slik at du ikke får gummiprikker overalt.
Går lett av når du får løs en kant. Prikbort kan også brukes, men det ryktes at det er utviklet gummispray som tåler det også.

Oreo

Sitat fra: Beachboy på mandag 16. februar 2015, klokken 23:17
Har noen mulighet til å hjelpe meg med plastidip av noen krom deler.
Aldri gjort dette før.
Vet noen om det er lett å fjerne disse i etterkant?
YouTube is your friend
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Dag A.

Sitat fra: guneiv på fredag 20. februar 2015, klokken 19:51
Noen som har erfaring med foliering i Kristiansandsområdet?

Har gått noen runder omkring dette med foliering i Kristiansand.
Har fått positivt inntrykk av "07" på Lund, ta kontakt med elisabeth.holmen@07.no for mere detaljer.

Ellers tror jeg at jeg ender opp med "transparent film" istedet for folie.  Film er betydelig tykkere og beskytter lakken istedet for å bare dekke lakken.
Så langt er det bare Signmaker i Oslo som jeg har funnet som påtar seg dette.
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

guneiv

#348
Sitat fra: Dag A. på lørdag 21. februar 2015, klokken 16:21
Sitat fra: guneiv på fredag 20. februar 2015, klokken 19:51
Noen som har erfaring med foliering i Kristiansandsområdet?

Har gått noen runder omkring dette med foliering i Kristiansand.
Har fått positivt inntrykk av "07" på Lund, ta kontakt med elisabeth.holmen@07.no for mere detaljer.

Ellers tror jeg at jeg ender opp med "transparent film" istedet for folie.  Film er betydelig tykkere og beskytter lakken istedet for å bare dekke lakken.
Så langt er det bare Signmaker i Oslo som jeg har funnet som påtar seg dette.
Takk for svar. Legger du film over hele eller bare utsatte partier?
Svart S85D

petersv

Ser ut som om det finnes én rød iallfall med det pdd. http://www.signmaker.no/sign-protect/

Celter

Sitat fra: petersv på søndag 22. februar 2015, klokken 12:45
Ser ut som om det finnes én rød iallfall med det pdd. http://www.signmaker.no/sign-protect/

Trodde først det var min gamle, men det var det ikke, så det finnes i alle fall 2. God service hos Signmaker og hyggelig pris.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

frosken


Sitat fra: Celter på søndag 22. februar 2015, klokken 12:54
Sitat fra: petersv på søndag 22. februar 2015, klokken 12:45
Ser ut som om det finnes én rød iallfall med det pdd. http://www.signmaker.no/sign-protect/

Trodde først det var min gamle, men det var det ikke, så det finnes i alle fall 2. God service hos Signmaker og hyggelig pris.
Hvor mye gav du for hele bilen? Og hvordan er resultatet og vedlikeholdet? Jeg er ute etter noe som gjør bilen blank og lett å holde fin. Beskyttelsen folie gir er en bonus. Spesielt interessert i å høre dine erfaringer siden min bil også er MC rød.

petersv

Sitat fra: frosken på søndag 22. februar 2015, klokken 14:10

Sitat fra: Celter på søndag 22. februar 2015, klokken 12:54
Sitat fra: petersv på søndag 22. februar 2015, klokken 12:45
Ser ut som om det finnes én rød iallfall med det pdd. http://www.signmaker.no/sign-protect/

Trodde først det var min gamle, men det var det ikke, så det finnes i alle fall 2. God service hos Signmaker og hyggelig pris.
Hvor mye gav du for hele bilen? Og hvordan er resultatet og vedlikeholdet? Jeg er ute etter noe som gjør bilen blank og lett å holde fin. Beskyttelsen folie gir er en bonus. Spesielt interessert i å høre dine erfaringer siden min bil også er MC rød.

Folie er vel ikke veien å gå hvis du vil ha blankest mulig bil. Det er mye mykere enn lakk og vil aldri bli like blank. Den beskytter bra og ser grei ut i de fleste tilfeller. Med mindre det har kommet noe nytt på markedet som jeg ikke er kjent med da. :)

Celter

Sitat fra: frosken på søndag 22. februar 2015, klokken 14:10

Sitat fra: Celter på søndag 22. februar 2015, klokken 12:54
Sitat fra: petersv på søndag 22. februar 2015, klokken 12:45
Ser ut som om det finnes én rød iallfall med det pdd. http://www.signmaker.no/sign-protect/

Trodde først det var min gamle, men det var det ikke, så det finnes i alle fall 2. God service hos Signmaker og hyggelig pris.
Hvor mye gav du for hele bilen? Og hvordan er resultatet og vedlikeholdet? Jeg er ute etter noe som gjør bilen blank og lett å holde fin. Beskyttelsen folie gir er en bonus. Spesielt interessert i å høre dine erfaringer siden min bil også er MC rød.

Prisen var litt over 20'. Jeg var veldig fornøyd med folien. Bilen var lett å holde ren og jeg kunne ikke se at den var foliert, d.v.s. at den vare like blank som upolert. Godt å kunne vaske bilen uten å være redd for vaskeriper.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Isbjørn

Jeg får bilen i april og har tenkt å ha XPEL Stealth folie på hele bilen, bortsett fra kromdelene som jeg ønsker foliert i Avery Black Pearl. Er det noen som vet hvor jeg kan få utført jobben? Scandinano kjenner ikke til XPEL STEALTH.
2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt

snappy

http://www.nordicwrapping.no , jobber iallefall  med XPEL
Har ikke prøvd de.
2014 e-UP
2015 85D

HåkonE

Vurderte XPEL helt til jeg så prisen. For hele bilen vet jeg ikke, men i USA ble priser på 7-10 000$ nevnt.  :o

Min gamle bil hadde ikke swirls en gang, og lakken var i mint condition etter 3 år. Unntaket var 4 bittesmå steinsprut som kunne blitt fikset billig. Sliter derfor med å forsvare kostnaden, men ser ut som et veldig bra produkt.

Quaoar

Sitat fra: Haknys på søndag 01. mars 2015, klokken 10:55
Vurderte XPEL helt til jeg så prisen. For hele bilen vet jeg ikke, men i USA ble priser på 7-10 000$ nevnt.  :o

Her var priser på XPEL-kits for Tesla Model S:
http://www.xpel.com/products/paint_protection_kits.asp?prevtype=1&prevyear=2015&prevmake=329&prevmodel=0&prevsubmodel=0&prevseries=0&type=1&year=2015&make=329&model=3673

Ser ut som det blir noen kroner ja, om man skal legge på hele bilen  ???

Hyperstress

Jeg har ikke hengt så mye i denne tråden, men er litt nysgjerrig:
Skjønner de som legger folie for å endre look, men hvorfor bruker en ellers 20000kr på folie egentlig? For å ha glede av strøken lakk når bilen er gammel?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

HåkonE

Sitat fra: Quaoar på søndag 01. mars 2015, klokken 13:19
Sitat fra: Haknys på søndag 01. mars 2015, klokken 10:55
Vurderte XPEL helt til jeg så prisen. For hele bilen vet jeg ikke, men i USA ble priser på 7-10 000$ nevnt.  :o

Her var priser på XPEL-kits for Tesla Model S:
http://www.xpel.com/products/paint_protection_kits.asp?prevtype=1&prevyear=2015&prevmake=329&prevmodel=0&prevsubmodel=0&prevseries=0&type=1&year=2015&make=329&model=3673

Ser ut som det blir noen kroner ja, om man skal legge på hele bilen  ???
Ja, der ser du at ferdigkuttet for bare panser, forskjermer og speil koster nesten 8000kr (eks. MVA) + arbeid (?).

Det er også mulig å få det kuttet perfekt til bilen, men da blir det naturligvis dyrere.

På toppen av det er det en tråd på TMC akkurat nå, der XPEL folien faller av i hjørnene fordi de som gjorde det ikke gjorde en god nok jobb. Er visstnok hakket vanskeligere å legge en tradisjonell folie.

Å legge noe så kostbart på *hele* bilen er noe jeg hadde vurdert på en supersportsbil med dyr lakk eller en kostbar klassiker der det hadde blitt svært vanskelig å treffe med riktig farge på et panel om den skulle få en ripe.

Har ikke helt slått fra meg beskyttelsefolie (ikke nødvendigvis XPEL) på de aller mest utsatte områdene (steinsprut), men går for en god coating på resten av bilen.

Noen som vet om alternativ fra for eks. 3M er like dyrt?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA