Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Undersøkelse-Hvilken farge velger du?

Startet av DonPedro, onsdag 17. april 2013, klokken 12:37

« forrige - neste »

aryx

Sitat fra: TesLars på søndag 13. oktober 2013, klokken 22:48
Sitat fra: aryx på søndag 13. oktober 2013, klokken 22:44
Sitat fra: Oreo på søndag 13. oktober 2013, klokken 22:42
Tror ikke det behøves å demontere rutene?
Jeg vet de gjør det på alle jobbene sine, derfor jeg lurer, slik at jeg kan gi dem noen tips når jeg leverer bilen.

Hvem skal du bruke? Ikke alle demonterer rutene for å legge på solfilm.

RT Bilglass, fullt klar over at ikke alle gjør dette ja.
15 Tesla Model S P85D svart/svart 5-seter med alt utstyr
Tidligere: 13 Tesla Model S P85+ svart/svart 5-seter med alt utstyr, 12 Mercedes ML 350CDI Edition1, 08 Mercedes C 220CDI, 81 DeLorean DMC-12

laumb

RT Bilglass er kongen.
Eier der er en kompis av meg - så jeg er kanskje inhabil, men ville uansett ikke brukt noen andre.

Ber du dem om å la rutene sitte på plass så gjør dem det og.

TS

Sitat fra: TesLars på torsdag 10. oktober 2013, klokken 17:39
Sitat fra: Celter på torsdag 10. oktober 2013, klokken 16:30
Bilen min var til foliering hos "Signmaker", men i dag fikk jeg beskjed om at de måtte vente et par uker siden bilen var nypolert fra Tesla. Da fester folien for dårlig. Husk å gi beskjed til Tesla om at dere ikke ønsker polering av bilen hvis dere planlegger umiddelbar foliering etter mottak av bilen.

Rart. De skal jo avfette og vaske bilen før foliering uansett.

Jeg leverer min S til en proff denne uken. Han poengterte at Tesla ikke må bruke noen annet enn såpe og vann fordi han skal gjøre sitt med rensemiddel, men endel polish etc kan hindre hans arbeider.

Denne mannen kurser andre i foliering og jeg har blitt anbefalt han av erfarne aktører i bransjen. Han var også billigst.
Jeg var først innom Signmaker og Marco Reklame (som jeg også ble anbefalt)

Kommer tilbake med bilder av bilen og kontaktinfo neste uke dersom han vil at jeg skal dele det. 
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

TesLars

Sitat fra: TS på søndag 13. oktober 2013, klokken 23:25
Sitat fra: TesLars på torsdag 10. oktober 2013, klokken 17:39
Sitat fra: Celter på torsdag 10. oktober 2013, klokken 16:30
Bilen min var til foliering hos "Signmaker", men i dag fikk jeg beskjed om at de måtte vente et par uker siden bilen var nypolert fra Tesla. Da fester folien for dårlig. Husk å gi beskjed til Tesla om at dere ikke ønsker polering av bilen hvis dere planlegger umiddelbar foliering etter mottak av bilen.

Rart. De skal jo avfette og vaske bilen før foliering uansett.

Jeg leverer min S til en proff denne uken. Han poengterte at Tesla ikke må bruke noen annet enn såpe og vann fordi han skal gjøre sitt med rensemiddel, men endel polish etc kan hindre hans arbeider.

Denne mannen kurser andre i foliering og jeg har blitt anbefalt han av erfarne aktører i bransjen. Han var også billigst.
Jeg var først innom Signmaker og Marco Reklame (som jeg også ble anbefalt)

Kommer tilbake med bilder av bilen og kontaktinfo neste uke dersom han vil at jeg skal dele det.

+1  8)
Oslo
Black Model S

Spooz

Har fått lagt solfilm på et titalls biler her i Bergen. Vinduene må ikke ut så lenge dørpanelene kan tas av. Utfordringen med dørpanelene er at Tesla har brukt locktite (!) på noen av mutrene på baksiden av panelet, så disse har en tendens til å ryke når du demonterer panelet. Derfor tar jobben mye lenger tid enn solfilmleggerne gjerne tror. Sørg derfor for å få en definitiv fastpris på forhånd. I Bergen kan jeg trygt anbefale Kevin hos Knustbilglass. Verdens hyggeligste kar og har nå lagt på drøssevis av biler her i området. kevin@knustbilglass.no

Når det gjelder folie får man stort sett det man betaler for. Har betalt alt fra kr 8000 og fått bilen full av riper til 20.000+mva og fått perfekt resultat som varer lenge. Det er stor variasjon i folien som benyttes, så man må sammenligne epler og epler. Alle kan jo se at taxiene og bussene ikke akkurat har fått lagt folie med kjærlighet og flid :) Kan trygt anbefale Marco Reklame. Jan Erik er en god kar som har passion i arbeidet. Hvis noen kommer over noen i Bergen som leverer helfoliering med GODT resultat vil jeg gjerne motta en PM. :)

Oreo

For dem i Trondheimsområdet som er interessert i hvordan PlastiDip lignende produkt (ikke sikker på om de bruker PlastiDip eller noe annet). De blander ihvertfall farger selv etter det jeg har hørt.
Rubberspray har åpen dag førstkommende søndag.
https://www.facebook.com/events/480388428726697/?ref_newsfeed_story_type=regular
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Cronos

Sitat fra: TS på søndag 13. oktober 2013, klokken 23:25
Jeg leverer min S til en proff denne uken. Han poengterte at Tesla ikke må bruke noen annet enn såpe og vann fordi han skal gjøre sitt med rensemiddel, men endel polish etc kan hindre hans arbeider.

Denne mannen kurser andre i foliering og jeg har blitt anbefalt han av erfarne aktører i bransjen. Han var også billigst.
Jeg var først innom Signmaker og Marco Reklame (som jeg også ble anbefalt)

Kommer tilbake med bilder av bilen og kontaktinfo neste uke dersom han vil at jeg skal dele det.

Ble det noe mer info her?










P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert



Jimpec

Når kommer det bilder i denne tråden egentlig? Er det noen som har noen ferdig folierte som vil flashe bilen litt her på forumet?
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Ørjan Stv

To taxier i stv med plasti dip! Skal være billigere en foliering. Sjekk ut: http://www.rogalandsavis.no/nyheter/article6934348.ece

TS

Sitat fra: Cronos på onsdag 23. oktober 2013, klokken 08:24
Sitat fra: TS på søndag 13. oktober 2013, klokken 23:25
Jeg leverer min S til en proff denne uken. Han poengterte at Tesla ikke må bruke noen annet enn såpe og vann fordi han skal gjøre sitt med rensemiddel, men endel polish etc kan hindre hans arbeider.

Denne mannen kurser andre i foliering og jeg har blitt anbefalt han av erfarne aktører i bransjen. Han var også billigst.
Jeg var først innom Signmaker og Marco Reklame (som jeg også ble anbefalt)

Kommer tilbake med bilder av bilen og kontaktinfo neste uke dersom han vil at jeg skal dele det.

Ble det noe mer info her?

Se PM
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Olav78

#175
Noen som har benyttet Scandinano? Erfaringer?

Vurderer helfoliering inkl. foliering av Chrome samt film på rutene fra A-stolpe
Model S P85
Model X 90D bestilt juni 2016

ebbrey

Sitat fra: Olav78 på tirsdag 12. november 2013, klokken 22:43
Noen som har benyttet Scandinano? Erfaringer?

Vurderer helfoliering inkl. foliering av Chrome samt film på rutene fra A-stolpe

Ikke brukt selv, men har blitt anbefalt av flere som har :) Vurderer å bruke dem selv. Eller ikke vurdere, SKAL bruke dem selv, må bare få litt pusterom mellom slaga her.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

FThorsen

Sitat fra: Olav78 på tirsdag 12. november 2013, klokken 22:43
Noen som har benyttet Scandinano? Erfaringer?

Vurderer helfoliering inkl. foliering av Chrome samt film på rutene fra A-stolpe

Jeg har brukt dem på Bimmern min etter å ha lest om dem på forumet til Bimmers.no. De fikk veldig bra omdømme, og jeg er meget fornøyd med jobben de gjorde og hvor profesjonelle de var. I tillegg var de rimelige.
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

RoadRunner

Sitat fra: Jimpec på onsdag 23. oktober 2013, klokken 09:48
Når kommer det bilder i denne tråden egentlig?
Har greid å rote bort kameraet, men fant et bilde på mobilen fra litt ute i prosessen. Husker ikke navnet på folien, som var tung å legge, det er er ikke 3m folien, og det gikk tre helger før hele bilen var rød. Resultatet ble ikke perfekt, men beskytter lakken mot steinsprut, som jo var mitt primære mål.
Trondheim
MetroBuddy 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

Nuvolari

Sitat fra: RoadRunner på lørdag 16. november 2013, klokken 03:13
Sitat fra: Jimpec på onsdag 23. oktober 2013, klokken 09:48
Når kommer det bilder i denne tråden egentlig?
Har greid å rote bort kameraet, men fant et bilde på mobilen fra litt ute i prosessen. Husker ikke navnet på folien, som var tung å legge, det er er ikke 3m folien, og det gikk tre helger før hele bilen var rød. Resultatet ble ikke perfekt, men beskytter lakken mot steinsprut, som jo var mitt primære mål.

Må du akseptere en jobb som ikke ble perfekt?
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA