Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Undersøkelse-Hvilken farge velger du?

Startet av DonPedro, onsdag 17. april 2013, klokken 12:37

« forrige - neste »

Epleskreller

Sitat fra: Veggen på onsdag 25. september 2013, klokken 11:51
Det er % harryfaktor  ;)

Første dagen (dvs for to dager siden) nevnte fire-åringen den skarpe sola plaget han.. De har nå solbriller liggende bak, men på sikt bør man ha mørkere bakvindu om man skal ha barn der..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

TS

#151
Sitat fra: Siggen på torsdag 19. september 2013, klokken 20:43
Sitat fra: TS på onsdag 18. september 2013, klokken 00:33
Sitat fra: TS link=topic=7531.msg118771#msg118771

/quote]

Det er vel kanskje ikke så mange her inne som har fått gjort dette tidligere, inkludert meg.
Men, Signmaker hevder å ha en av de beste montørene.
Min havner nok der før den kommer hjem til far..
Har bedt om pris på Oarcle folie i blank metallic
Her er svar fra de:

Valg av SIGNMAKER AS betyr også valg av kvalitet.
Vi er trolig ikke alltid den billigste, men vi leverer til rett tid og med beste kvalitet.
Samtidig benytter vi kun førsteklasses folier og gir 7 års garanti på leveransene.

Vi skal helfoliere mange Tesla S fremover.
Helfoliering i Oracle folie vil normalt komme på nok 22000,-.
Tonede ruter koster kr. 1500,- pr stk

Mva tilkommer.
Vi benytter folier fra 3M, Avery og Oracle.
Til ditt oppdrag vil vi anbefale Oracle fordi denne gir bedre beskyttelse mot steinsprut.

Alt arbeid utføres ved vårt anlegg på Alnabru, og vi besitter all kompetanse under samme tak (design-produksjon-montasje).

Normal ventetid ved bestilling: 3-7 dager, for tiden 10 dager.

Leveringstider:
– 2 dager


Signmaker har en lang liste på leveringsbetingelser som jeg skal kunne akseptere , men dette beskymrer meg når jeg velger folie nettopp for å unngå merker i lakken... :

SignMaker gjør sitt ytterste for at lakk ikke blir skadet ved montasje av folie. Men montasje betinger tidvis at kniv benyttes mot lakk ved tilpassning av folie. SignMaker står ikke til ansvar for merker/skader som måtte følge av dette arbeid.

Er dette normal betingelse  hos andre som foliererer ?

Jeg er ikke overhengende redd for at de skal gjøre det, men kunne tenke meg at du skulle utbedre skaden om det skjedde..

Det er helt normale betingelser. Man skjærer vekk overskuddsfolie mellom panel så langt rundt falsen en klarer. Blir uhyre skjelden merker i lakken.

Signmaker har i standard betingelsene sin at de ikke
garanterer mot knivskader, men jeg har nå blitt betrygget med at dette egentlig kun gjelder de billigste foliene som uansett ikke er aktuell på bruke på Tesla.

En Teslaeier hadde lest en kommentar (av meg?) på nettet i forhold til knivbruk hos de, og fikk kalde føtter av den grunn . . (kom visst tilbake)

De har bestemt at billigtype hurtig-foliering ikke skal tilbys på nye biler.

De avventer også tilbakemelding fra TM denne uken på hva slags lakk som er brukt for å forsikre seg om hva slags folie som skal kunne brukes.
Det eneste jeg finner ut på nettet er at den er vannbasert og myk.

Prisen på min folie økte til 25.000kr + mva når farge og type ble valgt.
Jeg skal også a solfilm på vinduer bak B stolpen. Kanskje panotaket..

Det er sannsynlig at jeg velger signmaker, men ikke avgjort 100%

Jeg leste et sted at lokaler som brukes til foliering må være rene og støvfrie.
Noen som vet om dette er riktig og viktig ?
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Havebigfun

Sitat fra: TS på onsdag 25. september 2013, klokken 23:17
Jeg leste et sted at lokaler som brukes til foliering må være rene og støvfrie.
Noen som vet om dette er riktig og viktig ?
Det virker umiddelbar rimelig- folien holder seg fast ved adhesion- disse kreftene reduseres ved støv mellom lagene. Er støvpartiklene grove kan antakelig tom. se de gjennom folien :o

TesLars

Noen her som har brukt Signmaker eller andre firmaer i Oslo? Skulle gjerne ha brukt Scandinano, men det blir for mye pes å komme seg dit uten bil da det ligger et stykke unna Drammen togstasjon.
Oslo
Black Model S

Cronos

@TS eller andre...
Ble det noe av gruppekjøp hos Signmaker? Eller andre firmaer?










P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert



TesLars

Jeg har bestemt meg for å bruke Marco Reklame på Bryn i Oslo. Gode referanser og ordentlig proffe.
Oslo
Black Model S

Celter

Bilen min var til foliering hos "Signmaker", men i dag fikk jeg beskjed om at de måtte vente et par uker siden bilen var nypolert fra Tesla. Da fester folien for dårlig. Husk å gi beskjed til Tesla om at dere ikke ønsker polering av bilen hvis dere planlegger umiddelbar foliering etter mottak av bilen.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

TesLars

Sitat fra: Celter på torsdag 10. oktober 2013, klokken 16:30
Bilen min var til foliering hos "Signmaker", men i dag fikk jeg beskjed om at de måtte vente et par uker siden bilen var nypolert fra Tesla. Da fester folien for dårlig. Husk å gi beskjed til Tesla om at dere ikke ønsker polering av bilen hvis dere planlegger umiddelbar foliering etter mottak av bilen.

Rart. De skal jo avfette og vaske bilen før foliering uansett.
Oslo
Black Model S

Jimpec

Ja. Det høres merkelig ut.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

GRS

Vet ikke om andre har nevnt det tidligere, har ikke lest gjennom hele tråden.....

Plastidip og lignende produktere er jo veldig pop for tiden. Ser mer skånsomt ut enn foliering. http://feber.se/bil/art/242764/foliering_till_bilen_p_flaska/

Umulig å unngå noe risiko siden man ikke unngår knivbruk når en bil folieres. En utfordring er jo også at man ikke oppdager det/skaden før folien skal av, og da kan det ha gått laaaaaang tid.... :-\

TM3P sort/sort

Oreo

#160
Her er eksempel på Plastidip in action, med et meeeget relevant objekt brukt i demo'en  ;)
Er vel nevnt her at Plastidip kan være litt bob-bob, men på kan sikkert være verdt å prøve på mindre flater slik som kromlister osv. som i videoen.

(Sakset fra: http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/22185-Cool-chrome-mod-vid-with-a-Tesla)
Edit: Beklager, ser Sponzo postet denne video'n 21.sept. Greier ikke å følge med lenger etter jeg fikk bilen  ;D Vel,vel
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

aryx

Sitat fra: Spooz på onsdag 04. september 2013, klokken 22:59
Har nå lagt solfilm på 3-4 biler. Sliter med festepatenten til dørpanelene. Mutter på braketten på baksiden er innsatt med loctite så mutteren løsner. Veldig tidkrevende å få av dørpanelene!

Men resultatet blir bra!
https://twitter.com/ferdinandmotor/status/375361573801693184

Hei, skal sette bort bilen for å få satt på solfilm. Hadde du klart å gitt en liten beskrivelse av hva du må gjøre for å ta ut rutene? Det er vel spesielt dørene foran på bilen som er en utfordring?
15 Tesla Model S P85D svart/svart 5-seter med alt utstyr
Tidligere: 13 Tesla Model S P85+ svart/svart 5-seter med alt utstyr, 12 Mercedes ML 350CDI Edition1, 08 Mercedes C 220CDI, 81 DeLorean DMC-12

Oreo

Tror ikke det behøves å demontere rutene?
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

aryx

Sitat fra: Oreo på søndag 13. oktober 2013, klokken 22:42
Tror ikke det behøves å demontere rutene?
Jeg vet de gjør det på alle jobbene sine, derfor jeg lurer, slik at jeg kan gi dem noen tips når jeg leverer bilen.
15 Tesla Model S P85D svart/svart 5-seter med alt utstyr
Tidligere: 13 Tesla Model S P85+ svart/svart 5-seter med alt utstyr, 12 Mercedes ML 350CDI Edition1, 08 Mercedes C 220CDI, 81 DeLorean DMC-12

TesLars

Sitat fra: aryx på søndag 13. oktober 2013, klokken 22:44
Sitat fra: Oreo på søndag 13. oktober 2013, klokken 22:42
Tror ikke det behøves å demontere rutene?
Jeg vet de gjør det på alle jobbene sine, derfor jeg lurer, slik at jeg kan gi dem noen tips når jeg leverer bilen.

Hvem skal du bruke? Ikke alle demonterer rutene for å legge på solfilm.
Oslo
Black Model S

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA