Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Undersøkelse-Hvilken farge velger du?

Startet av DonPedro, onsdag 17. april 2013, klokken 12:37

« forrige - neste »

TesLars

Sitat fra: PeGe på onsdag 18. september 2013, klokken 11:46
Fikk tilbud om 28.000 kr ink.mva for foliering i tidligere nevnte grå børstet stål hos Scandinano. Syntes det var noe dyrt når andre tidligere i tråden har nevnt 18.000-20.000. Men avhenger kanskje av type folie som benyttes.

Ja, det avhenger helt klart av hva slags folie som benyttes, men også hvor grundig jobb som utføres mtp. skjøting, fjerning av deler, lister osv. Jeg ville heller ha betalt noen lapper mer for en mer seriøs aktør, tror det lønner seg i lengden.
Oslo
Black Model S

laumb

Kan nevne såpass som at en rull med 30 meter 3M blank svart folie i 122cm bredde har veiledende pris på omtrent det samme som 12m 3M DiNOC Carbon Fiber folie. Regner med at børste-stål-looken går under samme kategori som andre DiNOC produkter.

Dersom noen vil ha en rull med noe folie, så kan jeg bestille dette. Får litt rabatter da jeg er registrert hos et par leverandører.

TesLars

Sitat fra: laumb på onsdag 18. september 2013, klokken 11:52
Kan nevne såpass som at en rull med 30 meter 3M blank svart folie i 122cm bredde har veiledende pris på omtrent det samme som 12m 3M DiNOC Carbon Fiber folie. Regner med at børste-stål-looken går under samme kategori som andre DiNOC produkter.

Dersom noen vil ha en rull med noe folie, så kan jeg bestille dette. Får litt rabatter da jeg er registrert hos et par leverandører.

Men de fleste som folierer foretrekker vel at folie bestilles/kjøpes via dem, eller hur?
Oslo
Black Model S

Eopheim

Sitat fra: RunarBT på onsdag 18. september 2013, klokken 08:27
Var og sotet vinduer på min Model S i går, alt bak B-stolpen. Da er me klar til lengre turer med jenta heilt bakerst, sola var plagsom uten folie.

Det tok et par timer og kostet 2500,- hos Scandinano i Drammen.

Dagens reklame: Hyggelige og dyktige folk, anbefales! :-)
Dei har og ein del kunder som venter på sine Model S, som skal heilfoliere. Skal dere ha soting av vinduer eller folie på bilen, så vil Scandinano være ein sikker plass å gå, som vil ha god erfaring med Tesla.
+1- kjempefornøyd med jobben de gjorde. Ble anbefalt og fikk satt på 20% pga. sort interiør. Alt bak B-stolpe.
Nissan Leaf,svart,36000km- solgt
Model S,P753 VIN:P14408, bestilt april 12

tsladaytrader

#139
Sitat fra: PeGe på onsdag 18. september 2013, klokken 11:46
Fikk tilbud om 28.000 kr ink.mva for foliering i tidligere nevnte grå børstet stål hos Scandinano. Syntes det var noe dyrt når andre tidligere i tråden har nevnt 18.000-20.000. Men avhenger kanskje av type folie som benyttes.

Den børsta stål folien ser jeg at koster dobbelt så mye som alle andre typer 3m folie på eBay, så tror ikke det er på villspor den prisen der.

Da blir det folie på meg og! Forsovet noe jeg har planlagt i flere måneder, men har ikke funnet noen jeg stoler 100 % på før nå. Fargen blir m227 3m 1080 matte blue metallic, det bestemte jeg meg for sekundet jeg så teslaen i vossen sin reklamefilm for flere måneder siden.

Kan anbefale denne folieringsbedriften på det varmeste:
http://www.suntint.dk/kontakt.htm Jeg vil tro de er blant de flinkeste i Scandinavia. De ligger i Århus, så hvis man skal dra dit så er det en idè å ta båt fra Oslo til Fredrikshavn med f.eks. Stena Line, eller fra Gøteborg/Varberg igjen med Stena line. Skal være mulig å nå frem til århus med nød og neppe med en fullading. ved å bruke disse alternativene. (Nei, det går ikke ann å lade på stena line lenger, jeg ringte og sjekket idag).

De folierer med Knifeless filamenttape slik at du slipper overaskelen av knivkutt i lakken når du river av folien om noen år. Det at de gjør dette er for meg et kvalitetsstempel uten like da jeg ikke har hørt om noen andre i scandinavia som bruker denne virkelig profesjonelle metoden. Jeg blir heller ikke overasket om det er billigere hos dem enn i Norge.

TesLars

Sitat fra: tsladaytrader på onsdag 18. september 2013, klokken 18:43
Sitat fra: PeGe på onsdag 18. september 2013, klokken 11:46
Fikk tilbud om 28.000 kr ink.mva for foliering i tidligere nevnte grå børstet stål hos Scandinano. Syntes det var noe dyrt når andre tidligere i tråden har nevnt 18.000-20.000. Men avhenger kanskje av type folie som benyttes.

Den børsta stål folien ser jeg at koster dobbelt så mye som alle andre typer 3m folie på eBay, så tror ikke det er på villspor den prisen der.

Da blir det folie på meg og! Forsovet noe jeg har planlagt i flere måneder, men har ikke funnet noen jeg stoler 100 % på før nå. Fargen blir m227 3m 1080 matte blue metallic, det bestemte jeg meg for sekundet jeg så teslaen i vossen sin reklamefilm for flere måneder siden.

Kan anbefale denne folieringsbedriften på det varmeste:
http://www.suntint.dk/kontakt.htm Jeg vil tro de er blant de flinkeste i Scandinavia. De ligger i Århus, så hvis man skal dra dit så er det en idè å ta båt fra Oslo til Fredrikshavn med f.eks. Stena Line, eller fra Gøteborg/Varberg igjen med Stena line. Skal være mulig å nå frem til århus med nød og neppe med en fullading. ved å bruke disse alternativene. (Nei, det går ikke ann å lade på stena line lenger, jeg ringte og sjekket idag).

De folierer med Knifeless filamenttape slik at du slipper overaskelen av knivkutt i lakken når du river av folien om noen år. Det at de gjør dette er for meg et kvalitetsstempel uten like da jeg ikke har hørt om noen andre i scandinavia som bruker denne virkelig profesjonelle metoden. Jeg blir heller ikke overasket om det er billigere hos dem enn i Norge.

Har du pris eller erfaring?
Oslo
Black Model S

Siggen

Sitat fra: TS på onsdag 18. september 2013, klokken 00:33
Sitat fra: TS link=topic=7531.msg118771#msg118771

/quote]

Det er vel kanskje ikke så mange her inne som har fått gjort dette tidligere, inkludert meg.
Men, Signmaker hevder å ha en av de beste montørene.
Min havner nok der før den kommer hjem til far..
Har bedt om pris på Oarcle folie i blank metallic
Her er svar fra de:

Valg av SIGNMAKER AS betyr også valg av kvalitet.
Vi er trolig ikke alltid den billigste, men vi leverer til rett tid og med beste kvalitet.
Samtidig benytter vi kun førsteklasses folier og gir 7 års garanti på leveransene.

Vi skal helfoliere mange Tesla S fremover.
Helfoliering i Oracle folie vil normalt komme på nok 22000,-.
Tonede ruter koster kr. 1500,- pr stk

Mva tilkommer.
Vi benytter folier fra 3M, Avery og Oracle.
Til ditt oppdrag vil vi anbefale Oracle fordi denne gir bedre beskyttelse mot steinsprut.

Alt arbeid utføres ved vårt anlegg på Alnabru, og vi besitter all kompetanse under samme tak (design-produksjon-montasje).

Normal ventetid ved bestilling: 3-7 dager, for tiden 10 dager.

Leveringstider:
– 2 dager


Signmaker har en lang liste på leveringsbetingelser som jeg skal kunne akseptere , men dette beskymrer meg når jeg velger folie nettopp for å unngå merker i lakken... :

SignMaker gjør sitt ytterste for at lakk ikke blir skadet ved montasje av folie. Men montasje betinger tidvis at kniv benyttes mot lakk ved tilpassning av folie. SignMaker står ikke til ansvar for merker/skader som måtte følge av dette arbeid.

Er dette normal betingelse  hos andre som foliererer ?

Jeg er ikke overhengende redd for at de skal gjøre det, men kunne tenke meg at du skulle utbedre skaden om det skjedde..

Det er helt normale betingelser. Man skjærer vekk overskuddsfolie mellom panel så langt rundt falsen en klarer. Blir uhyre skjelden merker i lakken.

Sponzo


Dr.Ling

Har hatt planer om å prøve sånn Plastidip på kromen (og felgene), og resultatet i den videoen var jo overraskende glatt og fint :)
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

Epleskreller

Sitat fra: RunarBT på onsdag 18. september 2013, klokken 08:27
Var og sotet vinduer på min Model S i går, alt bak B-stolpen. Da er me klar til lengre turer med jenta heilt bakerst, sola var plagsom uten folie.

Det tok et par timer og kostet 2500,- hos Scandinano i Drammen.

Dagens reklame: Hyggelige og dyktige folk, anbefales! :-)
Dei har og ein del kunder som venter på sine Model S, som skal heilfoliere. Skal dere ha soting av vinduer eller folie på bilen, så vil Scandinano være ein sikker plass å gå, som vil ha god erfaring med Tesla.

Da har jeg også bestilt foliering der :) Ble litt skarpt lys for de bak, samtidig fikk jeg refleksjoner på 17"-eren med sollys gjennom bakruta når sola står lavt.. Hvor mange % valgte du i baksetet og på bagasjeluken?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Eopheim

Jeg var også innom der- valgte 35%(sort bil+ interiør)  :)
Nissan Leaf,svart,36000km- solgt
Model S,P753 VIN:P14408, bestilt april 12

Epleskreller

Sitat fra: Eopheim på onsdag 25. september 2013, klokken 10:50
Jeg var også innom der- valgte 35%(sort bil+ interiør)  :)

35% på alt bak B-stolpen?  Jeg har tenkt at bakruta kanskje kan være en tanke mørkere enn sidevinduene? Jeg har ikke greie på dette, menhøres det lurt ut (to barn sitter der..)?

Hvor man % vil dere anta at pano-taket er? Bilen er forøvrig brun med svart interiør.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Eopheim

Nissan Leaf,svart,36000km- solgt
Model S,P753 VIN:P14408, bestilt april 12

ebbrey

Denne sotingen i % jeg ser mye av. Er det % innsyn eller % toning?
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Veggen


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA