Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Undersøkelse-Hvilken farge velger du?

Startet av DonPedro, onsdag 17. april 2013, klokken 12:37

« forrige - neste »

TS

Sitat fra: PeGe på mandag 09. september 2013, klokken 22:37
Så en nydelig Signature parkert på Tjuvholmen i dag med grå børstet folie. Var virkelig fin og lurer på om eieren er noe her på forumet? Hvis du finnes der ute, hvem utførte jobben og hva var prisen? Reg.nr startet på 198XX. Kan være den som ble observert på Jar i en annen tråd her.

Det kan være Lars Marthinsen sin, en av de aller første.
http://elbil.no/elbiler/1081-hvordan-gar-det-med-tesla-elbilistene
Se nederste bilde i artikkelen.
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

TesLars

Sitat fra: PeGe på mandag 09. september 2013, klokken 22:37
Så en nydelig Signature parkert på Tjuvholmen i dag med grå børstet folie. Var virkelig fin og lurer på om eieren er noe her på forumet? Hvis du finnes der ute, hvem utførte jobben og hva var prisen? Reg.nr startet på 198XX. Kan være den som ble observert på Jar i en annen tråd her.

Er også interessert i dette? Det finnes jo en del folierte TMS ute på veiene, så litt merkelig at ingen på forumet har et firma de vil anbefale.
Oslo
Black Model S

FThorsen

Sitat fra: TesLars på onsdag 11. september 2013, klokken 10:06
Er også interessert i dette? Det finnes jo en del folierte TMS ute på veiene, så litt merkelig at ingen på forumet har et firma de vil anbefale.

Hvis du leser de første innleggene i denne tråden så vil du se anbefalinger, bla fra meg selv, på f.eks. http://www.scandinano.no/

Jeg folierte Bimmern der i våres. Meget fornøyd. Veldig bra resultat og meget seriøs kar som driver stedet.
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

Cato76

Her snakker vi foliering! Børstet-stål-look  8) (harry felger forresten...)
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Cato76

:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

TS

Sitat fra: Cato76 på onsdag 11. september 2013, klokken 13:40
Her snakker vi foliering! Børstet-stål-look  8) (harry felger forresten...)

Gjennomført HARRY

Tenk å ville gjøre noe vakkert til noe så stygt..

Ser plutselig ut som en fossil 90' talls amcar i råneversjon..

(meningsbasert...)
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

TS

Sitat fra: TesLars på onsdag 11. september 2013, klokken 10:06
Sitat fra: PeGe på mandag 09. september 2013, klokken 22:37
Så en nydelig Signature parkert på Tjuvholmen i dag med grå børstet folie. Var virkelig fin og lurer på om eieren er noe her på forumet? Hvis du finnes der ute, hvem utførte jobben og hva var prisen? Reg.nr startet på 198XX. Kan være den som ble observert på Jar i en annen tråd her.

Er også interessert i dette? Det finnes jo en del folierte TMS ute på veiene, så litt merkelig at ingen på forumet har et firma de vil anbefale.

Det er vel kanskje ikke så mange her inne som har fått gjort dette tidligere, inkludert meg.
Men, Signmaker hevder å ha en av de beste montørene.
Min havner nok der før den kommer hjem til far..
Har bedt om pris på Oarcle folie i blank metallic
Her er svar fra de:

Valg av SIGNMAKER AS betyr også valg av kvalitet.
Vi er trolig ikke alltid den billigste, men vi leverer til rett tid og med beste kvalitet.
Samtidig benytter vi kun førsteklasses folier og gir 7 års garanti på leveransene.
 
Vi skal helfoliere mange Tesla S fremover.
Helfoliering i Oracle folie vil normalt komme på nok 22000,-.
Tonede ruter koster kr. 1500,- pr stk
 
Mva tilkommer.
Vi benytter folier fra 3M, Avery og Oracle.
Til ditt oppdrag vil vi anbefale Oracle fordi denne gir bedre beskyttelse mot steinsprut.
 
Alt arbeid utføres ved vårt anlegg på Alnabru, og vi besitter all kompetanse under samme tak (design-produksjon-montasje).
 
Normal ventetid ved bestilling: 3-7 dager, for tiden 10 dager.
 
Leveringstider:
– 2 dager
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

TS

Sitat fra: TS link=topic=7531.msg118771#msg118771

/quote]

Det er vel kanskje ikke så mange her inne som har fått gjort dette tidligere, inkludert meg.
Men, Signmaker hevder å ha en av de beste montørene.
Min havner nok der før den kommer hjem til far..
Har bedt om pris på Oarcle folie i blank metallic
Her er svar fra de:

Valg av SIGNMAKER AS betyr også valg av kvalitet.
Vi er trolig ikke alltid den billigste, men vi leverer til rett tid og med beste kvalitet.
Samtidig benytter vi kun førsteklasses folier og gir 7 års garanti på leveransene.

Vi skal helfoliere mange Tesla S fremover.
Helfoliering i Oracle folie vil normalt komme på nok 22000,-.
Tonede ruter koster kr. 1500,- pr stk

Mva tilkommer.
Vi benytter folier fra 3M, Avery og Oracle.
Til ditt oppdrag vil vi anbefale Oracle fordi denne gir bedre beskyttelse mot steinsprut.

Alt arbeid utføres ved vårt anlegg på Alnabru, og vi besitter all kompetanse under samme tak (design-produksjon-montasje).

Normal ventetid ved bestilling: 3-7 dager, for tiden 10 dager.

Leveringstider:
– 2 dager


Signmaker har en lang liste på leveringsbetingelser som jeg skal kunne akseptere , men dette beskymrer meg når jeg velger folie nettopp for å unngå merker i lakken... :

SignMaker gjør sitt ytterste for at lakk ikke blir skadet ved montasje av folie. Men montasje betinger tidvis at kniv benyttes mot lakk ved tilpassning av folie. SignMaker står ikke til ansvar for merker/skader som måtte følge av dette arbeid.

Er dette normal betingelse  hos andre som foliererer ?

Jeg er ikke overhengende redd for at de skal gjøre det, men kunne tenke meg at du skulle utbedre skaden om det skjedde..
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Balrog

Sitat fra: Celter på torsdag 08. august 2013, klokken 16:38

Prisen jeg fikk for foliering med, etter sigende, meget bra transparent folie, var 20´+moms. Soting av vinduer 1000 og 1500 for bakvinduet.

Hvor fikk du disse prisene på soting?
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

tsladaytrader

#129
Signmaker kan ryke å reise, frekkeste vilkåret jeg har hørt i livet mitt. Skal aldri ha bilen min i nærheten av dem... Folierer heller selv! (har aldri tatt i folie i hele mitt liv).

De som er cutting edge, de har slutta å bruke kutte edge, de har gått over til kutte tråd!
http://knifelesstechsystems.com/
"Knifeless is a tape that can be used to cut graphic film without a knife".
(Filament i midten av teipen).
http://www.youtube.com/watch?v=-8RakJ4u_1U&feature=youtu.be


Mitt største problem med foliering er at jeg ikke har funnet noen jeg stoler på, Scandino er den jeg har mest tillit til for øyeblikket. Men jeg er veldig skeptisk til alt og alle og signmaker har nå diskvalifisert seg for evig tid i mine øyne. Det er ikke annet enn kjeltringstreker å slike vilkår, hold dere laaaangt unna.

Ta f.eks. dekkbransjen (vianor etc) om de skader en felg med en muttertrekker etc så dekker de ny felg til kunden, ferdig prata. (Dette gjelder iallefall vianor). Det har mer å si med lakk enn med felger... Nei, nå ble jeg provosert. Sånne kjeltringvilkår skal vi ikke finne oss i, uhørt grisefrekt etc.

Har prata med noen som kan dette nå, denne tapen er den eneste man trenger for å helfoliere en bil:
http://www.ebay.com/itm/NEW-KnifeLess-Design-Line-Tape-Vinyl-Graphics-50-Meter-Roll-164ft-/121078163447?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item1c30d227f7

Det er den beste å bruke med 3M 1080 folie som er det som gjelder meg bekjent iallefall, den er perfekt til den folien, og den kan gjøre absolutt alle kuttene som skal gjøres på en bil. Du er garantert å ikke få så mye som en ripe i bilen din.

Noen som vet om et foliested i Norge som bruker knifeless tape? Tror det stedet (hvis det finnes) er det eneste stedet jeg ville foliert bilen min hos.

RunarBT

Var og sotet vinduer på min Model S i går, alt bak B-stolpen. Da er me klar til lengre turer med jenta heilt bakerst, sola var plagsom uten folie.

Det tok et par timer og kostet 2500,- hos Scandinano i Drammen.

Dagens reklame: Hyggelige og dyktige folk, anbefales! :-)
Dei har og ein del kunder som venter på sine Model S, som skal heilfoliere. Skal dere ha soting av vinduer eller folie på bilen, så vil Scandinano være ein sikker plass å gå, som vil ha god erfaring med Tesla.

jahnarne

Sitat fra: RunarBT på onsdag 18. september 2013, klokken 08:27
Var og sotet vinduer på min Model S i går, alt bak B-stolpen. Da er me klar til lengre turer med jenta heilt bakerst, sola var plagsom uten folie.

Det tok et par timer og kostet 2500,- hos Scandinano i Drammen.
Hvor mørk folie tok du? Bilder?

ebbrey

Sitat fra: RunarBT på onsdag 18. september 2013, klokken 08:27
Var og sotet vinduer på min Model S i går, alt bak B-stolpen. Da er me klar til lengre turer med jenta heilt bakerst, sola var plagsom uten folie.

Det tok et par timer og kostet 2500,- hos Scandinano i Drammen.

Dagens reklame: Hyggelige og dyktige folk, anbefales! :-)
Dei har og ein del kunder som venter på sine Model S, som skal heilfoliere. Skal dere ha soting av vinduer eller folie på bilen, så vil Scandinano være ein sikker plass å gå, som vil ha god erfaring med Tesla.

Er de jeg skal bruke. Hadde håpet de fikk litt erfaring først så dette er gode nyheter.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

TS

Sitat fra: TS på onsdag 18. september 2013, klokken 00:33
Sitat fra: TS link=topic=7531.msg118771#msg118771

/quote]

Det er vel kanskje ikke så mange her inne som har fått gjort dette tidligere, inkludert meg.
Men, Signmaker hevder å ha en av de beste montørene.
Min havner nok der før den kommer hjem til far..
Har bedt om pris på Oarcle folie i blank metallic
Her er svar fra de:

Valg av SIGNMAKER AS betyr også valg av kvalitet.
Vi er trolig ikke alltid den billigste, men vi leverer til rett tid og med beste kvalitet.
Samtidig benytter vi kun førsteklasses folier og gir 7 års garanti på leveransene.

Vi skal helfoliere mange Tesla S fremover.
Helfoliering i Oracle folie vil normalt komme på nok 22000,-.
Tonede ruter koster kr. 1500,- pr stk

Mva tilkommer.
Vi benytter folier fra 3M, Avery og Oracle.
Til ditt oppdrag vil vi anbefale Oracle fordi denne gir bedre beskyttelse mot steinsprut.

Alt arbeid utføres ved vårt anlegg på Alnabru, og vi besitter all kompetanse under samme tak (design-produksjon-montasje).

Normal ventetid ved bestilling: 3-7 dager, for tiden 10 dager.

Leveringstider:
– 2 dager


Signmaker har en lang liste på leveringsbetingelser som jeg skal kunne akseptere , men dette beskymrer meg når jeg velger folie nettopp for å unngå merker i lakken... :

SignMaker gjør sitt ytterste for at lakk ikke blir skadet ved montasje av folie. Men montasje betinger tidvis at kniv benyttes mot lakk ved tilpassning av folie. SignMaker står ikke til ansvar for merker/skader som måtte følge av dette arbeid.

Er dette normal betingelse  hos andre som foliererer ?

Jeg er ikke overhengende redd for at de skal gjøre det, men kunne tenke meg at du skulle utbedre skaden om det skjedde..

Sendte en epost om at dette ikke kunne aksepteres og fikk en telefon fra øverste hold nå. 
De mener dette ble satt som et vilkår for å unngå at noen kommer tilbake etter lang tid å beskylder de for skader som kan ha blitt påført på P-plasser etc

Jeg påpekte at jeg ikke kan akseptere det og han sa at han vil omformulere denne betingelsen.

Med unntak av dette vesentlige punktet finner jeg de meget seriøse og kvalitetsbevisste.
Vi får se hva ordlyden bli til slutt.

Han skrev forøvrig dette i sist epost:
Jeg må gå en runde med Tesla i forhold til lakk og foliekvaliteter, men dette gjøres i løpet av uken. Dette for å sikre rett folie.
Snarest mulig bør vi enes om folie slik at denne blir bestilt om det ikke er standardfolie.

rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

PeGe

Fikk tilbud om 28.000 kr ink.mva for foliering i tidligere nevnte grå børstet stål hos Scandinano. Syntes det var noe dyrt når andre tidligere i tråden har nevnt 18.000-20.000. Men avhenger kanskje av type folie som benyttes.
#2482 VIN:(19928) Oslo
Svart P85, 19", svart skinn, carbon - ikke dobbeltlader, vinter, sikkerhet, ekstra seter

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA