Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Undersøkelse-Hvilken farge velger du?

Startet av DonPedro, onsdag 17. april 2013, klokken 12:37

« forrige - neste »

Dennis

Den oransje er jo kjempe stilig 8)

Tromic

Jeg har forelsket meg i den nye Midnight Silver-lakken som kan velges som tilvalg på nye biler. Finnes det folier tilsvarende denne og er det evt noe alle seriøse foleringsfirmaer kan skaffe og legge pent?
Drammen.
Mitsubishi i-Miev 2011 - går som en klokke fortsatt
Tesla Model S 2013 - bruktkjøpt 2015. Fantastisk! Solgt.
Tesla Model X60D bestilt 24/9-2016

sabid

Jeg folierte min i matt grå 3mm hos Printing i Oslo. Veldig fornøyd! Ble rett og slett en mye fetere bil :-)

ctr46

Sitat fra: sabid på torsdag 16. juli 2015, klokken 09:55
Jeg folierte min i matt grå 3mm hos Printing i Oslo. Veldig fornøyd! Ble rett og slett en mye fetere bil :-)

Hva kosta det? Så meget bra ut! :D
85D

Tromic

Har aldri før vært interessert i lakk, lakkbeskyttelse, foliering m.m, men det er utrolig hva en Tesla kan gjøre med folk! Derfor et spørsmål til: Jeg har forstått det slik at folk folierer bilene sine for å beskytte lakk og/eller endre farge når bilene er nye. Men er det også et alternativ å forsøke å holde lakk på bil så god som mulig i noen år for så å folierer når bilen f. eks har kjørt 50' km og man ser at bilen hadde trengt en "oppfriskning"?

Hvis noen for øvrig vet om det er mulig å skaffe alle mulige farger i folie - også Teslas Midnight Silver, er jeg glad for svar. Har uansett fått tips her på forumet om å kontakte Scandinano i Drammen. De er visstnok svært flinke.
Drammen.
Mitsubishi i-Miev 2011 - går som en klokke fortsatt
Tesla Model S 2013 - bruktkjøpt 2015. Fantastisk! Solgt.
Tesla Model X60D bestilt 24/9-2016

Goku

Sitat fra: Tromic på fredag 17. juli 2015, klokken 06:52
Har aldri før vært interessert i lakk, lakkbeskyttelse, foliering m.m, men det er utrolig hva en Tesla kan gjøre med folk! Derfor et spørsmål til: Jeg har forstått det slik at folk folierer bilene sine for å beskytte lakk og/eller endre farge når bilene er nye. Men er det også et alternativ å forsøke å holde lakk på bil så god som mulig i noen år for så å folierer når bilen f. eks har kjørt 50' km og man ser at bilen hadde trengt en "oppfriskning"?

Hvis noen for øvrig vet om det er mulig å skaffe alle mulige farger i folie - også Teslas Midnight Silver, er jeg glad for svar. Har uansett fått tips her på forumet om å kontakte Scandinano i Drammen. De er visstnok svært flinke.

Jeg lurer også på dette. Blir det bra resultat om en folierer "brukt bil", f. eks etter 3-4 år, eller blir alle småskader som riper og hakk synlige gjennom folien da?
Grå s85d

Teslanewbie

Noen med erfarenhet med denne farge folie?


Hexis Blue metallic

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Tai

Har hatt bilen i 1,5 år nå og hadde egentlig ikke tenkt å foliere. Men jeg så en utrolig lekker grønn satin på FB og nå etter å ha lest/sett her i tråden tror jeg det blir vanskelig å motstå!

Hvordan er det med vasking av folierte biler? Avfetting er jo fy-fy og man vasker kun med såpe og vann? Hvis noe henger godt fast (fugleskitt mm) og man bruker litt kraft, lager man merker eller skader folieringen?

Hvor lenge kan man regne med at folieringen holder seg fin og ser bra ut?

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

orjan

Jeg har akkurat den folien på min bil, Teslanewbie. Erfaringer etter ca 1.5 år er at den holder seg ganske godt, selv om jeg av og til må ty til litt kjapp kaldavfetting for å få av det verste grumset. Ble endel ørsmå riper etter forrige vinters fjerning av snø og is da bilen måtte stå ute en peride. Bruker "Clear Seal Gloss Enhancer & Protectant" fra Chemical Guys etter vask for å få fin glans i folien.

Alt i alt tipper jeg folien vil holde seg ganske pen i minst 3-4 år, og den har allerede reddet lakken under fra endel steinsprut, hundeklør ++.
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

Teslanewbie

Sitat fra: orjan på torsdag 20. august 2015, klokken 09:14
Jeg har akkurat den folien på min bil, Teslanewbie. Erfaringer etter ca 1.5 år er at den holder seg ganske godt, selv om jeg av og til må ty til litt kjapp kaldavfetting for å få av det verste grumset. Ble endel ørsmå riper etter forrige vinters fjerning av snø og is da bilen måtte stå ute en peride. Bruker "Clear Seal Gloss Enhancer & Protectant" fra Chemical Guys etter vask for å få fin glans i folien.

Alt i alt tipper jeg folien vil holde seg ganske pen i minst 3-4 år, og den har allerede reddet lakken under fra endel steinsprut, hundeklør ++.

Flott farge , litt lysere enn Teslas nye deep blue . Tror jeg også går for denne
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Goku

Sitat fra: orjan på torsdag 20. august 2015, klokken 09:14
Jeg har akkurat den folien på min bil, Teslanewbie. Erfaringer etter ca 1.5 år er at den holder seg ganske godt, selv om jeg av og til må ty til litt kjapp kaldavfetting for å få av det verste grumset.

Hvor mye betalte du for folieringen?
Grå s85d

orjan

Jeg ga 20.000 + moms (så 25.000), tror det er en ganske vanlig pris for en slik jobb.
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

Teslanewbie

#387
Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 19. august 2015, klokken 14:54
Noen med erfarenhet med denne farge folie?


Hexis Blue metallic

Ska til Stockholm . Sendte forespørsel til en bedrift som er anbefalt .

Fikk svar :

Hej

för helfoliering av en Tesla Model S med hexis blåmetallic tar vi 17.900 kr inklusive moms, för toning av rutor 4800 kr inklusive moms.

Med vänlig hälsning
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

BMW850

#388
Om jeg skulle foliert, noe jeg ikke skal, hadde det blitt denne (Scandinano Drammen):
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

DulciusExAsperis

Vurderer å helfoliere min 85D som er på vei.

Noen som kan anbefale en profesjonell aktør i Oslo-området? Gjerne på sørøstsiden grunnet enklere logistikk. Pris er selvsagt viktigst (surprise!), men er viktig at jobben gjøres skikkelig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA