Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Undersøkelse-Hvilken farge velger du?

Startet av DonPedro, onsdag 17. april 2013, klokken 12:37

« forrige - neste »

mr.rs4

Takker for svar. Jeg var ute etter ca pris og det fikk jeg av deg. Og så må jeg evt finne noen i Stavanger området som foliere.
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Siggen

Sitat fra: mr.rs4 på onsdag 05. november 2014, klokken 13:52
Takker for svar. Jeg var ute etter ca pris og det fikk jeg av deg. Og så må jeg evt finne noen i Stavanger området som foliere.

Kellys evt Ronny/dekoratøren.

auduny

Jeg tenkte å foliere min kommende svarte P85D enten rød, eller dypere "perl" (mer krem) eller noe helt annet.
Men det jeg lurer mest på er om man kan bytte farge på den virtuelle bilen i displayet? :-) Noen som vet?

ellholt

Ja fargen på bilen  i displayet kan byttes, Mads som var hos Teslamotors Sandnes gjorde det for meg ihvertfall :-)
Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017

ctr46

Sitat fra: Twowheels på lørdag 02. august 2014, klokken 00:28
Noen som vet om det finnes en 'løsning' på å beskytte bilens utsatte flater med folie/protection film ? Har to smårollinger som ikke er så nøye med hvordan de åpner/lukker dører og går ut/inn av biler.

Til forrige nybil kjøpte jeg 3M tape til dette formålet men det ble litt jalla med kutting og beskjæring rundt dørterskel og utsatte områder på dører.

Hadde også vært kjekt med en type film for områder utsatt for steinsprut og lakkskader. Noen som vet om firma som kan legge slike ting eller er full foliering det eneste brukbare alternativ ?

Kanskje litt sent svar men jeg fikk foliert dørterskler og kant ved bakluka med klar film. Var ikke noe problem det. Gjort hos Scandinano i Drammen.
85D

Celter

Jeg helfolierte min siste Model S, men har bestemt meg for en litt annen løsning for min nye, som bygges nå. Jeg har vært i kontakt med Vestfold Bilpleie og kommer til å kjøre direkte ned dit når jeg henter bilen i Drammen for å gjøre følgende:
Behandle hele bilen med Opti-Coat Pro, deretter legge transparent folie, såkalt "clearbra" på fronten av bilen, samt andre utsatte deler, tilslutt behandle med Opti-Coat Pro på de folierte delene. Da får jeg det beste av 2 verdener, bil uten steinsprutskader og vaskeriper og samtidig blank. Lakken blir nærmest vedlikeholdsfri. Kun vanlig vask trengs for å beholde overflaten fin.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Thor2014

Hvis du legger clearbra så må du legge på hele panseret.
Det er nok av biler som kjører rundt med en tape bit nederst på panseret. Vi trenger ikke en til :o

Celter

Sitat fra: Thor2014 på lørdag 10. januar 2015, klokken 08:16
Hvis du legger clearbra så må du legge på hele panseret.
Det er nok av biler som kjører rundt med en tape bit nederst på panseret. Vi trenger ikke en til :o

Selvfølgelig på hele panseret. En synlig linje på panseret hadde gjort meg gal :)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

mogu

Jeg har vurdert lignende løsning selv, men er litt skeptisk til keramisk sealer, og ønsker heller å vokse bilen selv, dette er vel noe jeg kan gjøre over en slik clearbra? Vil det kunne være store forskjeller der man har clearbra og der man ikke har det, altså at man ser det tydelig på avstand? 
@Celter: har du fått noe prisoverslag på hva dette koster?
Og er dette noe som faktisk utgjør en forskjell mot steinsprutskader o.l., eller kan man ikke forvente en såpass god beskyttelse?

Burde kanskje sagt det først, men jeg har absolutt null peiling på dette, så er takknemlig om noen kan dele sine erfaringer og sin kunnskap :)
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Celter

Sitat fra: mortegun på lørdag 10. januar 2015, klokken 10:48
Jeg har vurdert lignende løsning selv, men er litt skeptisk til keramisk sealer, og ønsker heller å vokse bilen selv, dette er vel noe jeg kan gjøre over en slik clearbra? Vil det kunne være store forskjeller der man har clearbra og der man ikke har det, altså at man ser det tydelig på avstand? 
Og er dette noe som faktisk utgjør en forskjell mot steinsprutskader o.l., eller kan man ikke forvente en såpass god beskyttelse?

Burde kanskje sagt det først, men jeg har absolutt null peiling på dette, så er takknemlig om noen kan dele sine erfaringer og sin kunnskap :)
Ja, du kan godt polere over folien, men det er nettopp det jeg ønsker å slippe ved å legge på Opti-Coat. Hater å polere bil, og de gangene jeg har begynt har det blitt med en forskjerm :) Det skal ikke være mulig å se clearbra hvis man bruker rett folie.
Pris for min løsning: 12'
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

mogu

Sitat fra: Celter på lørdag 10. januar 2015, klokken 11:17
Sitat fra: mortegun på lørdag 10. januar 2015, klokken 10:48

Ja, du kan godt polere over folien, men det er nettopp det jeg ønsker å slippe ved å legge på Opti-Coat. Hater å polere bil, og de gangene jeg har begynt har det blitt med en forskjerm :) Det skal ikke være mulig å se clearbra hvis man bruker rett folie.
Pris for min løsning: 12'

Takk for svar. Dette må jeg se nærmere på! kjører langt på motorvei hvert år og har allerede en del ganske stygge steinsprut på den bilen jeg har nå. Forhåpentligvis blir det også litt billigere om man velger å ikke legge opticoat over :)
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

MeTesla

Er det noen som har gjort slikt på østsiden av Oslofjorden og kan anbefale et sted?

Sense

Noen som har vurdert plasti dip av bilen som alternativ til foliering? Skal være enklere å påføre enn folie.
Fås i mange farger. Kanskje mest vanlig å spraye kun felgene.

http://www.dinside.no/916786/lakker-bilen-selv-plasti-dip

Krishell

Så dyr bil og gi den et rånebil til 5000kr utseende? :p  food from far. Far from good

Dennis

Problemet med plastidip er at det ser sjeldent bra ut når man kommer nært. Det tåler heller ikke petroleumsbaserte avfettinger og holder seg ikke bra like lenge som folie.

Plastidip er greit å bruke på feks krom detaljene hvis man ikke ønsker å få det foliert, noe mer enn det ville jeg aldri gjort selv.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA