Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Enkel "Range Extender"

Startet av glaserud, onsdag 17. april 2013, klokken 06:39

« forrige - neste »

turbolurbo

PS3 er ikke en forbedret versjon av PS2. PS3 er en "snillere" versjon med mindre performance fokus. Pilot Super Sport er den egentlige oppfølgeren til PS2, men den leveres ikke i 21" dimensjon passende TMS.
2019 TM3P

Stig O

Sitat fra: turbolurbo på søndag 13. oktober 2013, klokken 23:24
PS3 er ikke en forbedret versjon av PS2. PS3 er en "snillere" versjon med mindre performance fokus. Pilot Super Sport er den egentlige oppfølgeren til PS2, men den leveres ikke i 21" dimensjon passende TMS.
Pilot Super Sport i 245/35- 21" har jeg kjøpt,så de finnes ja.Bedre dekk en PS2 og det beste av alt lengre levetid! 265 har jeg ikke sjekket,men ofte står ikke alle dekkdimmensjonene på listene du finner på nettet. Fant heller ikke 245 første gang jeg sjekket.
Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Amper

Pilot Super Sport rule  ;D  synd TMS+ ikke leveres med de..  :-X
P85D :o)

turbolurbo

Sitat fra: Stig O på mandag 14. oktober 2013, klokken 07:19
Pilot Super Sport i 245/35- 21" har jeg kjøpt,så de finnes ja.Bedre dekk en PS2 og det beste av alt lengre levetid! 265 har jeg ikke sjekket,men ofte står ikke alle dekkdimmensjonene på listene du finner på nettet. Fant heller ikke 245 første gang jeg sjekket.

Bra, da har de kommet! I følge en internt i Michelin-systemet, så var både PSS i 245/35-21 og 265/35-21 under vurdering tidligere i sommer. Da blir det oppgradering til PSS til våren :D
2019 TM3P

erot

Håper ikke jeg er altfor OT nå, men hva er fornuftig pris å ta for et ubrukt P+ hjulsett? Teslabutikken fortalte meg at utsalgspris løst var 78k. Dagen etter sa de 81... Kanskje 78 var uten plussen? Høres idiotisk dyrt ut. Samtidig har jeg fått litt bakoversveis når jeg har sett etter monoblock-hjul til Teslaen i USA. Har fått priser på ca 52 - 64000 for kun felger (med moms og frakt). HRE P104 som jeg egentlig vil ha koster 76k, fremdeles kun felger uten dekk og sensorer :-0

Cirion

Sitat fra: erot på tirsdag 15. oktober 2013, klokken 01:46
Håper ikke jeg er altfor OT nå, men hva er fornuftig pris å ta for et ubrukt P+ hjulsett? Teslabutikken fortalte meg at utsalgspris løst var 78k. Dagen etter sa de 81... Kanskje 78 var uten plussen? Høres idiotisk dyrt ut. Samtidig har jeg fått litt bakoversveis når jeg har sett etter monoblock-hjul til Teslaen i USA. Har fått priser på ca 52 - 64000 for kun felger (med moms og frakt). HRE P104 som jeg egentlig vil ha koster 76k, fremdeles kun felger uten dekk og sensorer :-0
Fornuftig pris kan være så mangt... Fornuftig for deg, eller kjøper?

Selv om utsalgsprisen er 78-81k så ville jeg nok ikke betalt 50% av det. En tenkt kjøper av P+ hjulsettene er en som har kjøp 19" hjulene og ønsker å oppgradere. Den samme kjøperen har sannsynligvis valgt å droppe oppgraderingen til 21" som kostet 22500,- Vil han da betale det dobbelte for 21" fra en P+? Riktignok er P+ hjulene bredere bak, men kjøper får da ikke med oppgraderingen av bilen som utgjorde + pakken.

Nå er ikke jeg i marketdet for å kjøpe ubrukte P+ 21" hjulsett, da jeg selv gikk for P+. Men hadde jeg ikke gjort det, hadde jeg nok hostet opp et bud på 20k og håpet på det beste.

Hadde jeg vært selger, ville jeg nok ønsket et sted rundt 50k...
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Øyvind.h

Ettersom tillegget for å gå fra 19" til 21" er rundt 28.000,- eks. mva høres ikke prisene gale ut.

Om vi tar utgangspunkt i at 19" inkl. mva koster ca 20.000,-, og oppgraderingen til 21" koster 35.000,- inkl. mva er vi oppe i 55.000,- inkl. mva. Da bikker vi fort 60.000,- for sett med bredere bakfelger/dekk, og dette er prisene du får om du bestiller settet levert fra fabrikk sammen med bilen (men med mva lagt til).
Jeg tror prisene for kjøp utenfor bilbestillings-løypa er priset høyere enn dette, så 70-80k virker ikke urimelig, men da inkl. dekk og sensorer.

Btw: jeg har vært i dialog med en danske som ville selge sine grå 21" felger (ikke +!). Han antydet at han ville ha rundt 30.000DKK. Kom med motbud på 25.000NOK som han ikke aksepterte. Så si ifra om noen vil kjøpe. Godt mulig han fortsatt har dem (han bor på Sjælland i Danmark tror jeg). Han frekventerer TMC forumet.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Havebigfun

Den dagen vi har herpet et av de bakre felgene og smart repair ikke fungerer står vi overfor Teslas felgpriser- jeg har hørt noe over 40 k/felg+ moms (men jeg kan ha missoppfattet).
Alternativkostnad blir et nytt felgsett minus pengene man evt får for de resterende tre hjul.
Som Øyvind påpeker har de som bestillte 21" betalt prisen for 19" som ikke er spesifisert + 21/28k uten moms.

Nuvolari

Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 15. oktober 2013, klokken 08:40
Den dagen vi har herpet et av de bakre felgene og smart repair ikke fungerer står vi overfor Teslas felgpriser- jeg har hørt noe over 40 k/felg+ moms (men jeg kan ha missoppfattet).
Alternativkostnad blir et nytt felgsett minus pengene man evt får for de resterende tre hjul.
Som Øyvind påpeker har de som bestillte 21" betalt prisen for 19" som ikke er spesifisert + 21/28k uten moms.

Så da er det bare å håpe på at noen andre ødelegger felgene sine før deg og selger de 3 resterende som delefelger.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Oreo

Blir ihvertfall ikke lagra ute i ei ulåst bu i vinter nei.
Får neppe aksept for å legge de under senga på soverommet heller.... ::)
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Dix Hallpike

Bilen min står på en parkeringsplass i Trondheim i påvente av at Tesla skal få den klargjort og jeg utlevert..

Det har i helga vært nattefrost begge netter, i natt under -5. Er dette noe jeg skal bekymre meg for med tanke på forringelse av Michelin Pilot Sport?
X100D. 6s. 2018
Pearl White. P85+. Trondheim. Levert 29.10.13. (Solgt)

Li-Ion

Sitat fra: Dix Hallpike på søndag 20. oktober 2013, klokken 10:31
Bilen min står på en parkeringsplass i Trondheim i påvente av at Tesla skal få den klargjort og jeg utlevert..

Det har i helga vært nattefrost begge netter, i natt under -5. Er dette noe jeg skal bekymre meg for med tanke på forringelse av Michelin Pilot Sport?
Sikker på at den ikke står nede i parkeringskjelleren i +15 grader...? Det har alle de andre gjort....
Be afraid...

Dix Hallpike

Ja, den har stått ute ved Dora hele helga. Men vet ikke om dette er noen big deal. Tenkte bare på om noen hadde noen formening om dette med kulde og pilot sport. Tre kalde netter går vel kanskje greit?
X100D. 6s. 2018
Pearl White. P85+. Trondheim. Levert 29.10.13. (Solgt)

erot

Ingen problem med litt kulde. Det er temperatursvingninger, lys, ozon, skitt/kjemikalier, trykk ++ over lang tid som ødelegger dekk.

Øyvind.h

Sitat fra: erot på søndag 20. oktober 2013, klokken 21:57
Ingen problem med litt kulde. Det er temperatursvingninger, lys, ozon, skitt/kjemikalier, trykk ++ over lang tid som ødelegger dekk.
I følge dekkforhandlere (eks Tirerack) skal ikke høyytelsesdekk som Pilot sport 2 og Pilot supersport brukes eller lagres i temperaturer under 0 grader. Antar dette er fordi gummiblandingen tar skade av frost? I Norge må altså 21" felgene med dekk lagres oppvarmet gjennom vinteren, og alle med 21" felger bør ha byttet til vinterdekk nå? Hvor mye det har å si i praksis aner jeg ikke, men anbefalingen er altså at bruk og oppbevaring ikke forekommer i temperatur under 0 grader.

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA