Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nissan Leaf batteripakke

Startet av Olsleaf, tirsdag 16. april 2013, klokken 18:14

« forrige - neste »

Olsleaf

Det står på Elbilwiki at hastigheten på vann bør være fra 0,7-1l pr minutt. På jobben har jeg tilgang til en vannpåfyllings vogn vi bruker til truck batterier. Hastigheten er strupet til 4l pr min. Hadde vannservice der jeg brukte denne, men de anbefaler det ikke da det kan komme luft inn i systemet.
Har ikke hatt noen problemer etter servicen. Alt fungerer greitt, men det er altså ikke tilrådelig å bruke 4l pr minutt da?

Skjønte at dette var for genialt til å være sant, gratis også.

Men bra at Nico har oppgradert Nicometeret til å ta service lading, og med BMS 116 slipper vi å stresse med vannfylling innen 15 min.
Nissan Leaf 2012 hvit

Tidligere; Think 2000 Classic, Think City 2009,Imiev 2011

Trondheim

De må gjerne kalle meg egoistisk, men jeg er med på å gjøre miljøet bedre for slike

Ken

Det er også betydelig med høyden av vanndunk over vannfyllingsniplene. Om jeg husker riktig må det ikke være mer enn  en meter. Vannfyllings ramper gjennom blokkene stenger av vannet når  cellene er fulle ved bruk av overtrykk. For mye trykk i påfyllingsvann vil forstyrre dette og føre til overfylling av blokkene.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

arv

Det skal fylles med 0,7 per minutt, og alle blokkene bør være fyllt i løpet av 15 minutter. Det bør denne ut mellom 0,5 og 1 liter av hver av overløpshullene.
ARV
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

cra

Å strype med fra 4l til 0,7l pr minutt burde være grei skuring.

Ang. overløp så pleier jeg å plassere en gjennomsiktig plastboks med markering for 5,6,7,8,9,10 dl på. Alierer meg med en av ungene som sier fra når vannet passerer 5dl-merket, og da stopper jeg fyllinga. Det kommer alltid litt mer venn, men det er lett å lese av mengda i boksen og trekke det fra forbrukt vann (slik at man vet hvor mye som faktisk ble fylt på). Kjenner etter om det kjennes lut i overløpsvannet (om det kjennes såpeaktig).
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA