Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ligningsverdi på Elbil?

Startet av fredag, tirsdag 16. april 2013, klokken 17:37

« forrige - neste »

ducktolate

Jeg må si det har tatt seg opp med hilsing i det siste. De aller fleste jeg har møtt på veien i det siste hilste tilbake :D

BMW850

Den første dagen jeg hadde bilen hilste jeg på en Tesla og fikk ikke tilbake. Var litt avventende etter det. Her om dagen lata jeg som ingenting når en møtende Tesla nærmet seg  :-\. Personen hilste og jeg rakk ikke å hilse tilbake. Da fikk jeg dårlig samvittighet  :-[ Etter det hilser jeg med handa fra rattet og får stort sett en hilsen tilbake :D ;)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Harlex

#122
Hilser fortsatt i strekket Sotra- Kokstad jeg og det blir endel respons...  :)
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Johnny

Sitat fra: Harlex på torsdag 05. juni 2014, klokken 18:29
Hilser fortsatt i strekket Sotra- Kokstad jeg og deg blir endel respons...  :)

For min del er det enkelt. Hilser bare på de med samme farge som meg... ;)
Alle "badass" gutta (de svarte og grå) hilser jeg ikke mere på :P
TMS og eGolf.

Philip Marlowe

 ;D
Aner jeg en kommende splittelse i menigheten?
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

cra

Sitat fra: Philip Marlowe på torsdag 05. juni 2014, klokken 20:17
;D
Aner jeg en kommende splittelse i menigheten?

Halvparten hilser med håndflata, den andre halvparten svarer med bare den ene fingeren, mener du?  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Gusse

Jeg hilser til krampa tar meg om så til alle med Tesla. Så får vi se når mange modeller av Tesla er på plass, men foreløpig strømmer folk av alle aldre og kjønn til bilen når jeg parkerer i mitt nærområde, da det ennå ikke er så mange av oss.

cra

Sitat fra: Gusse på fredag 06. juni 2014, klokken 10:32
Jeg hilser til krampa tar meg om så til alle med Tesla. Så får vi se når mange modeller av Tesla er på plass, men foreløpig strømmer folk av alle aldre og kjønn til bilen når jeg parkerer i mitt nærområde, da det ennå ikke er så mange av oss.

Jeg bor også slik til at det ikke vrimler med Teslaer i området, så jeg hilser stort sett når jeg møter noen (jeg kjenner dem som regel også da). Får som regel et hils tilbake. :)  Tok senest i går en ung mann på fersken i å kikke inn i bilen min da jeg kom ut av butikken. Bare artig det.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Gusse

Sitat fra: cra på fredag 06. juni 2014, klokken 11:02
Sitat fra: Gusse på fredag 06. juni 2014, klokken 10:32
Jeg hilser til krampa tar meg om så til alle med Tesla. Så får vi se når mange modeller av Tesla er på plass, men foreløpig strømmer folk av alle aldre og kjønn til bilen når jeg parkerer i mitt nærområde, da det ennå ikke er så mange av oss.

Jeg bor også slik til at det ikke vrimler med Teslaer i området, så jeg hilser stort sett når jeg møter noen (jeg kjenner dem som regel også da). Får som regel et hils tilbake. :)  Tok senest i går en ung mann på fersken i å kikke inn i bilen min da jeg kom ut av butikken. Bare artig det.

Hadde selv en koselig opplevelse i går. Stoppet for å fylle koppen på en Statoilstasjon lokalt. 3 damer i 40-50 åra kom løpende bort til bilen og spurt om å se. Godtroende som jeg er, la jeg bilen være åpen for dem til beskuelse mens jeg fikk hentet kaffe og is :)
Sjokkert over tilliten fotograferte damen bilen både ut og innvendig(joda, hadde litt oppsyn fra vinduet)..artig å se på. Tror nok dette var den mest bemerkelsesverdige oppmerksomheten jeg har fått på bilen. Damene var lettere gale :) Litt popstjerne tendenser er bare sunt for en mann som nærmer seg 40 ;D

Harlex

Sitat fra: Gusse på fredag 06. juni 2014, klokken 13:39
Sitat fra: cra på fredag 06. juni 2014, klokken 11:02
Sitat fra: Gusse på fredag 06. juni 2014, klokken 10:32
Jeg hilser til krampa tar meg om så til alle med Tesla. Så får vi se når mange modeller av Tesla er på plass, men foreløpig strømmer folk av alle aldre og kjønn til bilen når jeg parkerer i mitt nærområde, da det ennå ikke er så mange av oss.

Jeg bor også slik til at det ikke vrimler med Teslaer i området, så jeg hilser stort sett når jeg møter noen (jeg kjenner dem som regel også da). Får som regel et hils tilbake. :)  Tok senest i går en ung mann på fersken i å kikke inn i bilen min da jeg kom ut av butikken. Bare artig det.

Hadde selv en koselig opplevelse i går. Stoppet for å fylle koppen på en Statoilstasjon lokalt. 3 damer i 40-50 åra kom løpende bort til bilen og spurt om å se. Godtroende som jeg er, la jeg bilen være åpen for dem til beskuelse mens jeg fikk hentet kaffe og is :)
Sjokkert over tilliten fotograferte damen bilen både ut og innvendig(joda, hadde litt oppsyn fra vinduet)..artig å se på. Tror nok dette var den mest bemerkelsesverdige oppmerksomheten jeg har fått på bilen. Damene var lettere gale :) Litt popstjerne tendenser er bare sunt for en mann som nærmer seg 40 ;D
Hadde en tilsvarende forrige helg. Stod på fergekaien på Halhjem. Vi gikk ut og kjøpte oss en is og satt 20 meter fra bilen og ventet. Da kom det en tysk bobil bak meg i feltet. Fyren inni hoppet ut av bilen og niglodde på bilen. Inni, utenpå og alle tenkelige vinkler ble fotografert... Da fergen kom og vi kjørte inn la jeg merke til i innerspeilet at han filmet oss idet vi kjørte inn på fergen.... Han hadde sikkert kommet med danskebåten til Bergen og for første gang sett en slik bil på nært hold.... Jaja....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Batteritralla

Sitat fra: cra på fredag 06. juni 2014, klokken 10:23
Sitat fra: Philip Marlowe på torsdag 05. juni 2014, klokken 20:17
;D
Aner jeg en kommende splittelse i menigheten?

Halvparten hilser med håndflata, den andre halvparten svarer med bare den ene fingeren, mener du?  ;D


Hvordan hilser man på LEIF biler og andre batteri egg?

Med lang finger'n?



Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

gbzdoc

Har tatt meg selv i å hilse på Teslaer på tur i Leifen, dårlig respons gitt!... ;-)

Men Teslaen vekker fortsatt litt oppmerksomhet, selv i Oslo/Omegn. I det siste kan jeg nevne spesielt unger, syklende etter bilen, hysje på andre rundt for å høre hvor stille den er, og ikke minst kommentere hvor vakker(!), fet, tøff, flott osv. den er. :D

Fikk også mye oppmerksomhet av en narkoman/uteligger. Hyggelig og høflig fyr!

Og en dame på parkeringen på nærbutikken, som kommenterte hvor flott bil det var. :)

Den er likt av alle!

Cowboystrekk

Stort sett bare de med regnr under 30000 som hilser på meg :(
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Pompel

Vent til oktober så skal jeg hilse på deg :)
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

hgs

Sitat fra: Cowboystrekk på fredag 06. juni 2014, klokken 21:34
Stort sett bare de med regnr under 30000 som hilser på meg :(

Fikk EL39773 i Drammen i dag. Herlig å kjøre, masse krefter og yadayadayada, men det jeg virkelig hadde sett fram til i 5 mnd var jo å kunne hilse på andre Teslaer! Vanligvis er det ganske mange av dem mellom Drammen og Kongsberg. Satt klar med hånda hele veien, men ikke en eneste Tesla i motsatt retning :-(. Vel, kanskje de fleste kjørte i samme retning på en slik dag? Eller at blikket mitt flakket mer i retning av skjermen..? Hilse skal jeg uansett, bare jeg møter noen.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA