Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ligningsverdi på Elbil?

Startet av fredag, tirsdag 16. april 2013, klokken 17:37

« forrige - neste »

rene

Sitat fra: ducktolate på fredag 07. mars 2014, klokken 22:57
Synes det er en fin ting å hilse på likesinnede. Som skrevet tidligere er dette også noe Alfa Romeo kjørere gjør
Kan bli kjedelig på venterommet til Alfa-verkstedet hvis en ikke kan hilse på alle de andre som sitter der og venter.

morrissey



Dette er nok den beste måten å hilse

sisc1337

#77
Sitat fra: morrissey på lørdag 08. mars 2014, klokken 00:45

Dette er nok den beste måten å hilse

Ja. Er sniffing av egne fiser noe jeg bør bekymre meg for når jeg får bilen? Noen som har fått noen symptomer enda?

Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

ducktolate

Sitat fra: rene på fredag 07. mars 2014, klokken 23:15
Sitat fra: ducktolate på fredag 07. mars 2014, klokken 22:57
Synes det er en fin ting å hilse på likesinnede. Som skrevet tidligere er dette også noe Alfa Romeo kjørere gjør
Kan bli kjedelig på venterommet til Alfa-verkstedet hvis en ikke kan hilse på alle de andre som sitter der og venter.
;D

bakskj

Mye tesla på veien om dagen, mye hilsing fremdeles også. Bra! :)
TM3 LR AWD

Jimpec

Hilsingen er en trivelig gest synes jeg. Jeg har mange Teslakunder på detailingen også så jeg hilser nå litt for å være sikker på å ikke overse noen jeg bør kjenne igjen også. Men i Stavanger er det ikke så mange som er veldig ivrige på å hilse tilbake, de bare ser merkelig på en, så det er vel i ferd med å dø ut ganske snart.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

bb

De jeg møter i Oslo og andre store byer i Norge hilser jeg ikke på mer. Det har litt med at de etter hvert har blitt ganske mange. Og i bytrafikk har jeg fokus på andre ting enn å hilse. Men så snart jeg er et par timer ute av byene hilser jeg. Da holder jeg venstre hånd oppe mens den hviler på rattet. I ca. tre av fire tilfeller svarer de. Hyggelig :)
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Knut Erling Øen

Tror det vil føles helt naturlig å hilse og som Tesla eiere har vi vel mer felles enn kun å kjøre en super bil :)

Snart tidligere alfaeier ... i 15 år...
S85 fra mars 2014 til mars 2015. P85D+ fra mars 2015. Mod 3 fra mars 2016. Cybertruck bestilt 23. nov 2019.

Johnny

Sitat fra: Harlex på fredag 07. mars 2014, klokken 22:51
Kjører Sotra Kokstad t/r hver dag. Pleier å hilse fra min rød. Treffer noen. En svart/ mørk pleier å hilse mens en annen rød svikter alltid...Jeg synes der er greit å hilse men hvis responsen blir dalende fremover gidd jeg ikkje mer... ::) burde la seg gjøre... Vi klarer det med MC uansett hvor mange vi er i sesongen....

Skal prøve å skjerpe meg.. :-[
TMS og eGolf.

Alfa Bergen

Sitat fra: Knut Erling Øen på torsdag 27. mars 2014, klokken 13:06
Tror det vil føles helt naturlig å hilse og som Tesla eiere har vi vel mer felles enn kun å kjøre en super bil :)

Snart tidligere alfaeier ... i 15 år...

Som tidligere Alfaeier ble det naturlig å hilse på andre Teslaer
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

snoopy2005

Sitat fra: el-fanboy på fredag 29. november 2013, klokken 08:55
Skulle gjerne hatt kort blink (alternativt kort bært på landeveien) men det er jo ikke mulig å få til kort blink eller kort bært i Tesla... så det blir istedet litt veiving inni bilen. Har tatt meg selv i å vinke til andre TMS'er i mørket når jeg ser de karakteristiske frontlyktene, for så å føle meg passe teit når jeg et halvt sekund senere innser at motgående Tesla ser akkurat like lite inn i kupeen min som jeg ser inn i hans...

Det er bare å vippe retningsviseren to ganger (med et lite opphold i mellom) så får du ett blink ;)
P85D og en KIA SOUL EV

OleT

Sitat fra: Jarleø på fredag 07. mars 2014, klokken 09:13
Prøver å hilse hvor gang, ikke altså jeg får med meg at jeg har passert en Tesla før det er for sent.
Samme her. Kjører 34km hver vei hver dag, gjennom noen av landets "teslatetteste" strøk. Rekorden er 3 stk etter hverandre i kø og to i den andre filen.

Særlig de svarte er lett å overse innimellom Audier og slikt. Røde, hvite og mørk grå legger jeg stort sett merke til. ;)
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

Oreo

Mange Tesla sjåfører ser bare rett frem og får ikke med seg meg som vinker desperat. Spesielt kvinnfolk. Kanksje det er en bra sak? Som sagt ikke alltid det er like praktisk (eller fornuftig) å rette oppmerksomheten bort fra selve kjøringa.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Harlex

Sitat fra: Johnny på torsdag 27. mars 2014, klokken 13:07
Sitat fra: Harlex på fredag 07. mars 2014, klokken 22:51
Kjører Sotra Kokstad t/r hver dag. Pleier å hilse fra min rød. Treffer noen. En svart/ mørk pleier å hilse mens en annen rød svikter alltid...Jeg synes der er greit å hilse men hvis responsen blir dalende fremover gidd jeg ikkje mer... ::) burde la seg gjøre... Vi klarer det med MC uansett hvor mange vi er i sesongen....

Skal prøve å skjerpe meg.. :-[
Den e god ;) Har merket bedring fra den ene røde  ;) ; Det er vel gjerne deg....  :)
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Lille Lance

Har vinka mye i Bærum de siste dagene ... tror ikke jeg har fått en i retur ... hypen er kanskje over  :o
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA