Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ligningsverdi på Elbil?

Startet av fredag, tirsdag 16. april 2013, klokken 17:37

« forrige - neste »

sn0le

Vurderer å hilse på Teslaer, men siden jeg ikke har fått min enda så blir det vel litt rart?  ;)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Anders Heibø

Ett blink med blinklyset har blitt min foretrukne måte å hilse på de mange teslaene jeg møter, så klart så lenge jeg ikke er i nærheten av ett kryss eller midt i en rundkjøring.
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

cairnz

løfter fingrene fra rattet. noen hilser tilbake.. helt greit i oslo-områder... kan ikke kjøre langt før man ser en. typisk 20
om dagen ..
Elbilist

Hyperstress

Nå er det så mange biler at det blir litt unaturlig å hilse. Var ute og kjørte med kona, og en annen teslasjåfør hilste. Jeg hilste tilbake, og kona snudde seg til meg og lurte på hva det var for noe..? Måtte forklare at flere Teslaeiere hilser på andre i "klubben". Det syntes hun var helt rart, og begynte å skrattle. Liksom hilse på vilt fremmende folk fordi de har samme fremkomstmiddel, eller samme jakke, eller samme noe annet, var uforståelig.
Sant nok..
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

ducktolate

Det er nok flere og flere "ikke entusiaster" som får bilene sine nå fremover. Disse har sikkert aldri hilst på noen når de sitter i et kjøretøy. Det er sikkert også noen som ikke sier hei i heisen til kollegaer som kjører Tesla.
Men om den "harde kjerne" som er her inne hilser og gjør det konsekvent, selv om det er flere og flere som ikke hilser, så tror jeg at det etterhvert vil bli en slags snøballeffekt. Kanskje blir det like vanlig å hilse på andre Teslakjørere som det er vanlig for MC førere, alfa kjørere, trailersjåfører og bobilturister...

Det er jo hyggelig og gjør kjøringen i bilen enda mer morro. Etterhvert kan det jo utvikles med forskjellige hilsetegn som varsler farer osv likt det vi ser i MC verdenen.

Muffinman

For oss som har kjørt MC en del år innebærer jo også hilsingen en bekreftelse til den du møter på at veien er trygg - ingen løsgrus eller olje, ingen barn eller dyr i nærheten og onkel blå er ikke sett. I motsatt fall hilser man med en nedadgående håndbevegelse, en oppfordring om å senke farten.

Noen som vil kjøpe en R-sykkel forresten? Har kjøpt meg en bil som er kulere nemlig ;)

cstromme

Sitat fra: Anders Heibø på torsdag 27. mars 2014, klokken 23:14
Ett blink med blinklyset har blitt min foretrukne måte å hilse på de mange teslaene jeg møter, så klart så lenge jeg ikke er i nærheten av ett kryss eller midt i en rundkjøring.

Nå blir det vel 3 blink uansett?
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

VigdisA

Lover jeg skal skjerpe meg og begynne å hilse igjen..
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

Anders Heibø

Sitat fra: cstromme på fredag 28. mars 2014, klokken 09:14
Sitat fra: Anders Heibø på torsdag 27. mars 2014, klokken 23:14
Ett blink med blinklyset har blitt min foretrukne måte å hilse på de mange teslaene jeg møter, så klart så lenge jeg ikke er i nærheten av ett kryss eller midt i en rundkjøring.

Nå blir det vel 3 blink uansett?

Ett trykk ned gir tre blink, men hvis du trykker ned en gang til avbryter du sekvensen. Så du kan få 1,2 eller 3 blink. Enkelt og greit
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

Muffinman

Et lett trykk gir ett blink. Et litt mer bestemt trykk gir tre.

Foleson

Jeg hentet bilen min i går morges og da sto det tre andre biler klar til henting og siden alle numrene på de var 3599X så var det rimelig enkelt å huske. På ettermiddagen samme dag var jeg på butikken da jeg så en av disse bilene parkere på utsiden og en dame komme ut. Når hun kom inn i butikken så gratulerte jeg henne med ny bil og sa at jeg hadde sett den når jeg plukket opp min egen bil. Hun så på meg som om jeg var gal og strenet videre uten et ord...

Jaja, det var litt anderledes å treffe på andre Teslaeiere i september. (Da jeg hadde broren til den bilen jeg har nå)
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

cstromme

Sitat fra: Anders Heibø på fredag 28. mars 2014, klokken 17:08
Sitat fra: cstromme på fredag 28. mars 2014, klokken 09:14
Sitat fra: Anders Heibø på torsdag 27. mars 2014, klokken 23:14
Ett blink med blinklyset har blitt min foretrukne måte å hilse på de mange teslaene jeg møter, så klart så lenge jeg ikke er i nærheten av ett kryss eller midt i en rundkjøring.

Nå blir det vel 3 blink uansett?

Ett trykk ned gir tre blink, men hvis du trykker ned en gang til avbryter du sekvensen. Så du kan få 1,2 eller 3 blink. Enkelt og greit

Ah. Godt å vite! :)
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

fortoggale

Det har vært hyggelig og morsomt at Teslaeiere hilser med hånden eller lys når vi ser hverandre i trafikken.

Mange nye Teslaer har kommet til her i sørvesten siste måned. Nye eierene ser ikke ut til å gjengjelde gesten. Bilen er fortsatt en fryd å kjøre og og delt glede er dobbel glede.

Hils gjerne tilbake hvis du nyter turen! Velkommen til fremtiden!
Sandnes
Model S - Neglelakk rød. Lyder navnet Tor

bb

I helga hilste jeg på møtende Teslaer da jeg var langt unna «storbyene». Jeg fikk svar fra ca. halvparten bare. På SCene møtte jeg en hyggelig mann som gjenkjente meg fra videoene. Vi ble lenge stående og prate bil. Slikt er hyggelig :)

Jeg fant for øvrig ut at frunken på de nyere bilene var kortet ned litt. (Vel, jeg hadde visst dette lenge, men så det for første gang i praksis.) Han hadde gummimatte som passet gammel frunk. Den måtte rulles opp litt på enden helt innerst. Det var da jeg fikk vite at hattehylla passer akkurat inn der på gammel frunk. Da lærte jeg noe nytt den dagen også =)
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Bjørn

Sitat fra: bb på tirsdag 01. april 2014, klokken 00:41
I helga hilste jeg på møtende Teslaer da jeg var langt unna «storbyene». Jeg fikk svar fra ca. halvparten bare. På SCene møtte jeg en hyggelig mann som gjenkjente meg fra videoene. Vi ble lenge stående og prate bil. Slikt er hyggelig :)

Jeg fant for øvrig ut at frunken på de nyere bilene var kortet ned litt. (Vel, jeg hadde visst dette lenge, men så det for første gang i praksis.) Han hadde gummimatte som passet gammel frunk. Den måtte rulles opp litt på enden helt innerst. Det var da jeg fikk vite at hattehylla passer akkurat inn der på gammel frunk. Da lærte jeg noe nytt den dagen også =)

Hmh.. jasså ja.  :o Derfor jeg ikke kunne fatte hvorfor jeg ikke fikk mi hatthylle til å passe i frunken, selv om jeg prøvde alle mulige (og umulige) vinkler.. Leste jo her på forumet at det var så snedig å kunne legge den der... jau!   :-\

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA