Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ligningsverdi på Elbil?

Startet av fredag, tirsdag 16. april 2013, klokken 17:37

« forrige - neste »

eledille

Hadde aldri ramlet på å tute. Et ørlite blink med lysene eller å løfte fingrene på den ene hånda mens man holder i rattet holder.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Gusse

Kjørte mot Værnes i går med min røde djevel. Møtte en rød TMS og en sort med skiboks. Trivelig med en Tesla hilsen fra begge(lett løft av fingrene fra rattet). Det er trivelig å kjøre Tesla i Trøndelag :)

D.O

Ble så høy tetthet av Tesla i Trondheim at jeg glemte å hilse før enkelte var passert.. Men unga vinket til en sort som lå bak oss hele veien til Stjørdal. Noen her? Forrige søndag.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Torpedo Ted

#63
Jeg har begynt i ny jobb litt utenfor Bergen sentrum, og har kjørt ca 30 minutter mellom hjem og jobb hver dag de siste 2 ukene. Hver eneste dag har jeg sett minst én Model S på den lille kjøreturen.
Rekorden er 7 stk, i løpet av en 40 minutters kjøretur...

Må innrømme at det er et bittelite skår i gleden at jeg nå får lik bil som alle andre :P

Er i alle fall VELDIG glad jeg valgte en annen farge enn sort/mørke. Det er jo de fargene alle har, og det er de bilene jeg knapt legger merke til når jeg kjører forbi de.

VigdisA

#64
Jeg vil veldig gjerne hilse på andre med Tesla, men jeg forstår også godt at det kan være litt mye innimellom.
Får jeg blikkontakt med føreren av den andre bilen, hilser jeg alltid, det varierer om det hilses tilbake. Det er litt trist på en måte - til å begynne med hilste alle.

Det er lite hilsing i rushtrafikken i alle fall. Forståelig egentlig.
I enkelte områder er det veldig fullt av TMS'er.

Satt på bussen i nesten stillestående kø på vei inn mot Oslo sentrum i rushtrafikken en dag, og gjorde en ekstra innsats for å se etter TMS mens jeg kjedet meg.

På en strekning av 1 km på Skøyen, møtte bussen 9 TMS'er på vei ut av byen, og i tillegg så jeg tre biler parkert. (kun en utenfor Tesla)
Min konklusjonen er at man hilser om man møter en TMS på landeveien eller i veien der man bor, og deretter at man hilser om man på en naturlig måte får blikkontakt med de i den andre bilen, men ellers ikke.
Jeg hilser gjerne på flere :-)
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

bosse

Jeg har egentlig lyst til å hilse på alle EL-biler om jeg kan, men det er så mange at jeg tror ikke det lar seg gjennomføre i praksis.

First world problems...
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

VigdisA

Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

stianrod

Hilser alltid, og blitt så vant til det at selv når jeg går tur, får de Teslaene som kjører forbi tommelen opp  :D
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

Lille Lance

Hadde en rundtur i Bærum i går ... ca 1 time. Tror jeg møtte minst 7-8 TMS. Jeg hilste til alle og fikke mange i retur  :) Snakket med en hvit S85 eier på p-plass Coop Mega Bekkestua, takk for hyggelig prat, håper du får fiksa dørhåndtaket. Og sånn går dagene ..  ::)
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Jarleø

Prøver å hilse hvor gang, ikke altså jeg får med meg at jeg har passert en Tesla før det er for sent.
Svart 85 Kwh,pano,barne seter,tec pakke,lyd & lys, sensor.
Bestilt: 26/6
Finalized: 30/6
In Production:2/11
In Transit: 6/11
Mottatt bil: 17/12/13

Kjørt 5000 km 3/3-2014

Cecilie

Er ofte litt for opptatt av å følge med på trafikken til å få med meg at jeg møter en Tesla før det er for sent å hilse, dessverre...
Men etter at jeg var på møtet med Elon da han var i Oslo, så lå jeg bak en annen rød Tesla (jeg har også rød  8) ) et langt stykke på vei hjem mot Holmenkollen. Da han svingte opp til høyre opp Holmenkollveien mens jeg fortsatt rett fram mot Røa, så strakk han armen ut av vinduet og ga meg tommelen opp, da gliste jeg slik resten av veien hjem ;D
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

Togge

#71
Sitat fra: D.O på torsdag 06. mars 2014, klokken 21:38
Ble så høy tetthet av Tesla i Trondheim at jeg glemte å hilse før enkelte var passert.. Men unga vinket til en sort som lå bak oss hele veien til Stjørdal. Noen her? Forrige søndag.

Flott når vi kan ligge i en "kø" på motorveien. Jepp det var meg og barna som hadde vært på Pirbadet.
Synes det er flott når vi kan gi et lite vink når vi passerer.
Synes også det er trivelig når vi kan ligge bak hverandre, så kan vi vise at en MÅ ikke kjøre forbi.

PS: Brunfargen er helt RÅ
Hel-elektrisk bilpark.

D.O

Sitat fra: Togge på fredag 07. mars 2014, klokken 18:04
Sitat fra: D.O på torsdag 06. mars 2014, klokken 21:38
Ble så høy tetthet av Tesla i Trondheim at jeg glemte å hilse før enkelte var passert.. Men unga vinket til en sort som lå bak oss hele veien til Stjørdal. Noen her? Forrige søndag.

Flott når vi kan ligge i en "kø" på motorveien. Jepp det var meg og barna som hadde vært på Pirbadet.
Synes det er flott når vi kan gi et lite vink når vi passerer.
Synes også det er trivelig når vi kan ligge bak hverandre, så kan vi vise at en MÅ ikke kjøre forbi.

PS: Brunfargen er helt RÅ
takker, er fornøyd med at det ble brun. Bestilte en annen farge opprinnelig. Var i Pirbadet på lørdag, bodde på det ny hotellet ved pirbadet, greit å lade i parkeringshuset under/ved.
Hehe :) Så i speilet at du valgte å holde den varebilen bak deg, slik at den ikke ble liggende mellom oss. Kjørte pent, hadde 40 mil å kjøre, kun en liten stopp på Værnes. Enig med deg, vi vet begge at bilene går godt ingen vits å demonstrere dette i en hver anledning. Lå på cruise control, men han forran var så vinglete i hastighet.
Minste mann på 5 er helt "Tesla" , så han ser bilene før meg  :P Han snakka de på butikken i senk og endte opp med en "prutet" Tesla t-skjorte
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Harlex

Kjører Sotra Kokstad t/r hver dag. Pleier å hilse fra min rød. Treffer noen. En svart/ mørk pleier å hilse mens en annen rød svikter alltid...Jeg synes der er greit å hilse men hvis responsen blir dalende fremover gidd jeg ikkje mer... ::) burde la seg gjøre... Vi klarer det med MC uansett hvor mange vi er i sesongen....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

ducktolate

Synes det er en fin ting å hilse på likesinnede. Som skrevet tidligere er dette også noe Alfa Romeo kjørere gjør og selvfølgelig mc. Om man gjør det til en vane å hilse, så regner jeg med at fler og fler gjør det etterhvert, og kanskje tilslutt så er det blitt regelen og ikke unntaket.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA