Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ligningsverdi på Elbil?

Startet av fredag, tirsdag 16. april 2013, klokken 17:37

« forrige - neste »

Avh

Til dere som er så heldige å ha fått bilene alt: Hilser dere når dere møtes på veien? Husker fattern og campingvognene på tidlig sekstitall: det blinka i lysa!
Tesla mod 3
Tesla S 85 kWh Rød mm
Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

Muffinman

Epleskreller

Jeg hilser med et lite vink, de fleste hilser tilbake :)

Forøvrig er det en annen tråd om dette også  ;)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

eledille

Sitat fra: Muffinman på lørdag 30. november 2013, klokken 22:02
Skjer ikke.

Mener du at du ikke hilser, eller at andre ikke hilser på deg?

Jeg møtte en annen MS her en dag. Den kom mot meg i et T-kryss, vi skulle begge ut i samme retning. Jeg hilste da vi møttes, men de så meg ikke med en gang. Men da jeg havnet bak dem så de hva det var for noe bak der. Da rullet de ned vinduene og hang halvveis ut med tomlene høyt opp over taket.

Lurer på om de kanskje akkurat hadde hentet bilen sin, de kom fra den retningen i hvert fall :)

Det er fremdeles ikke så ofte jeg møter Teslaer, men når det skjer vil jeg si det er ca 50/50 sjanse om de hilser eller ikke.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

VigdisA

Jeg vinker som oftest - men nå begynner det å bli ganske så mange biler- og ferskingene er kanskje for opptatt av bilen og hvordan å kjøre den, til å hilse tilbake ? :)
Ser demobilene ganske ofte, men der er det stort sett aldri noen som hilser tilbake, så de gidder jeg stort sett ikke å hilse på om ikke de hilser meg  først. :-\  :o  ;D

Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

Wenche

Jeg hilser gjerne! Men det blir oftest til bilen som kommer etter ;)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Moray

Kjører sykkel. Der hilser nesten alle.

Har kjørt Tesla i noen uker. Ingen hilser, jeg har vært avventende og ikke "done first blood". Skal dette bli normen så må VI aktivt gå inn for det.

Hvis vi vil...
S85

bb

Sitat fra: Moray på søndag 01. desember 2013, klokken 00:26

Har kjørt Tesla i noen uker. Ingen hilser, jeg har vært avventende og ikke "done first blood". Skal dette bli normen så må VI aktivt gå inn for det.

Hvis vi vil...
Jeg er med på den :)
Men å veive ned ruta og stikke armen ut tar for lang tid og CPU-kraft. Jeg tror to korte tut hadde gjort seg.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Moray

Sitat fra: bb på søndag 01. desember 2013, klokken 00:36
Sitat fra: Moray på søndag 01. desember 2013, klokken 00:26

Hvis vi vil...
Jeg er med på den :)
Men å veive ned ruta og stikke armen ut tar for lang tid og CPU-kraft. Jeg tror to korte tut hadde gjort seg.

Gjerne med Appen, fra en passasjer i baksetet!
S85

ducktolate

"Alle" Alfa eiere hilser på hverandre, hvorfor ikke Tesla.
Jeg hilste på alle Leaf også første året, og fikk som regel svar. Men nå er det så mange og så lite entusiaster som kjører at det ikke er noen vits.

Muffinman

ebbrey

Hilser ikke i høyere hastigheter. Men hilser på vei inn og ut av parkeringer o.l Får aldri noe tilbake :P
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Tesla85

Det er vanskelig å se inn i møtende Teslaer! Jeg prøver å hilse med en hånd. Jeg synes ikke vi skal tute. Det er en form for forurensning   :-\
Tesla Model S Prefomance
Reservebil: Volvo S 80 T6 -1999

tstens

Hei som Alfa 156 eier pleier jeg såvidt å løfte hånda fra rattet ,det holder . Har blitt endel nyere Alfa Giulietta i det siste hvor det ikke hilses tilbake . Antagelig kjenner de ikke til "skikken" . Men fra eldre Alfaer,159 og eldre er det nok flere
Entusiaster ser det ut for ,de hilser som regel. Kommer til å gjøre den samme hilsen fra Tesla'n (kona er flau, men det får være  ;)) .får se hvor mye respons man får . På min pendler strekning er det ikke hver dag jeg ser Teslar . Oslo og omegn hvor man kansje kan oppleve flere på en gang i trafikkbildet blir det noe knot kan jeg tenke meg . Tar vekk oppmerksomheten et lite øyeblikk også .Blir en dempet fra meg ihvertfall . Terje
P85,White

Øyvind.h

Sitat fra: Tesla85 på søndag 01. desember 2013, klokken 09:20
Det er vanskelig å se inn i møtende Teslaer! Jeg prøver å hilse med en hånd. Jeg synes ikke vi skal tute. Det er en form for forurensning   :-\
+1 Tuting synes jeg er en uting (det er jo strengt talt ulovlig også, men det er ikke derfor jeg mener man ikke skal tute for banaliteter). Der jeg bodde da jeg var 18-19 år var det en nabo som ofte hadde besøk av noe slekt/venner til sent på kvelden. Og hver gang de skulle dra så tutet de, noe jeg selvfølgelig våknet av (garantert flere naboer enn meg som gjorde det).

Tilslutt ringte jeg på og spurte høflig om de kunne be gjestene om å slutte å tute på natta. Da stoppet det :) Etter at jeg bodde der har jeg fått et helt annet syn på å bruke hornet til tull og tøys, for det er respektløst overfor de "velkomst-tutet" ikke er ment på.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA