Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ligningsverdi på Elbil?

Startet av fredag, tirsdag 16. april 2013, klokken 17:37

« forrige - neste »

Patosan

Sitat fra: hgs på fredag 06. juni 2014, klokken 23:39
Sitat fra: Cowboystrekk på fredag 06. juni 2014, klokken 21:34
Stort sett bare de med regnr under 30000 som hilser på meg :(

Fikk EL39773 i Drammen i dag. Herlig å kjøre, masse krefter og yadayadayada, men det jeg virkelig hadde sett fram til i 5 mnd var jo å kunne hilse på andre Teslaer! Vanligvis er det ganske mange av dem mellom Drammen og Kongsberg. Satt klar med hånda hele veien, men ikke en eneste Tesla i motsatt retning :-(. Vel, kanskje de fleste kjørte i samme retning på en slik dag? Eller at blikket mitt flakket mer i retning av skjermen..? Hilse skal jeg uansett, bare jeg møter noen.

Jag pendlar mellan Drøbak och Kongsberg var dag - jag ska hälsa på dig :)
VIN 15026

LinkedIn

nivve

Jeg ble hilst på under min aller første tur i egen Tesla! Jeg begynte å flire høyt, og hilste tilbake. Følte virkelig at jeg var en del av en klubb for de som har 'forstått det'  :D

Oreo

Jeg og synes responsen er blitt litt bedre i det siste. Jeg legger jo merke til andre Teslaer og tenker det samme gjelder jo sikkert de andre, spesielt de som akkurat har fått bil. Så om de blir møtt med et vink, er det nok en positiv opplevelse vil jeg tro. Derfor bør vi fortsette å hilse slik at også ferske Teslaeiere tror det er slik det skal være. Jeg fikk selv den a-ha opplevelsen da jeg kjørte VW Boble på 90-tallet.
Såklart hilser vi bare når det er forsvarlig mtp. Hvordan trafikken er.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Aikon74

Har hatt bilen i tre uker i dag og prøver å hilse på de fleste . En tredjedel eller så hilser tilbake :) utenom Oslo ethvert lettere å få svar.

Johnny

Det finnes også en annen "gruppe" mennesker, som vi lar kjøre bilene våre. Jeg snakker selfølgelig ikke om den lille andelen av denne gruppen som er den aktive eieren av denne bilen.

De synes av åpenbare grunner at dette er en militant fjollete ting for forvokste gutter. Ikke rart engentlig. Det kan nok være et forstyrrende element samtidig som man er i ferd med å rette opp utseendet i speilet......... ;D ;D ;D ;D ;D ;D
TMS og eGolf.

VigdisA

:-) må si jeg hilser forgjeves til en del fyrer med store solbriller også..
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

ElViz55

Okay, okay.., jeg skal begynne å hilse :)

Morsomme x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2

sven erik

vi andre har hilst på hværandre uansett bare det er en elbil

bb

Jeg har hilst på mange Teslaer i helga og fått svar fra ca. 60-70 %. Det er ganske bra. Men jeg hilser aldri på folk i de fem største byene og rundt dem i en radius på 50 km ellerno.

Det jeg har begynt å gjøre er å løfte og holde oppe venstre hånd ca. 100-200 m før vi passerer hverandre. Det virker som at personen i andre enden oftere får tid til å reagere da. Jeg har sett at MCene pleier å holde ute venstre arm i noen sekunder når de passerer hverandre.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

satheesh.net

Frem til nå har jeg prøvd å hilse på andre utenfor storbyen(e). Men bestemte meg i går for at jeg skal prøve å hilse på samtlige. ;) En hånd eller håndflate skader ikke og jeg synes det er en hyggelig og fin gest å utføre. Skaper liksom en positiv og god "følelse".

Så en oppfordring til samtlige; hils tilbake eller hils først! :)

Car-El

@Sven-Erik
Nei! Det er hyggelig å bli hilser på.  :)

@Satheesh
Enig med du.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Anders Heibø

Jeg har av og til en 6 åring baki som nesten eksploderer av frustrasjon over at jeg hele tiden absolutt må hilse på alle andre som kjører Tesla, og mener det er helt unødvendig... Det alene er god nok grunn til å benytte enhver anledning til å hilse :D
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

frosken

Jeg prøver å hilse på alle Teslaer jeg møter, men har ikke fått ett eneste vink tilbake siden midten av mai. Mulig det er blitt litt mange i Oslo til å hilse. Men når min kjære synes det er kleint må jeg jo bare :D

laumb

Jeg hilser fortsatt konsekvent.
Har møtte noen nyere biler på strekningen mellom hjem og jobb i det siste - og har hilst. Merket meg at et par-tre stykker ikke har hilst tilbake. Har fortsatt å hilse når jeg har møtt de samme bilene.

Nå hilser dem tilbake.

Mitt tips er, økende hilsing er nok resultatet av hardt arbeide. Jo flere nye vi verver, jo flere vil promotere hilsing, som i sin tur medfører at de enda nyere eierne også føler at de må hilse.

kjør på folkens, hils i vei!

gbzdoc

Hjemme hos oss er det kona som maser om at jeg har begynt å slurve med hilsinga...

Får vel skjerpe meg, men kanskje ikke i rushen inn til Oslo om morgen. ;-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA