Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ligningsverdi på Elbil?

Startet av fredag, tirsdag 16. april 2013, klokken 17:37

« forrige - neste »

VigdisA


Sitat fra: fortoggale på søndag 30. mars 2014, klokken 20:59
Det har vært hyggelig og morsomt at Teslaeiere hilser med hånden eller lys når vi ser hverandre i trafikken.

Mange nye Teslaer har kommet til her i sørvesten siste måned. Nye eierene ser ikke ut til å gjengjelde gesten. Bilen er fortsatt en fryd å kjøre og og delt glede er dobbel glede.

Hils gjerne tilbake hvis du nyter turen! Velkommen til fremtiden!
Har vært lite hilsing tilbake i det siste når jeg har hilset. Det er som du sier, mange av disse med nyregistrert bil som bare ser litt rart tilbake, om de ser at jeg hilser idet hele tatt.
MEN, i dag hilste jeg på to rett etter hverandre (Ila 20 min) som hilste tilbake -   dobbelt glede :-) -og det selv om jeg bor nær en storby :-)
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

Car-El

Har ikke ennå møt den andre TMS i byen mens æ har kjørt min TMS. Men en hand opp eller en tommel opp skal vel ikke skade.

Ser at det er registrert hele 6 TMS til nå i Troms, så no kan det vel hende æ har en litt større sjangse for å treffe på en "Tesla frende".
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Cao_de_Aqua

Hilser alltid andre Tesla eiere med hånden opp når de paserer, hånden opp viser at du er 100 ren % og kjører verdens beste el-bil 8)
C-zero nr1 gått 25'km (vraket)
C-zero nr2 gått 45'km
TMS 85, sølv, finalized 31.07.13 VIN 23812
08.11.13 Production complete
17.12.13 Tesla S EL 309XX levert kl.17:00 80'km
Model 3 Reservert 31.03.16

bosse

En Tesla hilste på meg i dag. I Oslo. Jeg som hadde gitt opp helt.
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

vonar

Blinka med lyset og hilste på en Tesla på E16 ved Skarnes i går. Fikk en stor og glad hånd tilbake.
Oslo

Zneip

#110
Sitat fra: Bjørn på tirsdag 01. april 2014, klokken 01:41
Sitat fra: bb på tirsdag 01. april 2014, klokken 00:41
I helga hilste jeg på møtende Teslaer da jeg var langt unna «storbyene». Jeg fikk svar fra ca. halvparten bare. På SCene møtte jeg en hyggelig mann som gjenkjente meg fra videoene. Vi ble lenge stående og prate bil. Slikt er hyggelig :)

Jeg fant for øvrig ut at frunken på de nyere bilene var kortet ned litt. (Vel, jeg hadde visst dette lenge, men så det for første gang i praksis.) Han hadde gummimatte som passet gammel frunk. Den måtte rulles opp litt på enden helt innerst. Det var da jeg fikk vite at hattehylla passer akkurat inn der på gammel frunk. Da lærte jeg noe nytt den dagen også =)

Hmh.. jasså ja.  :o Derfor jeg ikke kunne fatte hvorfor jeg ikke fikk mi hatthylle til å passe i frunken, selv om jeg prøvde alle mulige (og umulige) vinkler.. Leste jo her på forumet at det var så snedig å kunne legge den der... jau!   :-\

OT: Du er ikke alene. Jeg har også stått der fremme og forsøkt å stappe hattehylla inn i frunken  ::) Men da har vi samtidig fått bekreftet en ting....VIN kan ikke brukes som en identifikator for når bilen ble laget, og hvilken "versjon" man har. Jeg har et meget lavt VIN (13877) og har altså denne nye forkortede frunken.

On topic:
Forøvrig prøver jeg å hilse på alle - vant til det fra MC-kjøring....og nå har jeg også kjøpt meg bobil...de hilser jo også på hverandre. Jaja - blir mye hilsing fremover :D
Nord Trøndelag | X90D

eddie

Hei!
Henta bil på lørdag og er selvfølgelig strålende fornøyd. På Lade leveres 25 - 30 biler hver dag. Dere som er erfarne må ta litt høyde for at vi uten erfaringmå bruke litt tid for å forske på skjermer og utstyr og kan komme i skade for å overse andre Teslaer. Vi kommer oss etterhvert  :)
Venter på grå 85kw.

ebbrey

Bare idag passerte det ca 15 biler på vei hjem fra jobb. Ingen hilser tilbake. Blir heller med i ikke hilse klubben.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

ducktolate

Ikke gi opp. Kanskje en av de du møtte hilser neste gang og deretter baller det på seg, håper jeg.

Sofus

Nesten ingen hilser tilbake på E18 i vestfold, men jeg gir meg ikke!
Plutselig en dag er det en av "heltene" (bb, jkirkebo, osv..) jeg hilser til og det føles bra!  ;)
Model S

teslaz

P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

bb

Sitat fra: Sofus på onsdag 02. april 2014, klokken 19:51
Nesten ingen hilser tilbake på E18 i vestfold, men jeg gir meg ikke!
Plutselig en dag er det en av "heltene" (bb, jkirkebo, osv..) jeg hilser til og det føles bra!  ;)
Du blir nok skuffet da :P Jeg har sluttet å hilse på folk i og rundt Oslo, Bergen, Stavanger og Trondheim. Det er rett og slett for mange av dem. Dessuten er jeg ofte mer opptatt av bytrafikk enn å hilse på Teslaer. Men på landeveien hilser jeg fortsatt :)
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

ebbrey

#117
Sitat fra: Sofus på onsdag 02. april 2014, klokken 19:51
Nesten ingen hilser tilbake på E18 i vestfold, men jeg gir meg ikke!

Passerer de samme folka som meg du da hehe
Får litt den følelsen når man strekker ut hånda for å hilse på folk så blir man "left hanging" :P
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

laumb

Takker for følget med hvit 85 fra Vålengtunellen til Skedsmokorset i dag.
Du reagerte ikke på min første hilsen, men kom fykende forbi med lanken framme noen kilometer senere.
Fulgte pent og pyntelig etter og takket for danset med et blink i det du kjørte av. Fikk en dans av rødlys tilbake. :)

Quintilian

Jeg hilset på Hundvåg utenfor Stavanger i dag :-).... Og blinket venstre-høyre-venstre til en som lå bak meg på E39 etterpå, dog uten respons ^^

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA