Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: New options for Europe

Startet av ELbilist1, tirsdag 16. april 2013, klokken 09:15

« forrige - neste »

ELbilist1

Synes vi må ha en egen angående skjermen i bilen???
Hvis det ligger allerede, kan noen bare slette...

Vet noen om man kan kjøre med helt sort / Avslått skjerm??
Kan man dele opp i mere enn 2 deler??

Kan dette kobles opp mot evt skjermer til baksetet (Nakkestøtter?)

:) Ren nytelse, hvær dag!

laumb

Kjøre med svart: nei.

Dele opp i mer enn to: nei (med modifikasjoner; skjermen har 4 deler; topplinja, kontrollinja i bunn og to plasser til apps).

Kobles til nakkestøtter: nei.

Forøvrig er jeg nysgjerrig på hva den egentlig tåler. Om en eller annen smarting legger en telefon i koppholderen og denne treffer i en bråbrems - hvor fort ryker den?
Hva koster det å bytte den?

Funderer også på hvor lang tid det tar før kopi-skjermene kommer (slik som til iPhone hvor man får ny kopiskjerm til knappe 150kr om man bytter selv)?

Oreo

Sitat fra: laumb på tirsdag 02. april 2013, klokken 18:36
Om en eller annen smarting legger en telefon i koppholderen og denne treffer i en bråbrems - hvor fort ryker den?
Den smartingen er sikkert deg selv  ;)
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

laumb

Sitat fra: Oreo på tirsdag 02. april 2013, klokken 18:46
Sitat fra: laumb på tirsdag 02. april 2013, klokken 18:36
Om en eller annen smarting legger en telefon i koppholderen og denne treffer i en bråbrems - hvor fort ryker den?
Den smartingen er sikkert deg selv  ;)

DET skal du ikke se bort i fra...

Konkurranse; hvor legger jeg telefonen min i dag - og i de siste 5 bilene? Gjettet du koppholderen? Korrekt!

Angående skjermen er jeg nysgjerrig på å teste en sånn film du legger på som matter den ned. Kan kanskje skru ned lysstyrken litt på dagtid og trekke fokus bort fra den når jeg kjører.

petersv

Det er jo samme skjerm som macbook pro, så det er bare å sjekke ebay for pris.

fredag

Sitat fra: petersv på tirsdag 02. april 2013, klokken 22:43
Det er jo samme skjerm som macbook pro, så det er bare å sjekke ebay for pris.

MacBook pro har ikke touch-skjerm.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

laumb

Det er ikke skjermen som "har" touch, men en ekstra glassplate; løst eller laminert til forsiden; som har det.

Har selv en 2004 iBook G4 som er montert inn i en fotoramme med touchpanel til garasjeveggen. Touch panelet støtter 10 punkter multitouch og kostet meg $28 ink frakt.

Skjermen kan godt være samme.

Forskjellig tilkobling kanskje? Selv om panelet er likt?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA