Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Litt tanker rundt driftsikkerhet, software oppdatering og data logging

Startet av Olsleaf, tirsdag 16. april 2013, klokken 07:45

« forrige - neste »

Olsleaf

Har startet en undersøkelse rundt i Trondheim for å finne ut noe om salget. Bilhuset Trondheim, Citroën C Zero. Problem med å skaffe nok. Måtte selge utstillings modell, kjøpe ny fra Sveits for å ha som utstilling. I tillegg har Witro solgt over 500 Leaf i mars. Har ikke vært på DinBil og Prøven ennå. Flere firma tenker også å bytte til el varebil. Et firma har bestilt de nye el varebilene som kommer fra Citroën. Positiv utvikling mao. Men hvis dette fortsetter har vi en utfordring å prøve å fange opp alle nye.

Det er en tanke til som slår meg, hvis det fortsetter å stige er det mulig vi kommer opp i 50000 elbiler på lands basis. Vet ikke eksakt antall i hele landet, men skulle det skje har Stortinget bestemt at avgifter vil innføres.

Men det ville være galskap av politikerne å innføre samme avgift for el bil som for fossil bil. Ser for meg at vi må betale litt mer årsavgift, betale for parkering og en sum for lading. Vil vel også måtte betale litt i bom, men det ville være urimelig å kreve full betaling i bom. Fordi en av grunnene til bomavgift er miljø, i Trondheim heter det miljøpakken. En av hoved grunnene til denne er å få et bedre miljø. Elbil forrurenser ikke, hvis vi i tillegg til det bruker piggfritt er det null svevestøv. Burde være grunn til å ikke kreve full bomavgift.
Nissan Leaf 2012 hvit



Tidligere; Think 2000 Classic, Think City 2009,Imiev 2011

Trondheim

De må gjerne kalle meg egoistisk, men jeg er med på å gjøre miljøet bedre for slike

jkirkebo

Sitat fra: Terolsen på tirsdag 02. april 2013, klokken 13:31
Det er en tanke til som slår meg, hvis det fortsetter å stige er det mulig vi kommer opp i 50000 elbiler på lands basis. Vet ikke eksakt antall i hele landet, men skulle det skje har Stortinget bestemt at avgifter vil innføres.

Dette er en utbredt misforståelse. Vedtaket er at det ikke skal innføres avgifter før tidligst 2017 eller det tidspunkt det er 50.000 biler på veiene. Vedtaket sier ingenting om at det SKAL innføres avgifter etter at så skjer, det bare spesifiserer lengden på fredningen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA