Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Twin-charger, bortkastet penger?

Startet av frankols, søndag 14. april 2013, klokken 21:32

« forrige - neste »

frankols

I dag etter innføring av sommertiden, viser klokka på Leafen feil, en time for lite.
Altså som i går.
Denne skal vel stille seg automatisk ?
Jeg måtte inn og stille den på "Athen" for å få den en time fram.
Andre som har opplevd det samme ?

el-snorre

Hvilken av klokkene er det du har problem med?
Det er to klokker, den ene må stilles den andre justerer seg selv om carwings fungerer. Klokkene er ikke laget for å være synkronisert med hverandre på førstegenerasjons Leaf.
Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

frankols

Det er begge.
Og i instruksjonsboka står det at de er synkronisert.
Sitat: "Merk, klokken (på displayet) er synkronisert med klokken som vises på navigasjonsskjermen".

frankols

Sitat fra: frankols på søndag 31. mars 2013, klokken 18:31
Det er begge.
Og i instruksjonsboka står det at de er synkronisert.
Sitat: "Merk, klokken (på displayet) er synkronisert med klokken som vises på navigasjonsskjermen".

Dette stemte da IKKE. Men jeg fikk omsider stilt klokka i displayet.
Navigasjonen tror enda den er i Athen.

akseln

For klokken i navigasjonen er det også oppsett for justering av sommertid. Min står til "auto" og da stilte den seg selv. Har også satt tidssone til "auto".

frankols

Sitat fra: Akseln på søndag 31. mars 2013, klokken 19:55
For klokken i navigasjonen er det også oppsett for justering av sommertid. Min står til "auto" og da stilte den seg selv. Har også satt tidssone til "auto".

Jeg prøvde dette, altså "auto" og "auto" på både på sommertid og tidssone, men da viser den fortsatt en time feil, altså "engelsk" tid.
Måtte sette det tilbake på "Athen" tidssone.....

frankols

Sitat fra: frankols på tirsdag 09. april 2013, klokken 08:12
Sitat fra: Akseln på søndag 31. mars 2013, klokken 19:55

Jeg prøvde dette, altså "auto" og "auto" på både på sommertid og tidssone, men da viser den fortsatt en time feil, altså "engelsk" tid.
Måtte sette det tilbake på "Athen" tidssone.....
Samme tullet i år også, klokka viste fortsatt vintertid i går.....
Så nå måtte jeg igjen stille den til "Athen".
Står innstilt på Auto både på sommertid og tidssone.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA