Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Trådløst i bilen

Startet av Kallagtunet, søndag 14. april 2013, klokken 20:30

« forrige - neste »

Kallagtunet

Cobos

Jeg synes egentlig den andre fan-lagde modellene ser bedre ut. Mistenker at jeg kommer til å gå for en av disse, men muligens ikke ved bestilling.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

jkirkebo

Sitat fra: Kallagtunet på søndag 31. mars 2013, klokken 11:31
Kjør debatt:

http://shop.teslamotors.com/collections/model-s/products/drop-in-center-console

Burde vært standard utstyr spør du meg...

Jeg er glad det ikke er standard. Vil hverken ha denne (eller en annen utgave), hattehylla eller tekstilmatter. Foretrekker å slippe å fylle loftet med ting jeg ikke har bruk for, det er nok drit der fra før...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Øyvind.h

Tesla gjør mange ting annerledes enn hva som er vanlig. Jeg ryddet i Passaten i dag morges. I dørlommene bak lå en paraply og en thermokopp. Ingen av delene er brukt siste 6-9mnd tipper jeg. Dørlommene foran var fulle av søppel. I armlenet lå fire cd'er jeg la inn rett etter at jeg kjøpte bilen, men de bruker jeg ikke ettersom all musikk streames med Spotify. I hanskerommet ligger manual, refleksvest og holder til frontruten for iPhone.

Mitt poeng er at jeg kommet til å prøve meg uten senterkonsoll-påbygget. Tror ikke jeg vil savne den. Føler jeg det annerledes etter et år eller to kan jeg heller kjøpe da, men tviler. Dette er en av tingene jeg synes er OK at Tesla leverer bilen uten, men det er flere andre ting jeg savner :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

TS

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 31. mars 2013, klokken 13:52
Tesla gjør mange ting annerledes enn hva som er vanlig. Jeg ryddet i Passaten i dag morges. I dørlommene bak lå en paraply og en thermokopp. Ingen av delene er brukt siste 6-9mnd tipper jeg. Dørlommene foran var fulle av søppel. I armlenet lå fire cd'er jeg la inn rett etter at jeg kjøpte bilen, men de bruker jeg ikke ettersom all musikk streames med Spotify. I hanskerommet ligger manual, refleksvest og holder til frontruten for iPhone.

Mitt poeng er at jeg kommet til å prøve meg uten senterkonsoll-påbygget. Tror ikke jeg vil savne den. Føler jeg det annerledes etter et år eller to kan jeg heller kjøpe da, men tviler. Dette er en av tingene jeg synes er OK at Tesla leverer bilen uten, men det er flere andre ting jeg savner :)

Helt enig meg deg. I utgangspunktet syntes jeg det virker helt uferdig , men spurte "sjefen i huset" som mente at det endelig er et sted å sette vesken..
Det er irriterende hvor mye rot man tar vare på i disse rommene. Alt jeg trenger er plass til refleksvest, solbriller etc
Man kan revurdere alle aspekter ved bilbruk med Model S..

Jeg fikk en (dårlig) idé:  Nå som vi ikke kommer til å stoppe ved bensinstasjoner , vil vi kanskje savne en god kopp kaffe..
Hva med en liten Nespressomaskin under 17 tommern.. Er jo nok strøm i bilen til å invertere..

rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Stig O

Sitat fra: Kallagtunet på søndag 31. mars 2013, klokken 11:31
Kjør debatt:

http://shop.teslamotors.com/collections/model-s/products/drop-in-center-console

Burde vært standard utstyr spør du meg...

Synes denne så både fin og praktisk ut jeg.Kan ikke fordra det åpne gapet mellom setene. Å ha ting ligge flytende der har jeg ikke lyst til. Hadde det enda vert et rom under midtarmlenet som det er på de fleste biler.Hanskerommet er jo også minimalt i størrelse. Rommet i midtkonsollen blir vel så djupt at du kan ha et termos stående der, pluss en mere praktisk plass for to kaffekopper.Synes kanskje den uorginale CCI midtkonsollen var finere, men ser ikke like praktisk ut.I Tan og carbon som jeg skal ha, så den i hvert fall veldig fin ut. Er det noen som har funnet pris på denne? Tror den blir mye dyrere enn Tesla sin.
Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

petersv

Likte den jeg, kan ikke fordra den jallamekk-versjonen som er hjemmesnekra. Det var denne smaken da...

laumb

Den hjemmesnekra koster $1200 for mye, altså $1500. Litt mer med karbonfiber.

Spinner

Noen som har hørt med Tesla om vi som har fått Finalize nå kan legge til denne senere?

FThorsen

Jeg håper at de kan lage ett midtkonsoll med ett litt nedfellbart rom med antisklimatte med induksjonslader under til mobiler. Det hadde vært kult! Tror ikke det blir like pent hvis vi skal prøve å frese ut det selv.
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

Havebigfun

Sitat fra: fthorsen på tirsdag 07. mai 2013, klokken 14:53
Jeg håper at de kan lage ett midtkonsoll med ett litt nedfellbart rom med antisklimatte med induksjonslader under til mobiler. Det hadde vært kult! Tror ikke det blir like pent hvis vi skal prøve å frese ut det selv.
Med 3D printer kan det bli nokså fint om man "hjemmesnekrer"- Er det noen av dere som har tilgang til en slik??

Sponzo

Så er der lagt ut nytt original tilbehør på Tesla sin online-store. Reiseveske som passer for det ekstra bagasjerommet bak.

http://shop.teslamotors.com/collections/model-s/products/trunk-rolling-duffle

Håper ikke at dette var "right under your nose" nyheten, da blir jeg nok litt skuffet.   ;)

frskby

Noen som har link til denne "uoffisielle" midtkonsollen et snakkes om her?
Tesla Model X 90D 2016-
Tesla Model S P85 2013-2016

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA