Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Synsing rundt produksjon og levering av Model S til Norge

Startet av erlendwiborg, onsdag 10. april 2013, klokken 22:09

« forrige - neste »

erlendwiborg

En bekjent av meg så en model S på Aker brygge i sted. Den hadde utenlandske skilter, men er ikke sikker på fra hvilke land. Jeg trodde det kun var demobilen til Tesla og den til Ferdinand som var på norske veier nå jeg. Er en smule nyskjerrig på hva den andre gjorde i Norge

F1

Var det ikke noen her på forumet som har fått beskjed om at deres TMS er i produksjon? Synes jeg så det for et par uker tilbake.
Da burde det ikke ta mer enn en måned før den har norske skilter.
Bosted: Hagan, Akershus
Transport: Volvo S80/Toyota Yaris (butikktralle)
Model S P2567

el-fanboy

De hadde jo to TMS i showroomet på Alnabru for etpar uker siden hvertfall. En norskregistrert og en tyskregistrert. Kanskje den tyske som var en tur nede på brygga?
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

Kristian

Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

glaserud

Stemmer nok det. Tesla har hatt en grå på norske skilter og en hvit og en sort på tyske.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

leafster

Jeg spottet en hvit på Høvik tidligere i dag. Det var totalt uventet :)

RSandven

Interessant. Fælt å spørre, men var han helt sikker på at det var en Model S? Hehe. Er vel ingen privatpersoner som har fått den i EU enda da?
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

laumb

Tesla bytter litt om på bilene har jeg merket. Plutselig er de i Danmark, plutselig er det en ny en her osv.

Ellers har jo Ferdinand motor fått sin, en TMC bruker i Latvia og en jeg har snakket med i Sveits har fått sin. Alle er selvfølgelig US modeller.
Ikke uuumulig at det er flere som har hentet fra USA. Noen som vet hvor man finner statistikk over registrerte biler, noe media støtt og stadig gjør?

RSandven

Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

laumb

48 faktisk. ;-)

(Linken din fungerer ikke - må skrive inn nye søkedata manuelt.).

Ellers har jeg funnet ut at det er opplysningsråder for Veitrafikken som sitter på denne informasjonen.
Jeg har fyrt av en e-post og spurt etter reservasjonstall for både Model S og Roadster hitill i år, så får vi se om det er fler enn 2 (som er de vi vet om). Ser at flere har fått positive tilbakemeldinger fra OFV før ved tilsvarende henvendelser, men det har tatt en ukes tid. Nå kommer påsken og ødelegger dette i samme slengen. :)

glaserud

Sitat fra: leafster på fredag 22. mars 2013, klokken 19:54
Jeg spottet en hvit på Høvik tidligere i dag. Det var totalt uventet :)

Ferdinand sin. De har prøvekjøring for de som har reservert via dem.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

ohh

Sitat fra: glaserud på fredag 22. mars 2013, klokken 21:42
Sitat fra: leafster på fredag 22. mars 2013, klokken 19:54
Jeg spottet en hvit på Høvik tidligere i dag. Det var totalt uventet :)

Ferdinand sin. De har prøvekjøring for de som har reservert via dem.
Faktisk hentet den nye eieren denne i dag, så nå er den i privat eie. Første sådanne i Norge.
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

leafster

Kult! Håper den vil gå i området rundt her slik at man får muligheten til å sikle litt på den i ny og ne :)

ohh

Han bor i Oslo-området, så det bør det være muligheter for :)
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

laumb

Sitat fra: laumb på fredag 22. mars 2013, klokken 21:30
48 faktisk. ;-)

(Linken din fungerer ikke - må skrive inn nye søkedata manuelt.).

Ellers har jeg funnet ut at det er opplysningsråder for Veitrafikken som sitter på denne informasjonen.
Jeg har fyrt av en e-post og spurt etter reservasjonstall for både Model S og Roadster hitill i år, så får vi se om det er fler enn 2 (som er de vi vet om). Ser at flere har fått positive tilbakemeldinger fra OFV før ved tilsvarende henvendelser, men det har tatt en ukes tid. Nå kommer påsken og ødelegger dette i samme slengen. :)


Opplysningsrådet for Veitrafikken kan i dag bekrefte at det pr. 18. Mars 2013 ikke er registrert noen nye biler av Tesla i Norge i 2013, kun 2 stk "bruktimporterte" Model S.

Så da vet vi det.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA