Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Livsløpskostnader for slitedeler til Tesla MS vs. dieselbil i samme prisklasse

Startet av Epleskreller, onsdag 10. april 2013, klokken 21:31

« forrige - neste »

ArneS

P85+ Signature (solgt)
P85DL

toS

Sitat fra: Epleskreller på mandag 27. mai 2013, klokken 11:57
Sitat fra: cdabel på mandag 27. mai 2013, klokken 10:20
Her en noen fine bilder av en rød P85 med karbon dekor og den nye, matte spoiler.
Fantastisk, den røde blir finere og finere..
Merker jeg begynner å bli mer og mer fornøyd med at jeg lot meg overtale til bestille rød. Samme kombo inni også  :)

orjan

Sitat fra: ArneS på mandag 27. mai 2013, klokken 13:31
Duggproblemer?
Nja ser nå mest ut som refleksjoner fra de lyseste områdene på a-stolpene.
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

petersv

Sitat fra: orjan på mandag 27. mai 2013, klokken 14:13
Sitat fra: ArneS på mandag 27. mai 2013, klokken 13:31
Duggproblemer?
Nja ser nå mest ut som refleksjoner fra de lyseste områdene på a-stolpene.

Står jo parkert, med mest sannsynlig AC av, så er vel ikke noe å bry seg om okke som.

Foleson

http://www.dn.no/dnBil/article2653452.ece

Bortsett fra at sølv er upopulær og blå populær blant Model S kjøpere, så stemmer denne artikkelen ganske bra?
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

Maartensommer

Sitat fra: orjan på mandag 27. mai 2013, klokken 14:13
Sitat fra: ArneS på mandag 27. mai 2013, klokken 13:31
Duggproblemer?
Nja ser nå mest ut som refleksjoner fra de lyseste områdene på a-stolpene.

Ser ut som en "sti" opp til huset på andre siden av gaten.

orjan

Sitat fra: Maartensommer på fredag 26. juli 2013, klokken 14:20
Sitat fra: orjan på mandag 27. mai 2013, klokken 14:13
Sitat fra: ArneS på mandag 27. mai 2013, klokken 13:31
Duggproblemer?
Nja ser nå mest ut som refleksjoner fra de lyseste områdene på a-stolpene.

Ser ut som en "sti" opp til huset på andre siden av gaten.

Var nå det på venstresiden jeg siktet til da.
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

TerjeV

Ser på avstemningen at grå er populær... -har også valgt det, men etter å ha kjørt ekstra over fra vestlandet for å se den "real" og forhåpendtligvis få prøvekjøre ble deten skuffelse. Både min kone og jeg ble satt da viså den grå stå utenfor på Alna. Nå fortsatte skuffelsen med totalt kaos og ingen som hadde tid til oss av betjeningen (ekspedisjon/disk/system var fraværende).
Poenget er fargenyansen. Den var presis slik som jeg håpet den ikke skulle være. For oss fremstod den som kjedelig og tam. Jeg håpet på en glansfull mørkere grå og litt go-følelse som de fleste bildene gir....
Etter hjemkomsten satte jeg straks opp en forespørsel om fargebytte så nå blir det spennende om det tillates etter "order confirmed".
Har andre kommentarer til Dolphin Grey??
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

D.O

Sitat fra: TerjeV på lørdag 10. august 2013, klokken 09:44
Ser på avstemningen at grå er populær... -har også valgt det, men etter å ha kjørt ekstra over fra vestlandet for å se den "real" og forhåpendtligvis få prøvekjøre ble deten skuffelse. Både min kone og jeg ble satt da viså den grå stå utenfor på Alna. Nå fortsatte skuffelsen med totalt kaos og ingen som hadde tid til oss av betjeningen (ekspedisjon/disk/system var fraværende).
Poenget er fargenyansen. Den var presis slik som jeg håpet den ikke skulle være. For oss fremstod den som kjedelig og tam. Jeg håpet på en glansfull mørkere grå og litt go-følelse som de fleste bildene gir....
Etter hjemkomsten satte jeg straks opp en forespørsel om fargebytte så nå blir det spennende om det tillates etter "order confirmed".
Har andre kommentarer til Dolphin Grey??
Har ikke synspunkt ang fargen. Men min opplevelse av Tesla på Alna var lik din. De kan nok unskyldes delvis med mye kunder. Er glad jeg bruker butikken i Trondheim, der var alt helt topp.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

jkirkebo

Sitat fra: TerjeV på lørdag 10. august 2013, klokken 09:44
Ser på avstemningen at grå er populær... -har også valgt det, men etter å ha kjørt ekstra over fra vestlandet for å se den "real" og forhåpendtligvis få prøvekjøre ble deten skuffelse. Både min kone og jeg ble satt da viså den grå stå utenfor på Alna. Nå fortsatte skuffelsen med totalt kaos og ingen som hadde tid til oss av betjeningen (ekspedisjon/disk/system var fraværende).
Poenget er fargenyansen. Den var presis slik som jeg håpet den ikke skulle være. For oss fremstod den som kjedelig og tam. Jeg håpet på en glansfull mørkere grå og litt go-følelse som de fleste bildene gir....
Har andre kommentarer til Dolphin Grey??

Det jeg har lest på US-forumet er at den ser kjedelig og tam ut i skygge men livner til i sollys.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

valvolainen

Vi valgte vekk mørk grå til fordel for grønn. Det stod mellom disse. Tror vi valgte vekk grå fordi interiøret bør kanskje også være svart med grå bil, følte ikke det lysebrune ble noe særlig i denne kombinasjon. Og da ble grå bil med svart interiør veldig kjedelig.

Men dette er jo i aller høyeste grad subjektivt. Farger er vel omtrent det eneste man kan velge på en bil som er utelukkende styrt av følelser.

Martin Nystrand
Råde, Østfold.

glaserud

Uansett så er det vel opp til en selv om man liker fargen eller ei. :)

Men ut ifra det jeg har sett, bilder på nett og omtaler, sammen med erfaring med egne grå biler (mørk grå BMW og lys Audi), så virker det på meg som at det er en kul farge om man:

a. Har riktig lys (og det kan jo være en utfordring)
b. Har riktig styling
c. Ren bil. Ren bil. Ren bil.

Eksempel: Plain:


Kuuuuul:


(Bilder fra http://www.mnx.ca/ModelS/ )
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

glaserud

Når det er sagt: Jeg har ikke sett så mange bilder av perlehvit som jeg har direkte likt. Men da jeg fikk se bilen i levende live på Alnabru? Solgt. :)
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

valvolainen

Tror nok din hvit perlemor, grå felger og sort interør er en kanon kombo:=)
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

TS

#119
Sitat fra: glaserud på lørdag 10. august 2013, klokken 10:47
Uansett så er det vel opp til en selv om man liker fargen eller ei. :)

Men ut ifra det jeg har sett, bilder på nett og omtaler, sammen med erfaring med egne grå biler (mørk grå BMW og lys Audi), så virker det på meg som at det er en kul farge om man:

a. Har riktig lys (og det kan jo være en utfordring)
b. Har riktig styling
c. Ren bil. Ren bil. Ren bil.

Eksempel: Plain:


Kuuuuul:


(Bilder fra http://www.mnx.ca/ModelS/ )

Jeg valgte mørk grå for de den trenger minst renhold for ikke se å møkkete ut.
(Jeg mener da ikke at den blir pen som uren..)

Jeg studerte prøvene i butikken, og der syntes fingermerker minst av de jeg vurderte (blå, brun og grå)

I dette landet må bilen vaskes flere ganger i uken om det skal holdes ren. Det har jeg ikke tenkt til og bilen skal brukes hver dag.

Hadde jeg bodd i California, hadde jeg valgt annerledes .
Har svart bil i dag, og har også hatt mørk blå, hvit, mørk grønn met og mørk grå.
Sistnevnte er den jeg minnes som den som holdt seg best. 10år gammel fikk den seg en skikkelig shining innvendig (sort skinn) og utvendig før salg, lettsolgt..

Og ja, lyset har VELDIG mye å si. Den var fargen (Dolphin grey) var direkte fæl når den sto inne i "verkstedlys" på Alna.
Hadde jeg ikke sett den utenfor, hadde jeg valgt den bort ..
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA