Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Livsløpskostnader for slitedeler til Tesla MS vs. dieselbil i samme prisklasse

Startet av Epleskreller, onsdag 10. april 2013, klokken 21:31

« forrige - neste »

Zneip

Sitat fra: Stig O på torsdag 16. mai 2013, klokken 11:57
Du er vel klar over at du ikke kan montere takstativ på vanlig tak?

Jada - fikk med meg dette, men med nedfellbare bakseter og en dansehall av et bagasjerom så går det nok godt uten. Tenkte en stund på at om det ble krise kunne jeg jo skaffe meg et sånn magnetfeste.....men så kom jeg til å tenke på karosseriet som er i aluminium ;D Jeg har takstativ med samme prinsipp på dagens bil (MB E280), og det er så tungvindt å sette på at jeg meget sjelden bruker det. Får vel låne konebilen om det kniper tenker jeg.

Grunnen til at jeg valgte bort pano er div. "rykter" om økt støy, knirkelyder, varmetap og gjenskinn mot touchskjerm....samt det faktum at jeg bor i Trøndelag(!) On topic igjen: jeg synes det svarte taket med pano så tøfft ut, og når man kunne velge sort tak uten å ta med pano så ble valget slik denne gangen, men takk for tips uansett :)
Nord Trøndelag | X90D

Cato76

Dere som ikke har sett denne videoen før.

Her har dere fargene:
Blue - 00:00
Green - 02:10
Brown - 04:35
Gray - 06:23
Silver - 07:33
White - 08:01
Black - 08:41
Signature Red - 09:44

#!
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

jsu224

Jeg må få sett dette brune skinninteriøret live. Det ser ganske lyst ut enkelte ganger..nesten beige.. I så fall er det helt klart et alternativ siden jeg da slipper de rød sømmene på det sorte setene.

Synes det er veldig synd at man differensierer slik på fargevalget. Alle farger burde vært tilgjenglig uansett modell.  ;D

Dix Hallpike

#93
Sitter her som mange andre å skal bestemme meg for farge.
Forsøker å få inntrykk av den mørke grå på nettet. Får inntrykk av at den bikker litt over i blågrønt på enkelte bilder, men lurer på om dette var en tidligere variant kalt "dolphin grey", eller bare lyset.
Er "dolpin grey" en annen farge enn "grey" ??
X100D. 6s. 2018
Pearl White. P85+. Trondheim. Levert 29.10.13. (Solgt)

Celter

Det er nok samme gråfarge. De har tydeligvis byttet navn på enkelte av fargene.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

JonI

De har fått fargeprøver på lade nå. Sjekket fargen mot min 2003 Volvo som er mørk grå. Så ut som om tesla grå var like mørk, men renere grå. Mulig litt blågrå men det er i tilfelle veldig lite.
Bil: "Gråtass" P+ grå/grå/grå  (P2318)

Cecilie

Sitat fra: jsu224 på tirsdag 21. mai 2013, klokken 15:40
Jeg må få sett dette brune skinninteriøret live. Det ser ganske lyst ut enkelte ganger..nesten beige.. I så fall er det helt klart et alternativ siden jeg da slipper de rød sømmene på det sorte setene.

Det er veldig lyst, jeg har valgt dette til min bil :) Og jeg ville heller kalt det beige enn lysebrunt...
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

jsu224

Sitat fra: Cecilie på tirsdag 21. mai 2013, klokken 23:12
Sitat fra: jsu224 på tirsdag 21. mai 2013, klokken 15:40
Jeg må få sett dette brune skinninteriøret live. Det ser ganske lyst ut enkelte ganger..nesten beige.. I så fall er det helt klart et alternativ siden jeg da slipper de rød sømmene på det sorte setene.


Det er veldig lyst, jeg har valgt dette til min bil :) Og jeg ville heller kalt det beige enn lysebrunt...

Sweet!!! Da kan det fort bli blå eller brun bil... Du har sett det live altså?

Er det dette?
http://www.autoexpress.co.uk/tesla/model-s/60988/tesla-model-s-pictures/page/8/0#main-content-area


Cecilie

Sitat fra: jsu224 på onsdag 22. mai 2013, klokken 00:04
Sitat fra: Cecilie på tirsdag 21. mai 2013, klokken 23:12
Sitat fra: jsu224 på tirsdag 21. mai 2013, klokken 15:40
Jeg må få sett dette brune skinninteriøret live. Det ser ganske lyst ut enkelte ganger..nesten beige.. I så fall er det helt klart et alternativ siden jeg da slipper de rød sømmene på det sorte setene.


Det er veldig lyst, jeg har valgt dette til min bil :) Og jeg ville heller kalt det beige enn lysebrunt...

Sweet!!! Da kan det fort bli blå eller brun bil... Du har sett det live altså?

Er det dette?
http://www.autoexpress.co.uk/tesla/model-s/60988/tesla-model-s-pictures/page/8/0#main-content-area

Jeg har til og med sittet i det ;) Bilen jeg prøvekjørte på Alnabru hadde det interiøret. Og ja, det er det som er på det bildet, men det er alltid vanskelig å få inntrykket av en farge på et bilde, fordi fargegjengivelsen sjelden blir 100% korrekt.
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

Roger Kolbu

Æsj...
Lørdag var jeg innom Tesla på Alnabru for tredje gang. Har for lengst bestilt den i grå metallic, men "måtte" bare se litt nærmere på rødfargen (multibelegg).
Den var direkte lekker, og mørkere (og renere) enn jeg husket. Derimot fremsto den grå som noe lysere enn det inntrykket jeg tidligere hadde fått.

Nå er det vel bare å ta en ekstrarunde med meg selv. Grå eller rød...
MEN; de to fargeprøvene viste at det er langt lettere å se slitasjestriper i den røde enn i den grå.
Greit nok at grå er metallic, men likevel. Kanskje er overflatebehandlingen annerledes på utstillingsprøvene?
Er det noen andre som har noen tanker rundt dette?

Dobbeltsjekket også det grå interiøret, men det falt totalt sammen for min del. Altfor lyst!
P#3451 VIN 22190 – TMS P85+ Grå Metallic, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Sort Performance skinninteriør, Tech-/Lyd-/Lys-/Vinter-/Sikkerhets-pakke, Luftfjæring, Hattehylle, Dobbeltlader, Parkeringsassistent.
(Kortversjon: Full pakke uten barneseter)
In prod. 11.10.13. Prod. complete 18.10.13. Delivered: 30.11.13.
Bil #2: Volvo S80 T6 (321hk)
TOCN: Signature member

stianrod

Har den røde bilen kommet til Oslo, eller mente du at du kikket på fargeprøven på veggen i butikken?
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

tjobben

Prøvekjørte for tredje gang på lørdag, nå med alle tre kidsa i baksetet, som hoiet i vei og mente at dette var jo helt tivoli!, hver gang jeg trampa'n i bånn.
Motor ;D
Fikk da høre at det kommer en rød og en grå til Oslo i løpet av uka.
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

Roger Kolbu

Sitat fra: stianrod på søndag 26. mai 2013, klokken 21:02
Har den røde bilen kommet til Oslo, eller mente du at du kikket på fargeprøven på veggen i butikken?
Fargeprøven, ja...  :)
P#3451 VIN 22190 – TMS P85+ Grå Metallic, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Sort Performance skinninteriør, Tech-/Lyd-/Lys-/Vinter-/Sikkerhets-pakke, Luftfjæring, Hattehylle, Dobbeltlader, Parkeringsassistent.
(Kortversjon: Full pakke uten barneseter)
In prod. 11.10.13. Prod. complete 18.10.13. Delivered: 30.11.13.
Bil #2: Volvo S80 T6 (321hk)
TOCN: Signature member

cdabel

P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

Epleskreller

Sitat fra: cdabel på mandag 27. mai 2013, klokken 10:20
Her en noen fine bilder av en rød P85 med karbon dekor og den nye, matte spoiler.
Fantastisk, den røde blir finere og finere..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA