Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Livsløpskostnader for slitedeler til Tesla MS vs. dieselbil i samme prisklasse

Startet av Epleskreller, onsdag 10. april 2013, klokken 21:31

« forrige - neste »

glaserud

P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Sisyfos

Trondheim, stolt eier av en blå S85 siden november 2013

19quiz76

Her er oversikt over solgte farger for fjoråret. Kilde: Bladet Motor

Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

kimlillebo

Det ble blå på meg med sort alcantara interiør. Kommer nok til å ta DiTec behandling på lakken, samt vurdere å få mørkere tak/AB bjelker.

K.
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

glaserud

Hvor/hvordan har du tenkt med headlineren? Har også ønsket sort tak.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

kimlillebo

Sitat fra: glaserud på lørdag 11. mai 2013, klokken 20:44
Hvor/hvordan har du tenkt med headlineren? Har også ønsket sort tak.
Er veldig usikker. Har hørt at materialet er alcantara, så da må jeg bare høre med noen eksperter som kan dette :-) Men jeg valgte panoramatak også, så det er ikke så mye headliner igjen :)
Satt forøvrig i en A5 med sort headliner her om dagen. Meget fint!!
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå

glaserud

Hadde A4 med sort tak. Savnet det siden. Men som du sier; pano reduserer behovet.

19quiz76

Sitat fra: kimlillebo på lørdag 11. mai 2013, klokken 20:42
Kommer nok til å ta DiTec behandling på lakken[..]

Hett tips; bruk heller pengene på en skikkelig detailing hos en av gutta på  detailersclub.no. De bruker bedre produkter og er genuint opptatt av blanke biler. Ditecen krever (dyr) årlig etterbehandling, og "skaller" av med tiden. Sjekk tråd om Ditec på http://www.detailersclub.no/forum/topic/1741-ditec/
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

kimlillebo

Sitat fra: 19quiz76 på lørdag 11. mai 2013, klokken 22:10
Sitat fra: kimlillebo på lørdag 11. mai 2013, klokken 20:42
Kommer nok til å ta DiTec behandling på lakken[..]

Hett tips; bruk heller pengene på en skikkelig detailing hos en av gutta på  detailersclub.no. De bruker bedre produkter og er genuint opptatt av blanke biler. Ditecen krever (dyr) årlig etterbehandling, og "skaller" av med tiden. Sjekk tråd om Ditec på http://www.detailersclub.no/forum/topic/1741-ditec/
Takk for tipset :-) Det skal jeg absolutt sjekke ut :-)

K.

DonPedro

Gjør man detailing før man legger på folie? (Dvs. gjør det forskjell på hvordan bilen ser ut etterpå?)

Hvor stor er forskjellen på hvordan lakken ser ut med og uten folie? Hva slags stell gir man en bil med folie på?

(Kanskje feil tråd...)
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

19quiz76

Ville ikke detailet før jeg la på folie, vent til du tar den av heller. Da får du tatt eventuelle småriper og skader som har gått gjennom folien. Stell av foliert bil er for øvrig diskutert her: http://www.detailersclub.no/forum/topic/12328-produkter-til-behandling-av-vinylfolie/

19quiz76

Tips til vask og stell av bil: søk opp ord i Google etterfulgt av  "site:detailersclub.no". Da får du bare opp treff på forumsidene til Detailers Club Norway (funker for så vidt på alle andre nettsider også) :)

Tesladigger

For de av dere som har valgt std. 85kw modell.
Hvilke dekor valg har dere gjort, piano sort, matt tre, blankt tre eller morbærtre?
Selv er jeg usikker på om det blir piano sort ell blankt tre. ??? Kommer til å gå for mellombrun skinn.
Var på prøve kjøring på Alna på fredag og fikk sett blankt tre i den hvite.
Dette så mye bedre ut i virkeligheten enn hva jeg fikk inntrykk av på design sidene, men jeg har ikke fått sett sort piano i virkeligheten, noen som har?
Mulig dette spørsmålet er på feil trå, men håper noen kan gi meg et vink hvis det er en egen trå for dette. :)
Lykkelig eier av Tesla Model S 85 siden nov 2013
Tesla Model ≡ reservert

stianrod

Finner ingen "hvilket interiør velger du"-tråd, så bør gå bra å poste det her. Har jo en sammenheng med fargevalg...

Jeg har valgt blankt tre til beige skinn. Kjørte slik combo på fredag, og det appellerte til meg. Har sett at piano sort blir et fingeravtrykkhell***, akkurat som på mobiler. Ikke at man skal ta så mye på interiøret, men fingermerker kommer uansett på pianolakk.

Har også valgt st.85 rød 19"
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

Cobos

Jeg var vel lur nok på et tidspunkt til at jeg sa til min kjære at hvis jeg skulle ende opp med å kjøpe ny dyr bil så skulle hun få velge farge. Vel nå står jeg jo her da... Hun er stor fan av rød på denne bilen og jeg liker jo rød selv også men foretrekker en mer rolig burgunder som Signature modellene. Originalt hadde jeg sett for meg grønn men den er klart nedstemt. Grå er visst også en tillatt farge, men er ikke overbegeistret for den. Rød virker jo stilig men det er litt i overkant flashy for meg, hva tror dere? Noen som har noen gode argumenter den ene eller andre veien?

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA