Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Livsløpskostnader for slitedeler til Tesla MS vs. dieselbil i samme prisklasse

Startet av Epleskreller, onsdag 10. april 2013, klokken 21:31

« forrige - neste »

TomHenden

Jeg bestemte meg først for å gå for pearl white med 85kWh batteri og 21" sølv felger, samt mellombrune skinn seter, bestilte dette for en måned siden.

Etter mye frem og til bake, og i frykt for å komme til å angre på at jeg ikke valgte Performance utgaven senere, har jeg kommer frem til at jeg oppgraderer til Performance og sendt mail om dette, samt endring til vanlig hvit farge på lakken.

Da blir det også grå 21" felger, cb spoiler, og cb dekor. mellombrune skinn seter. Men så var det farge valget. Usikker på om hvit kan ende opp med å bli for "kjedelig" men ut ifra kombinasjon av cb spoiler og grå felger, muligens det beste alternativet. Dog skal det sies at perlemor og brun metallic virker som meget pene farger på denne bilen.

*perlemor er jeg nå usikker på i forhold til spoiler og grå felger (også prisen da jeg allerede er litt over budsjett).

*vanlig hvit i forhold til hvordan lakken er i non metallic.

*Brun metallic; en farge som ser ut til å kle denne bilen, men vil fargen passe til carbon spoiler og grå felger?

Nå skal det dog sies, at av alle de 3 overnevnte fargene, har jeg bare sett 1, og det er perlemor i parkeringshus. Meget vanskelig valg. Noen som kan komme med noen anbefalinger i forhold til egne erfaringer med disse fargene, aller helst noen som har sett de live??
Levert: Model S 85 - 14.06.14 (Solgt, kjørt 40000km)
Levert: Model S 70D - 22.10.15 (Solgt, kjørt 13500km)
Bestilt: Model S 75D - Ferdig Produsert 11.07.16 - Levert 20.09.16

P85D+

Var og hentet Signature P85+, hvit perlemor, grå felger, beige intr. Og ja den var rålekker!

Er 99,99% fornøyd!

Skulle jeg valgt annen farge ville det ha vært grå. Den er nesten "gun met. "

Den er utrolig flott! Til og med kona var enig (-:

Personlig vil anbefale metallic lakk. Virker som den er sterkere (selv om det er klarlakk på begge alternativene)

Tar lakkkonservering og legger på felgbeskyttelse ila uka.


P85D og 85D

HABEL

Sitat fra: TeslaSignature på mandag 02. september 2013, klokken 06:42
Var og hentet Signature P85+, hvit perlemor, grå felger, beige intr. Og ja den var rålekker!

Er 99,99% fornøyd!

Skulle jeg valgt annen farge ville det ha vært grå. Den er nesten "gun met. "

Den er utrolig flott! Til og med kona var enig (-:

Personlig vil anbefale metallic lakk. Virker som den er sterkere (selv om det er klarlakk på begge alternativene)

Tar lakkkonservering og legger på felgbeskyttelse ila uka.




Gratulerer!

Det var akkurat den farge/felg kombinasjonen jeg opprinnelig hadde. Veldig fin.

Du er 99,99% fornøyd sier du - hva er problemet i den siste promillen?
Multi Color Red P85 | VIN 13749 | ALT MINUS PLUS

P85D+

Sitat fra: HABEL på mandag 02. september 2013, klokken 12:01
Sitat fra: TeslaSignature på mandag 02. september 2013, klokken 06:42
Var og hentet Signature P85+, hvit perlemor, grå felger, beige intr. Og ja den var rålekker!

Er 99,99% fornøyd!

Skulle jeg valgt annen farge ville det ha vært grå. Den er nesten "gun met. "

Den er utrolig flott! Til og med kona var enig (-:

Personlig vil anbefale metallic lakk. Virker som den er sterkere (selv om det er klarlakk på begge alternativene)

Tar lakkkonservering og legger på felgbeskyttelse ila uka.




Gratulerer!

Det var akkurat den farge/felg kombinasjonen jeg opprinnelig hadde. Veldig fin.

Du er 99,99% fornøyd sier du - hva er problemet i den siste promillen?

Den grå fargen (-: . Fikk lyst til å bytte
P85D og 85D

HABEL

Sitat fra: TeslaSignature på onsdag 04. september 2013, klokken 04:01

Den grå fargen (-: . Fikk lyst til å bytte

Hmmm...

Den dagen Tesla tilbyr skifte av bilens farge "on demand" fra skjermen på dashbordet - det er da alle brikker faller på plass!   ;)
Multi Color Red P85 | VIN 13749 | ALT MINUS PLUS

atta

Sitat fra: TeslaSignature på onsdag 04. september 2013, klokken 04:01

Den grå fargen (-: . Fikk lyst til å bytte

Forstår hva du mener. Så TMS for første gang live i dag (Gausel i Stavanger), en grå. Den var GRISELEKKER i den fargen!

Hyperstress

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Charlie


laumb

422 stemmer! Altså, legger vi til grunn at det 2110 reservasjoner i norge har vi nå 20% av norske Tesla eiere registert! KULT!

Havebigfun

Det kommer stadig nye til- hvis du gjør tråden sticky blir det 1000 ila et år 8)
Fra spøk til alvor - denne tråden er kjekk for nye medlemmer som leter etter den perfekte fargen- eller den mest skjeldne :o

Hyperstress

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

kjølholdt

Etter å ha sett blå metallic "live" byttet jeg til den fra svart
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Lille Lance

Reserverte idag ... Gikk for blå + mellombrunt interiør .... Må nok en ekstra tur opp på Alnabru og titte mer på farger før 14 dager'n har gått ...
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Lille Lance

X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

gjerten

Jeg har tydeligvis ikke vært våken på at det finnes 2 rødfarger. Red og Signature-Red....Jeg har bestilt rød "multisjiktslakk".

Betyr dette at jeg har valgt "Red" i betydning "Ferrari-rød" ?

Jeg synes Signature-Red er en flott farge, og er litt mer usikker på den knallrøde (føler jeg må få sett en "live" før ordren min låses i morgen).

Noen som kan fortelle meg mer om dette?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA