Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Livsløpskostnader for slitedeler til Tesla MS vs. dieselbil i samme prisklasse

Startet av Epleskreller, onsdag 10. april 2013, klokken 21:31

« forrige - neste »

DonPedro

Den grå er faktisk temmelig lekker. Vurderer å defektere til den fra opprinnelig fargevalg.
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

fonberg

Sitat fra: Cobos på søndag 12. mai 2013, klokken 17:30
... Originalt hadde jeg sett for meg grønn men den er klart nedstemt. Grå er visst også en tillatt farge, men er ikke overbegeistret for den. Rød virker jo stilig men det er litt i overkant flashy for meg, hva tror dere? Noen som har noen gode argumenter den ene eller andre veien?

Cobos

Grå, rød og grønn var faktisk de tre aktuelle fargekandidatene mine også :) Du blir veldig godt synlig i trafikken (og ellers) med den røde, mens den grå er kanskje den mest diskrete av fargene. Men jeg synes både rød og grå TMS ser ut som "en million", så jeg er sikker på at du blir fornøyd uansett hvem av de to du velger. Derfor ville jeg latt frua få rødfargen sin.

Selv har jeg fullført med grønn, og er veldig fornøyd med at den er blant de sjeldneste fargene.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

valvolainen

Rød, grå og grønn var valgene for oss.
Den røde blir desverre for lys. Hadde det vært mulig med signatur rød hadde det vært en no brainer.
valget mellom grå og grønn falt tilslutt på grønn.
Nesten ingen som har kjøpt grønn bil, det synes jeg er helt topp.
Faller pent inn sammen med vår british racing green bil nr. to.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

petersv

Rødfargen er den fineste rød jeg noengang har sett, så hvis du har mulighet og guts, kjør på!

jkirkebo

Sitat fra: petersv på søndag 12. mai 2013, klokken 17:43
Rødfargen er den fineste rød jeg noengang har sett, så hvis du har mulighet og guts, kjør på!

Enig, rød var valg nr. 2 her etter blå. Dvs. de var likeverdige for meg men kona foretrakk blå. De som har sett den påstår det er en meget vanskelig farge å fotografere og at den er mye penere i virkeligheten enn på bilde (akkurat som den blå og grønne som ofte ser svarte ut på bilder).

Akkurat rød synes jeg dog ser penest ut med sølvfargede felger, ikke de grå. 19"-felgene ser forøvrig av en eller annen grunn større ut på rød enn på f.eks sort.

Signaturrød vurderte jeg aldri som aktuell, den var alt for burgunder for min smak.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Cobos

Sitat fra: jkirkebo på søndag 12. mai 2013, klokken 18:07
Sitat fra: petersv på søndag 12. mai 2013, klokken 17:43
Rødfargen er den fineste rød jeg noengang har sett, så hvis du har mulighet og guts, kjør på!

Enig, rød var valg nr. 2 her etter blå. Dvs. de var likeverdige for meg men kona foretrakk blå. De som har sett den påstår det er en meget vanskelig farge å fotografere og at den er mye penere i virkeligheten enn på bilde (akkurat som den blå og grønne som ofte ser svarte ut på bilder).

Akkurat rød synes jeg dog ser penest ut med sølvfargede felger, ikke de grå. 19"-felgene ser forøvrig av en eller annen grunn større ut på rød enn på f.eks sort.

Signaturrød vurderte jeg aldri som aktuell, den var alt for burgunder for min smak.

Takk alle for gode innspill. Ser vel kanskje ut som jeg heller mot rød... jeg vet bare ikke om jeg er en knallrød bil type person. Kona er helt klart over på skal det være så skal det ***** være... :) og jeg ser jo litt sjarmen i det hun sier. Det at alle her sier at rødfargen er fantastisk hjelper jo, jeg har bare hittil sett det brettet med lakktest de har på Tesla Alna, og det var ikke imponerende. På film ser det jo rimelig kult ut da, men hadde vært utrolig greit å se den live før jeg bestemmer meg...
Det er ingen som har hørt noe om nye biler inn til Norge, har forhørt meg selv og de har sagt at de ikke kjenner til flere biler på vei (men med snart 3 butikker trenger de vel flere biler :)

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

ohh

Sitat fra: petersv på søndag 12. mai 2013, klokken 17:43
Rødfargen er den fineste rød jeg noengang har sett, så hvis du har mulighet og guts, kjør på!
Enig!

Jeg er i utgangspunktet ikke noe særlig for rød bil, men dybden og klarheten på bilen de viste på Geneve-messen var fantastisk flott! Valgte selv Sig Rød. Uten Sig, hadde rød konkurrert med grå og perlehvit om mitt førstevalg.
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

Sponzo

#82
Heisann,

Jeg sliter med å velge mellom vanlig hvit og perlehvit.

Har sett den perlehvite i showroomen på Alna og den er veldig fin, men det er ikke så mye glans i lakken og den får litt grå toner når det er mørkt.

Har prøvd å google bilder med hvite biler, men det er nesten utelukkende perlehvit som jeg finner.

Noen som sitter inne med bilder/video av bilen i vanlig hvit farge??

Laumb du skulle ha hvit også - kanskje du har noen bilder/video?

Har aldi hatt hvit bil før - altid mørke toner så dette er litt nytt for meg og jeg må finalize senest 24. mai.


laumb

Sitat fra: Sponzo på onsdag 15. mai 2013, klokken 10:56
Laumb du skulle ha hvit også - kanskje du har noen bilder/video?

Her er det masse bilder tatt av Tesla.
http://www.teslamotors.com/no_NO/gallery

Sjekk galleriet "10 colors". Her er alle fargene fotografert på samme sted, med samme kamera på samme posisjon i samme lys til omtrentlig samme tid (se skyggene, ikke stor forskjell).

Vet det finnes en galleri til med kundebiler, sortert etter farger, men finner det ikke igjen i farten.

OleJA

Sitat fra: Sponzo på onsdag 15. mai 2013, klokken 10:56
Heisann,

Jeg sliter med å velge mellom vanlig hvit og perlehvit.

Har sett den perlehvite i showroomen på Alna og den er veldig fin, men det er ikke så mye glans i lakken og den får litt grå toner når det er mørkt.

Har prøvd å google bilder med hvite biler, men det er nesten utelukkende perlehvit som jeg finner.

Noen som sitter inne med bilder/video av bilen i vanlig hvit farge??

Laumb du skulle ha hvit også - kanskje du har noen bilder/video?

Har aldi hatt hvit bil før - altid mørke toner så dette er litt nytt for meg og jeg må finalize senest 24. mai.

Kanskje disse hjelper? (White vs PearlWhite).
Er usikker på om forskjellene lar seg gjennskape på bilder.

https://picasaweb.google.com/112201872028038951980/ModelSWhite#slideshow/5850010194278922610

https://picasaweb.google.com/112201872028038951980/ModelSPearlWhite#slideshow/5850010194278922610

Synes selv 'Pearl White' er griselekker, men liker også
veldig godt blå:

https://picasaweb.google.com/112201872028038951980/ModelSBlue#slideshow/5850010194278922610
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Stig O

Forandret mening fra sort til pearl white da jeg var på Alnabru i forrige uke. Synes pearl white virker mere eksklusiv en vanlig hvit på en slik bil. Hadde ikke valgt hvit hvis det var vanlig hvit. Det er veldig vanskelig å se forskjell på bilder, da hvit ofte blir utbrennt p.g.a for høye kontraster. Det blir litt mere skygge efekter i pearl, som framhever linjene bedre.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Sponzo

Sitat fra: OleJA på onsdag 15. mai 2013, klokken 11:15
Sitat fra: Sponzo på onsdag 15. mai 2013, klokken 10:56
Heisann,

Jeg sliter med å velge mellom vanlig hvit og perlehvit.

Har sett den perlehvite i showroomen på Alna og den er veldig fin, men det er ikke så mye glans i lakken og den får litt grå toner når det er mørkt.

Har prøvd å google bilder med hvite biler, men det er nesten utelukkende perlehvit som jeg finner.

Noen som sitter inne med bilder/video av bilen i vanlig hvit farge??

Laumb du skulle ha hvit også - kanskje du har noen bilder/video?

Har aldi hatt hvit bil før - altid mørke toner så dette er litt nytt for meg og jeg må finalize senest 24. mai.

Kanskje disse hjelper? (White vs PearlWhite).
Er usikker på om forskjellene lar seg gjennskape på bilder.

https://picasaweb.google.com/112201872028038951980/ModelSWhite#slideshow/5850010194278922610

https://picasaweb.google.com/112201872028038951980/ModelSPearlWhite#slideshow/5850010194278922610

Synes selv 'Pearl White' er griselekker, men liker også
veldig godt blå:

https://picasaweb.google.com/112201872028038951980/ModelSBlue#slideshow/5850010194278922610

Fantastisk OleJa her var det masse fine bilder, takk til deg også Laumb. Masse bra hjelp å hente her på forumet.   ;)

Får se om jeg får tatt en beslutning om fargen i kveld.

Zneip

Jeg valgte Pearl White med sort tak (ikke pano). Tror dette vil gi bilen et sporty/røft utseende. Hva tror forsamlingen?  8)
Nord Trøndelag | X90D

FThorsen

Sitat fra: skatvalsbygg på fredag 22. mars 2013, klokken 18:47
Skal ikke kjøpe Tesla S (kanskje X), men ville definitivt valgt svart - både fordi det er en tøff farge men aller mest ut i fra et energi-økonomisk ståsted. Svart absorberer mye sollys, og det er faktisk endel gratis energi å hente på den måten. Se beregning her: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7449.msg82528.html#msg82528

Hadde vi vært i ett annet land enn i Norge, så ville jo dette vært motsatt; absorber minst mulig energi for å kjøre A/C'en mindre :)
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

Stig O

Sitat fra: Zneip på onsdag 15. mai 2013, klokken 18:15
Jeg valgte Pearl White med sort tak (ikke pano). Tror dette vil gi bilen et sporty/røft utseende. Hva tror forsamlingen?  8)
Samme her, bare med pano tak. Du er vel klar over at du ikke kan montere takstativ på vanlig tak? Snakket med en på Alnabru i forrige uke som skule bestille, og som ikke hadde fått det med seg. Hadde vært krise og funnet ut det når du fikk bilen, så det kan visst ikke nevnes for ofte.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA