Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Synsing rundt produksjon og levering av Model S til Norge

Startet av kjølholdt, onsdag 10. april 2013, klokken 15:42

« forrige - neste »

kjølholdt

Ser på tesla shop at det kan kjøpes diverse matter til, frunk, bagasjerom, innvendig fører plass osv. Hva leveres bilen med. Og det lønner seg vel da å kjøpe ekstra matter med bilen ?
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

jkirkebo

Sitat fra: kjølholdt på fredag 22. mars 2013, klokken 08:23
Ser på tesla shop at det kan kjøpes diverse matter til, frunk, bagasjerom, innvendig fører plass osv. Hva leveres bilen med. Og det lønner seg vel da å kjøpe ekstra matter med bilen ?

Ingen vet hva bilen blir levert med i Norge ennå. Forhåpentligvis blir gummimatter foran og bak standard, så får vi evt. kjøpe ekstra til "frunk&trunk". Tekstilmatter er mer eller mindre ubrukelige i Norge...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

glaserud

Bruker kun tekstilmatter. Funker helt fint, det. Lært kona og ungene å sparke av seg på bena før de setter seg inn. :)
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Øyvind.h

Jeg bruker også tekstilmatter hele året. Fungerer fint, men mattene får såklart kjørt seg litt. Har gummimatter i kjelleren, men har ikke brukt dem i vinter.

Usikker på om jeg kommer til å kjøpe gummimatter til Model S, men ser ikke bort ifra det.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Havebigfun

#4
Hvordan kvitterer dere dere med saltet som legger seg i mattene etterhvert? :o I lengden må det være ganske korrosivt med tekstilmatter i bilen som sammler på salt- og etterhvert fuktighet. :(
Eneste måten å bli kvitt det er i praksis med hageslangen og langvarig tørk om sommeren.
Det finnes vel ikke matter egnet for vaskemaskin og tørketrommel?? :o

TorkEL10

Volvo har levert de mest vellykkede gulvmattene jeg har sett. Kjennetegn:
-Laget av gummi, vann trenger ikke gjennom
-Levert med kant, som et trau, vann renner ikke av
-Mattene monteres fast til gulvet, slik at de ikke sklir ut av posisjon
P2245

Havebigfun

Slik skal det være ;)
Jeg har dårlig erfaring med å oppdra andre voksne mennesker til å kvitte seg med snøen før de setter seg i bilen :(

F1

Sitat fra: TorkEL10 på fredag 22. mars 2013, klokken 18:12
Volvo har levert de mest vellykkede gulvmattene jeg har sett. Kjennetegn:
-Laget av gummi, vann trenger ikke gjennom
-Levert med kant, som et trau, vann renner ikke av
-Mattene monteres fast til gulvet, slik at de ikke sklir ut av posisjon

Har Volvo mattene du snakker om.
Byttet likevel ut tekstilmattene til orginale gummimatter vinterstid, da smeltevannet ikke smeltet på kortkjøring. Dessuten blir tekstilmattene helt brune utover vinteren, og det er ikke mye pent når mattene er av fargen beige.
Sommerstid er de nydelige nyvasket.

Håper Tesla gir oss gummimattene "All weather" matter i for- og baksetet også. På deres nettbutikk ser det ut som dette fås bare til bagasjerommene og fotbrønnen.



Bosted: Hagan, Akershus
Transport: Volvo S80/Toyota Yaris (butikktralle)
Model S P2567

haldorh

Hva er standard mattesett? Er dette avklart?
x-Miev 2011
X-tesla model s 85 2013. modell s 85 2014

teslapower

Noen som vet noe mere om mattene som følger bilen? ::)
TM3 levert 30.4.2019
TMS 60 2013 - solgt 2018
"To invent, you need a good imagination and a pile of junk".
Thomas A. Edison

Celter

I følge eierne er det brukbar, ikke ikke toppkvalitet på tekstilmattene som følger med ved levering. I motsetning til tidligere er det nå også matter bak. Gummimatter må du eventuelt kjøpe ekstra, hvis de ikke finner ut at dette bør følge med en bil som kjøres på snø nesten halve året.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

teslaz

Sendte mail til Heidi Torgnes ang. gummimatter for noen dager siden.
Dette svarte hun.
<Vi har ikke matter klart helt enda for europa og skulle dette endre seg vil du få nærmere informasjon rundt dette.>
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

jkirkebo

#12
Sitat fra: teslaz på søndag 28. juli 2013, klokken 15:58
Sendte mail til Heidi Torgnes ang. gummimatter for noen dager siden.
Dette svarte hun.
<Vi har ikke matter klart helt enda for europa og skulle dette endre seg vil du få nærmere informasjon rundt dette.>

Høh? Vi trenger da ikke andre gummimatter her enn de som leveres i USA. De virker meget forseggjorte, vesentlig bedre enn det som pleier å følge med biler her. Det er bare å bestille en container med en gang ;)

Jeg skal ha komplett sett inkl. "frunk&trunk". Kan godt bestille fra USA men de er dessverre utsolgt for tiden...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

gloom

Jeg kjøpte mine da jeg var i New York - ble levert til hotellet på 3 dager. Pakket dem i kofferten og tok dem med hjem - de fungerer utmerket, og selv om det har vært lite snø i vinter har det jaggu vært vått, og jeg er veldig, VELDIG glad jeg ikke bare brukte tekstilmattene - det er et hav av forskjell på dem og disse, skikkelige, gummimattene.

Det eneste som var irriterende var at jeg ikke bestilte til fotbrønnen til barnesetene bakerst, men jeg håper å få tak i dem i Norge - har jo et gavekort på 2.500,- å bruke opp :)
Tesla Model S (85 kWh) med "alt" - levert 28. februar 2014.

Brede

Om det er noen i nærområdet Sunndalsøra som har behov for plastmatte til fotbrønn tredje seterad så har ikke jeg behov for min, den fulgte med trunkmatten.

Byttes i en flaske vin eller en pose smågodt  ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA