Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nye hurtigladere for sommeren 2013, og distanse

Startet av TorkEL10, onsdag 10. april 2013, klokken 15:03

« forrige - neste »

Tjos

Sitat fra: koop på fredag 08. november 2013, klokken 19:49
Er det noen som er kjent og som kan anbefale hvordan man kommer dit?
Vi regner med å ta tog fra Kristiansand til Sandnes og ser 2 alternativer:
1: Hoppe av i Sandnes sentrum og ta buss til Tesla (evt IKEA - er vel bare 10-15 minutter gange her?)
2: Hoppe av på Forus og ? til Tesla. Er det greit å få Taxi derfra? Ser det er ca 47 minutter gange til Tesla.

Alle gode råd tas imot med takk  :D

Det beste vil være å ta toget til Sandnes og taxi videre til Tesla. Det er ikke mer enn en 10 minutters kjøretur.
Hadde P85+ i ca 1 mnd. Er nå solgt.

fortoggale

Da er butikken åpnet på ordentlig. I dag fikk vi kaffe og kake. I morgen er det vel bare prøvekjøringer, bestillinger og service.

Veldig hyggelige folk der. Jeg håper selvsagt ikke å ha noe særlig med dem å gjøre men ønsker dem all lykke med sitt nye senter. Regner med at kommende eiere kommer til å få veldig fin hjelp i sine valg.

Og forresten, Stavanger har ikke noe Teslasenter - men det har Sandnes, den kule lillebroren!
Sandnes
Model S - Neglelakk rød. Lyder navnet Tor

t0ffluss

Sitat fra: fortoggale på fredag 08. november 2013, klokken 20:05
Da er butikken åpnet på ordentlig. I dag fikk vi kaffe og kake. I morgen er det vel bare prøvekjøringer, bestillinger og service.

Veldig hyggelige folk der. Jeg håper selvsagt ikke å ha noe særlig med dem å gjøre men ønsker dem all lykke med sitt nye senter. Regner med at kommende eiere kommer til å få veldig fin hjelp i sine valg.

Og forresten, Stavanger har ikke noe Teslasenter - men det har Sandnes, den kule lillebroren!

Merkelig. Jeg var innom kl 12 idag og da holdt de på å bære inn dekk. Snakket med en av de som jobbet der om når offisiell åpning var. Fikk som svar at det var usikkert og ikke datofestet pga nye forsinkelser.. Jeg forstod det sånn at det ihvertfall ikke var idag... :-/
P85, grå, panorama, spoiler, 21", grå performance interiør, karbon, tech, park.assist, lydstudio, lyspakke, dobbeltlader, 3. seterad. VIN: 184xx Ferdig produsert 15/01/2014. - SOLGT oktober 2017.
X75D, grå, 7 seter, AP2 (APH3(?)). Bestilt 29. sep. Ferdig produsert 4-5. november 2017.

NTesla

Gratulerer til Tesla med åpning av ny store! (selv om den ikke er 100% operativ ennå) :)

Som andre her har vært inne på så har de mye å gjøre for øyeblikket. De har fått inn en haug med dekk, men mangler felger slik jeg forstod det. Vil vel ta fortløpende kontakt så fort de har det på plass.

Noen som har blitt kontaktet vedr. dekk i Stavanger, evt. som vet hvilke felger det er snakk om?

Tesladigger

Sitat fra: NTesla på mandag 11. november 2013, klokken 14:40
Gratulerer til Tesla med åpning av ny store! (selv om den ikke er 100% operativ ennå) :)

Som andre her har vært inne på så har de mye å gjøre for øyeblikket. De har fått inn en haug med dekk, men mangler felger slik jeg forstod det. Vil vel ta fortløpende kontakt så fort de har det på plass.

Noen som har blitt kontaktet vedr. dekk i Stavanger, evt. som vet hvilke felger det er snakk om?

Jeg skal få utlevert min bil fra Stavanger om en uke og litt, men ble rådet til å vurdere 3. Parts leverandør da de var veldig usikkre på om de ville klare å ha vinterdekk klar til min utlevering. Pga denne usikkerheten valgte jeg å bestille vinterdekk fra annen leverandør, de kunne garantere å ha dem klar til meg til bilen kom, samt montere på bilen.
Lykkelig eier av Tesla Model S 85 siden nov 2013
Tesla Model ≡ reservert

Sigmar

Jeg har også levering snart her i Stavanger. En Tesla ansatt mente at helårs dekkene som følgte med var mer en gode nok for Stavanger forholdene.
Har ikke hytte, men drar en gang i blandt opp til Sirdalen.
Hva mener andre om dette?
Og hvis jeg bør ha vinterdekk, pigg eller piggfritt ?

NTesla

Er overhodet ingen dekkekspert, men tror nok at helårsdekkene burde holde greit 95% av tiden så lenge en holder til i Stavanger-området. Problemet er bare at 95% ikke er godt nok når en skal til Sirdal oa. eller de enkeltdagene det er snø/is som f.eks. forrige uke med påfølgende uhell på E39. Jeg ville aldri vurdert helårsdekk mtp. at jeg ønsker fleksibilitet og mobilitet. Har forøvrig valgt piggfritt.

Gjermund

Sitat fra: Sigmar på mandag 11. november 2013, klokken 15:49
Jeg har også levering snart her i Stavanger. En Tesla ansatt mente at helårs dekkene som følgte med var mer en gode nok for Stavanger forholdene.
Har ikke hytte, men drar en gang i blandt opp til Sirdalen.
Hva mener andre om dette?
Og hvis jeg bør ha vinterdekk, pigg eller piggfritt ?

Helårsdekkene er sikker gode de når det er nok varmegrader til at det ikke er is, jeg kommer til å kjøre med helårsdekkene frem til vinterdekkene leveres, men kommer til å kjøre sykt forsiktig om det blir kalt. Pigg eller piggfritt? Pigg er jo sikrest på is, jeg har kjørt piggfritt nesten siden jeg fikk lappen, så for meg blir det å fortsette med det.

Kallagtunet

Noen som vet når ofesiell åpning er planlagt?

atledreier

Så det ble levert to TMS i går. En sølv og en grå.
Fin butikk.

ElOle

En bekjent av meg hentet sin TMS på sist lørdag. Alt var bra til han kom hjem til Mandal og fant ut at bilen ikke ville lade på vanlig 16A kurs. Han hadde også prøvd å lade på SC i Lyngdal med samme resultat.
Han ringte derfor Tesla kl 19 Lørdagskvelden. Kl 19.30 fikk han telefon om at en service mann var på vei fra Stavanger til Mandal.
Servicemannen var fremme i Mandal KL22 og jobbet en halvtime på bilen. Feilen ble lokalisert til å være et defekt kontaktpunkt i bilens strømkontakt. Det var angivelig andre gangen denne feilen hadde vert påvist på verdensbasis.
Bilen ble reparert og servicemannen dro tilbake til Stavanger hvor det ble levert en stor konfekteske fra en kjempefornøyd Tesla eier.
Dette er sevice Stavanger avdelingen kan være stolte av!   :)   :)

Jærbuen

Sitat fra: ElOle på mandag 25. november 2013, klokken 22:18
En bekjent av meg hentet sin TMS på sist lørdag. Alt var bra til han kom hjem til Mandal og fant ut at bilen ikke ville lade på vanlig 16A kurs. Han hadde også prøvd å lade på SC i Lyngdal med samme resultat.
Han ringte derfor Tesla kl 19 Lørdagskvelden. Kl 19.30 fikk han telefon om at en service mann var på vei fra Stavanger til Mandal.
Servicemannen var fremme i Mandal KL22 og jobbet en halvtime på bilen. Feilen ble lokalisert til å være et defekt kontaktpunkt i bilens strømkontakt. Det var angivelig andre gangen denne feilen hadde vert påvist på verdensbasis.
Bilen ble reparert og servicemannen dro tilbake til Stavanger hvor det ble levert en stor konfekteske fra en kjempefornøyd Tesla eier.
Dette er sevice Stavanger avdelingen kan være stolte av!   :)   :)

Og jeg gleder meg til å hente ut min herfra neste år :)
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

atledreier

tror det var mange fornøyde Teslakunder i går. Det stod sikkert 20 biler utenfor butikken. I dag morres var det kanskje 5-6 inne i hallen, tomt utenfor....  :-)

Quintilian

Var det mange røde der da? :-)

Har bestilt rød og vil ikke ha for mange i distriktet - hø hø :-D

atledreier

Det gikk mye i grått, svart og hvitt, men var en og annen rød slenger innimellom..  ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA